herstel na tweede curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door mvl, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hallo allemaal,

Mijn verhaal in het kort;
    Tijdens de 10weken echo klopte het hartje niet, daarna besloten een curettage te doen. Ik kon niet afwachten wat er ging gebeuren, dat vond ik te moeilijk. Halfnovember gecuretteerd, begin december een nacontrole, inwendige echo, alles goed. Nieuwe zwangerschap mag.

Positieve test in handen, na veel bleod prikken etc. conclusie restweefsel of BBZ. Vlak voor kerst weer een curettage (met blijkt inderdaad achteraf restweefsel) en een kijkoperatie voor eventuele BBZ.

Nu na ruim twee weken nog steeds een gevoelige baarmoeder, lijkt of er de hele tijd een steen laag in mijn buik ligt. En de laatste paar dagen steeds meer last van afscheiding. Bloedverlies is al anderhalve week over. Ik had afgelopen week nog wel Hcg in mijn bloed en moet pas 18 januari weer bloed prikken.

Heeft iemand hier ervaring mee, kan dat nog steeds zo gevoelig zijn, en hadden jullie ook last avn afscheiding?

Na die tweede curettage ben ik nu helemaal overal onzeker over. Elk dingetje voel je, en vraag je je af of dat normaal is. Hopelijk komt er snel een menstruatie, dan zou het volgens het ziekenhuis allemaal weer normaal moeten zijn.

MVL

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou bij mij was het heel pijnlijk met vrijen na de 2de curretage ook nog teruggeweest voor restweefsel weghalen.
    er gebeurt toch best veel daarbeneden dat het xtra gevoelig is lijkt me niet meer als normaal.
    maar mijn cyclus is ook helemaal van slag was tot mijn 2de curretage altijd netjes 28 dgn nu zie onderschrift wanneer de duivels zin hebben maakt het opnieuw zwanger raken ook moeilijk maar tis helaas niet anders.
    wil je toch sterkte wensen
    groet

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hoi Nisa,

Dank je wel. Hoe kwam jij erachter dat er nog restweefsel zat?
    Bij mij helaas door een positieve zwangerschapstest na een nacontrole waarbij verteld werd dat alles schoon en goed was. Blijkbaar kunnen ze toch niet alles zien met een echo....

Nu voelt mijn lichaam wel weer helemaal normaal aan. Jammer dat een cyclus gelijk zo van slag is, na een miskraam. Je wilt toch wel weer graag zwanger worden, maar inderdaad lukt dat op deze manier niet zo makkelijk.

Groeten,MVL

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou ja dat hadden ze toch moeten zien ?!?!?!
    ik kwam er tijdens de nacontrole achter had ook af en toe buikpijn maar wist niet dat dat door de restweefsel was of door de curretage (schrappen) ik twijfelde namelijk.
    maar dat restweefsel weghalen deden ze zonder narcose en wat was me dat pijnlijk zeggggggg phoe.

hoop dat je ook snel weer verder kan,
    en dat we deze keer een gezonde zw.schap mogen voldragen ;)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik had bij de miskraam waarbij ik twee keer gecurreteerd ben, niet meer last dan na de miskramen waarbij ik één keer gecureteerd ben. Het was hier voornamelijk een opluchting dat ze na weken pijn en heftig bloedverlies het restweefsel hebben verwijderd. Ook trouwens zonder narcose waardoor ze wel erg voorzichtig deden.

Wel herken ik je klachten. Pas na mijn eerste menstruatie was het zware gevoel over. Dat duurde meestal 6-8 weken. Je baarmoeder krimpt weer en dat kun je ook voelen.

Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina