Hi ladies, Aankomende weekend onderga ik mijn eerste punctie. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot herstel? Konden jullie de volgende dag al wel weer wat doen? En konden jullie ook weer aan het werk? Of staat daar wel een paar daagjes voor? Ik hoor het graag!
ik heb altijd op advies van het ziekenhuis 2 dagen rustig aangedaan. Vooral de dag van de punctie , op de bank liggen en veel drinken. Mocht niet eens koken De dag erna ook weinig aangedaan. Ik had gewoon een gevoelige buik waardoor ik het ook wel liet om wat te doen. Punctie ie niet niets dus niet te lichtzinnig over denken
@Amy1987, Ik zou je er echt niet te druk over maken! Iedereen ervaart de punctie anders! Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste punctie gehad en het viel me echt alles mee. Ik had een uur voor de punctie 2 paracetamol genomen op advies van het ziekenhuis en kreeg daar een prik in mijn bil. De punctie viel echt mee (nou had ik wel maar 6 follikels ofzo) en ik heb daarna wel de hele dag plat gelegen. Daarna geen pijnstillers meer hoeven nemen en de volgende dag had ik bijna geen last meer, behalve tijdens het hoesten. Succes! (Ps. had je mijn privé berichtje ontvangen)
Bedankt voor je reactie Meisje1977. Wat verdietig om te lezen in je handtekening dat het bij jullie niet is gelukt Ik hoop op een wonder voor jullie!
Hi Barnel, ook jij bedankt voor je reactie! Ik ga kijken in de privé box! Vind het vervelend dat daar geen melding van komt, mis wel eens vaker een berichtje! Jij hebt gisteren je terugplaatsing gehad. Spannend zeg!!! Ik ga duimen voor je!
Bij ICSI 1 en 2 heb ik beide puncties goed doorstaan. Herstel na de punctie ging vrij vlot. Bij de tp voelde ik zga niets meer van de punctie. Maar heb dan ook vanaf de punctie tot 1 dag na de tp erg rustig aan gedaan Veel gelegen, en veel water gedronken.
Hey Amy, Ik heb gisteren voor de tweede keer punctie gehad. Vooral de dag van de punctie lekker rustig aan gedaan en goed voor me laten zorgen. Vandaag al weer bijna hele dag gewerkt (zittend werk). Heb nog wel last als ik in wat sneller tempo loop en rennen is nog pijnlijk. Merk overigens nu aan het einde van de werkdag dat ik toch weer behoorlijk moe ben. Belangrijkste is om goed naar je eigen lichaam te luisteren. Alvast heel veel succes aankomend weekend!
Met altijd een best hoog aantal follikels en dus kans op overstimulatie liet ik het wel uit mn hoofd om alweer snel iets te gaan doen. Ik trok er gewoon lekker een week voor uit en ging dan halverwege weer rustig aan proberen wat ik weer kon zonder pijn te krijgen. Maar het is voor iedereen een andere ervaring, geen lichaam is hetzelfde. de dag van de punctie zelf mag je sowieso niks doen en het is wel lekker om de dag erna ook nog rustig aan te kunnen doen. succes!
@Amy, ik heb afgelopen september mijn eerste punctie gehad. Die viel me echt heel erg mee, let goed op je ademhaling (deed de assistente voor en ik volgde, ging super goed). Ik had 17 eitjes in totaal dus behoorlijk veel en tegen overstimulatie aan. Ik heb de eerste dagen dus echt heel rustig aan gedaan. Dag van de punctie sowieso niets, dag erna ging wat beter (wel echt alleen op de bank liggen) en de derde dag was het eigenlijk nog wat pijnlijker dus echt op bed gelegen toen. Goed en veel water drinken (dus lekker veel eruit om naar de wc te gaan ) Al met al had ik dus wel een dag of 5 nodig om bij te komen (vierde dag was de tp) En mocht het ooit weer nodig zijn, zou ik het zo weer doen.
Hai 3 de punctie viel tegen lange eierstokken dus veel prikken ben zat zo'n ma Di lekker rustig thuis geweest ligt ook helemaal de pijnstilling in je ziekenhuis en hoe jij er op reageert.
Ik moest dezelfde dag rustig aan doen en Veel drinken. De dag erna ging goed maar vanwege veel follikels moest ik de 2e dag ook rustig aan doen vh ziekenhuis. Had toen al geen pijn meer. Heb wel erg veel last gehad van moeite met plassen, 2 dagen. De 3e dag ben ik gaan werken en nergens last van gehad.
Hee Amy Iedere punctie verschilt Bij ene doet zeer bij andere weinig tot niet Mijn 1e x deed totaal geen pijn 2e keer veel pijn Ik heb wel beide keren 2 dagen rust gehouden Lekker op de bank met warme kruik heeft me goed Gedaan.. Suc6 meid en maak je niet te druk om alle verhalen
De punctie vond ik erg meevallen. Heb m woensdag gehad. Gisteren en vandaag nog wel buikpijn en ik doe het heel rustig aan. Succes meid!
Dank je wel Butterfly! Jij veel geluk voor aankomende maandag!! Ik neem mijn werk vandaag mee naar huis, dan kan ik maandag en dinsdagochtend lekker thuis werken als dat gaat!
Amy, weet niet wat voor werk je doet maar ik had ook op zaterdag de punctie en kon maandag gewoon werken! Nu heb ik een kantoorbaan dus heb vooral thee laten brengen door collega's haha en weinig actiefs gedaan maar kon wel gewoon werken Veel succes!
Ik kon pas na 4 dagen weer rechtop staan. Een vriendin van mij is diezelfde avond de nachtdienst weer in gegaan. Het is maar net hoe je lijf er op reageert, het is per persoon heel wisselend. Heel veel succes!!!
Ook een kantoorbaan Unicornbaby, maar kan lekker thuis werken, echt ideaal in deze situatie! Oh wauw Rijo, maar wel een een positief resultaat, aan je handtekening te zien!!