Ik heb een dringende vraag. Ik weet sinds vorige week dat we zwanger zijn van ons tweede kindje, en ik heb daarom donderdag bloed laten prikken bij het lab. Ik mocht de uitslag gister ophalen maar kreeg te horen dat ze de resultaten nog niet helemaal binnen hadden omdat er een twijfelresultaat uit kwam voor hepatitis b. Zoals de biologist het zei is er een 'marker' gevonden maar waren de waarden als het goed is niet hoog genoeg om me zorgen te maken. Maar nu vraag ik me af hoe ik dan uberhaupt waarden kan hebben voor hepatitis b als ik het niet heb? Of betekenen die markers direct dat ik het wel heb? Ik heb de inenting nooit gehad dus daar kan het niets mee te maken hebben. En toen ik zwanger was van mijn dochter had ik het dus ook niet. De uitslag komt dinsdag pas binnen en dan ben ik op vakantie dus tot die tijd zit ik nogal in de stress. En mocht ik hepatitis b hebben wat heeft dat dan voor gevolgen voor mij en voor de zwangerschap? Kan ik er ooit vanaf komen of zit ik er levenslang aan vast?