voetmassage en heet in bad

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door liekeinspanje, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraagje.

Ik ging hiervoor ook al regelmatig naar de sauna, ik ga nu nog steeds zo af en toe. Ik weet dat je niet in te hete sauna's en de infraroodsauna mag, dit doe ik dus ook niet.

Nu ga ik wel gewoon in de (hete) kruidenbaden enzo. Ik begreep van iemand dat te heet niet goed is voor je kindje, ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon overal in ben geweest en dat ik thuis ook altijd heet in bad ga omdat ik dit erg fijn vind, en ik volgens mij ook een hoge grens heb qua wat voor mij als heet aanvoelt.

Is dit nu schadelijk? Ik vind het jammer als dit niet meer kan, want ik vind het zo lekker, heb veel last van harde buiken, en daar wordt het minder van.

O ja en nog een vraagje, ik had gisteren een normale voetmassage in de sauna, nu werd ik op een gegeven moment wat licht in mijn hoofd en werd een beetje flauw en mijn hartslag ging omhoog, dus gaf dit aan bij de masseuse, dus toen heeft ze bepaalde punten niet meer gemasseerd. Nu was deze massage niet specifiek voor zwangere vrouwen, dus ik ging het opzoeken en las dat bepaalde punten moeten worden vermeden en dat het gevaarlijk zou kunnen zijn? Ik had echt geen idee. Ik voel me nu weer prima en kindje doet het ook goed zover als ik kan voelen. Moet ik me hier nu nog zorgen over maken?

Ik voel me soms schuldig omdat ik soms voor mijn gevoel zo onwetend ben en dingen doe die achteraf niet goed blijken te zijn ?!:(

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het is geen probleem om in een heet bad te gaan.
    Over de voetmassage is het niet nodig om je zorgen te maken, ze heeft inderdaad bepaalde punten geraakt waarop je naar werd, maar dat kan geen kwaad voor de zwangerschap.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina