Herstel na knip tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Liefdevolxx, 7 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdevolxx

    15 mei 2023
    23
    20
    3
    Vrouw
    2 weken geleden is ons zoontje geboren middels een vacuümpomp en daarbij een knip. Na 6 dagen zijn de hechtingen verwijderd wat een enorme opluchting gaf. Toch heb ik nu vooral in de avond echt nog pijnklachten aan de wond van de knip, voornamelijk aan de onderkant van de knip. Het voelt een beetje als een korstje wat erg trekt en prikt.
    De wond zelf ziet er rustig uit, huid is niet rood. Nog niet helemaal geheeld in het middendeel, maar wordt wel met de dag beter.
    Iemand bekend met dit trekkende en prikkende gevoel? Gaat dit vanzelf over na een tijdje? Of is een beoordeling van de gynaecoloog oid nodig?
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.995
    17.899
    113
    Vrouw
    Hier dezelfde ervaring bij de bevalling van m'n oudste; knip en vacuümpomp.
    Het herstel duurde best lang. In jouw geval is het ook nog heel begrijpelijk dat het nog gevoelig is; het is pas 2 weken geleden. Als de wond/huid er rustig uitziet, zou ik mij nog geen zorgen maken.
    Het duurde wel een paar weken voor ik kon fietsen of ver lopen zonder pijn.. intiem zijn zonder pijn duurde zelfs een aantal maanden. Het kan dus echt wel even duren voor je helemaal pijnvrij bent. Sterkte!
     
    Liefdevolxx vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Bij mij duurde het ook best een tijd voor het weer normaal voelde. Sowieso de eerste weken was het nog gevoelig met gewone dingen/bewegen etc. Het heeft ook wel een paar maanden geduurd voordat ik het niet meer voelde tijdens de seks. Heeft best lang beurs gevoeld, en een beetje het gevoel alsof de huid te strak staat. Maar dit is allemaal goed gekomen, heeft alleen wat tijd nodig.
     
    Liefdevolxx vindt dit leuk.
  4. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.563
    977
    113
    Vrouw
    Hier ook vacuüm gehad en knip + gebroken stuit. Moet zeggen dat het echt wel even duurde hoor. De ergste pijn was met week of 3 wel weg. Maar week of 6-8 kon het gemeen trekken zeker als huid net niet goed zat bij bepaalde beweging ofzo. Duurde echt een jaar ofzo voordat het weer goed soepel was, ik het echt niet meer voelde etc.
     
    Liefdevolxx vindt dit leuk.
  5. enceinte

    enceinte Actief lid

    17 aug 2023
    318
    312
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Bij mij duurde het herstel helaas erg lang van de knip. Nou was mijn knip ook niet goed gehecht waardoor er na een week nog een hechting bij in moest. Maar los daarvan: je kunt er zeker nog een tijd last van hebben. Zelfs na een half jaar was gemeenschap of fietsen nog pijnlijk. De gevoeligheid/pijn houd vaak echt wel even aan dus zeker na 2 weken is het niet gek om nog te voelen. Goed je rust nemen! En sterkte, want het is inderdaad heel vervelend om last van te hebben.
     
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.451
    5.808
    113
    Ik heb nog best lang een soort gevoeligheid gehad, beetje wisselend, soms bv met gewoon zitten een soort trekkerig gevoel, soms met lopen. Soms een soort druk op het litteken. Maar geleidelijk aan is dat vanzelf over gegaan. Rond 6 weken heeft de vk nog gecheckt of er geen knoopje bv zat van de hechtingen, maar alles was toen al vanzelf opgelost. Die huid is denk ik na genezing wat minder flexibel en wat gevoeliger, dat kost nog even tijd.
     

Deel Deze Pagina