Herstel na knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Maedra, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat ze bij alleen wild vlees niet zo snel opnieuw zullen inknippen en hechten hoor, denk eerder bij te strak gehecht, wijkende wonden etc... ben benieuwd wat je gyn zegt! Hopelijk valt t allemaal mee...

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ja inderdaad, ik bedoel meer, als dat het advies zou zijn dan zou ik dat ook geen ramp vinden. Maar ik hoop natuurlijk dat het vanzelf geneest. :)

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier is het ook allemaal niet zo goed geheeld. Eerst ruim 8 weken veel last gehad, niet kunnen zitten enzo, de knip is ook nog eens gaan wijken. Erg vervelend allemaal. Moet nu volgende week een herstel operatie want het ziet er niet uit. :(

4. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik ben 3 lagen ingeknipt geweest.
    Na 6 dagen is de wond een beetje gaan wijken.
    En het heeft in totaal 6 weken geduurd voordat het dicht was.
    Ik moest van de Vk het gewoon elke ochtend en avond goed spoelen en drogen met een fohn.
    En dat heeft goed geholpen.
    Het is nu dicht maar, ik heb er eigenlijk ook nooit meer na gekeken!
    Af en toe voel ik het litteken nog wel trekken, maar ach, ik neem aan dat dat erbij hoort.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn knip is binnenshuids gehecht, en ik had alleen 1 knoopje aan de buitenkant zitten. Dag of 4 last gehad met zitten en dat het prikte, daarna was het over. Nu op dag 8 zag de kraamhulp het knoopje al niet eens meer zitten.

Nou zei ze ook dat ze het nog nooit zo netjes had gezien ( de hechtingen). Was niet eens blauw, alleen een beetje gelig.

6. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Ik had ook een knip en ik had eigenlijk alleen maar last van 1 hechting die zat precies op t randje van mn verband. (heb maar 2 dagen kraamverband gebruikt) Voorderest eig weinig..

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    @ maedra; had je vandaag niet een afspraak bij de gyn? En hoe was het met de knip? Hopelijk viel t mee!

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Lief dat je het vraagt. :) Vorige week had ik echt nog veel pijn en de afgelopen dagen was het al een stuk beter. De gyn heeft gekeken en er zitten nog inwendige hechtingen die moeten oplossen, het kan zijn dat er dan weer wat plekjes opengaan, maar verder zag alles er gelukkig goed uit. Ben al heel blij dat ik sinds een paar dagen weer normaal kan lopen en hopelijk herstelt het laatste stukje snel!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou gelukkig! Bij jou duurde het dan gewoon wat langer maar gelukkig geen wijkende wondjes oid! Een hele geruststelling!

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er in mijn kraamperiode niet veel naar gekeken.
    Was hartstikke bang dat ik het allemaal lelijk zou vinden daaronder en had daar echt geen behoefte aan met al die hormonen die nog in me rond gierden :p

3weken heb ik er last van gehad..
    Zitten was sowieso de 1e 10 dagen een ramp..
    Als ik liep leek het net alsof ik in elkaar geslagen was :D
    Maar na 5weken en nog steeds open wonden en pijn vind ik wel vreemd?
    Misschien even de gynaecoloog bellen?

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh zag je reactie nu pas.
    Fijn dat het nu beter gaat en dat de gynaecoloog het er goed uit vond zien.

12. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een knip gehad! Met een ruggeprik, waardoor de arts er echt de tijd voor heeft genomen om er wat moois van te maken
    (heb ook duidelijk gezegd, dat hij maar zijn tijd moest nemen, omdat ik m nog vaker wilde gebruiken...tja je roept soms rare dingen)
    Maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik er na twee weken niks meer van voelde. En ik heb er ook nooit meer last van gehad.
    Lijkt me erg naar om er nu nog zo veel last van te hebben! Ik hoop dat het snel over is! Sterkte!

13. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hier ook een "geknipt" iemand ;)

Tijdens de bevalling 2x knip gehad ivm vac.verlossing.
    De eerste dagen weinig last gehad, op wat gevoeligheid na.
    Op dag 5 heeft de verloskundige een paar hechtingen verwijderd om de spanning er af te halen. Binnen een half uur zijn de andere hechtingen gaan scheuren/wijken waardoor alles weer open lag.
    Ik heb 3 weken bedrust moeten houden, kon ook echt niets anders...naar de douche om te plassen was al een tranen-drama!
    Alle middeltjes en trucjes geprobeerd tot iemand mij het advies gaf van Arnica druppels.
    Na een paar keer innemen werd de pijn veel minder, ik dacht nog even dat het tussen mijn oren zat :D maar ik zag de wond ook echt sneller gaan helen. Ik zat wel aan de max. dosering hoor maar met een paar dagen kon ik normaal mijn bed uit en zelfs op een harde stoel zitten!
    Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik zelf de luier van onze kleine meid kon gaan verschonen :)
    Hopelijk hebben jullie iets aan deze arnica-tip!

Deel Deze Pagina