wanneer gingen jullie voor het eerst met de baby weg??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sila24, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#1 Sila24, 14 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2011
    ik ben benieuwddd , waarheen en waarmee dus auto of wandelwagen etc

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik geloof dat ze een maand oud was toen we echt met haar ver weg gingen (half uur rijden)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Met ons eerste kindje met 2 weken ongeveer.

4. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Met mijn tweede dochter na 1,5 week. Eerste dochter naar een verjaardag met 6 weken

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

De dag van thuiskomst zijn we eerst langs mn ouders gegaan omdat ik met mijn binner beentjes de trappen thuis niet meteen op kon (flat zonder lift)

Met een weer of 3 zijn we (ander half uur rijden) naar s-ouders geweest.

Moet wel zeggen dat we dit deden omdat s-moeder ernstig ziek was anders had ik zeker gewacht met zon lange rit!
    Ze heeft die dag ook alles er uit gespuugd.

6. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Na een week zijn we met de auto naar de supermarkt geweest, paar boodschapjes gehaald met de maxi cosi op het onderstel.
    Na 10 dagen had ik mn diploma uitreiking van een opleiding via mn werk (20 minuutjes rijden), was overdag en een rustige omgeving, klein groepje.. en toen ook even langs mijn werk geweest.

Daarna ben ik eigenlijk elke dag wel even naar buiten geweest met de wandelwagen als het goed weer was. Ik voelde me ook goed dus dat scheelt.. En mijn dochter deed het ook goed..

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Toen ze 5 dagen oud was vlogen we van Christchurch naar Auckland, en 2 dagen later weer terug.

8. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    6 dagen na de bevalling ben ik zelf (alleen) de straat op gegaan. Na 8 dagen samen met partner en kind een stukje wandelen (ik hield het niet meer uit binnen joh) en na ongeveer 2 weken met de kleine in de auto naar mijn ouders, ongeveer een half uur rijden.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Na 3 dagen zelf weer buiten geweest en een boodschapje gedaan.
    Op dag 4 met haar buiten gewandeld.
    Dag 6, samen boodschappen doen....vandaag dus ;)
    Voel me prima...en thuis zitten verveeld.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Thuis uit het ziekenhuis op dag 6. Ik met een totaalruptuur, kindlief dat nog wat geel zag.

En eruit: een rondje wandelen op dag 9.. Een (kort) bezoek bij vrienden (half uurtje mee bbq-en en kwartiertje in de auto) bij 3 weken. Daarna wel vaker, en de dagelijkse wandeling naar de supermarkt.
    Een weekend naar mijn ouders voor een kraamfeest met 6,5 week. (Mijn familie woont allemaal op zo'n 200 km van hier).

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Met 10 dagen zijn we voor het eerst naar buiten geweest voor wat boodschapjes. Met 2 weken hebben we 1,5 uur gereden naar mijn schoonouders ivm nieuwjaar. Dat ging prima, hij heeft eigenlijk alleen maar geslapen. Wandelen hebben we niet zoveel gedaan de eerste weken, maar de voornaamste reden was dat er toen zo'n 10-20 cm sneeuw lag :)

12. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 4 dagen lekker rondje wandelen met de kinderwagen. Dat doe ik nog steeds elke dag. Met de auto voor het eerst toen ze anderhalve week was, naar m'n ouders.

13. Chai

Chai Niet meer actief

Ik denk dat mijn dochter 3 weken was of iets.
    Gewoon blokje om.
    Toen ze 4 weken was ben ik naar een concert geweest toen is ze een uurtje rijden heen en terug gebracht naar familie.
    En 1,5 maand rit van 2 uur heen en terug naar opa en oma.
    En laast is ze voor het eerst in ons lievelings bos geweest en ze keek haar oogjes uit, zo lief!

Het is maar net hoe jejezelf erbij voelt.
    Zodra ze zichzelf op temp kunnen houden is het allemaal prima.
    Mij trekt het nogsteeds nietzo heel erg om doel loos rond te lopen met de kleine.
    Ik doe haar namelijk het graagst in haar buikdrager en ze raakt met dit weer gewoon aan de kook daarin.

14. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    mmm, na een week eventjes naar mijn opa, die woont een straat achter me... en ook een rondje gewandeld...

Vandaag, dag 11, voor het eerst echt lang er tussenuit geweest. Heerlijk door de stad gewandeld :D

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    met een dag of 10 met de kinderwagen weg en met 6 weken een uurtje in de auto

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    4 dagen na de bevalling met de auto naar het ZH voor controle en nog even buiten in het zonnetje gezeten voor wat te drinken.
    6 dagen na de bevalling waren we op familiebezoek en 's middags even bij paardlief gekeken. daarna ben ik langzaam aan zelf weer stukjes gaan wandelen en met de auto weg geweest. ze was 2 weken oud toen ik haar op m'n werk ben wezen showen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Op dag 3 even alleen, baby bleef bij de kraamhulp, ging aangifte doen.

Daarna na 6 dagen met zoon en dochter om even een boodschapje te doen.

Bij de eerste overigens pas later en met de auto samen met mn man want was ontzettend slap.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    De eerste wandeling met z'n drietjes was toen ze 6 dagen oud was, ik kwam toen zelf ook weer voor het eerst buiten (afgezien van het ritje ziekenhuis-huis dan).
    Na een week of 2 zijn we langzaam op stap gegaan, eerst naar schoonouders, das 20 minuutjes rijden en we zijn een uurtje geweest. We moesten er echt even vertrouwen in krijgen, later gingen we ook verder en langer weg.
    Nu zijn we soms van 's middags tot 's avonds bij m'n ouders (50 minuten rijden). Is verder geen probleem, al slaapt ze wel iets minder goed in het campingbedje.

Het enige wat we nog niet hebben gedaan is in het openbaar een flesje geven, bijvoorbeeld als we zelf ergens gaan lunchen. We doen dat soort dingen zoveel mogelijk tussen de voedingen door, maar het beperkt toch wel enigzins. Binnenkort toch maar een keer doen, dan kunnen we weer wat meer doen en verder weg.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Uh na 5 dagen met de wandelwagen even naar de plaatselijke kroeg ! xD

20. giraf

giraf Niet meer actief

Wij zijn op de 2e dag al gaan wandelen met de kleine :)Maar het was vorige zomer, dus het was elke dag dik 30C. had een makkelijke bevalling gehad, dus voelde me zelf ook prima, dat scheelt ook wel :)

Deel Deze Pagina