Herstel na veel bloedverlies

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door marlies85, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mooi reken sommetje, maar ik zeg alleen maar wat er mij is verteld

1ste week 1 liter, week 2 3 liter thuis en 5 in het ziekenhuis(5min later en ik was er niet meer) ik heb een totale bloedtransfusie gehad. geen enkel eigen bloed meer, misschien ook de reden waarom langer de tijd nodig heb dan als je nog gedeeltelijk eigenbloed heb.

mij valt het tegen kwa tijd en hoe het gaat vooral omdat mijn zwangerschap probloeem loos (ook niet misselijk) is verlopen en ik gewoon nog die dag ruim een uur heb gewandeld met de honden, mijn conditie was goed

2. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Het herstel verschilt nogal zo te zien.

Nadat m'n dochter was geboren heb ik meteen een spuitje gehad om er voor te zorgen dat de placenta losliet.Die is ook binnen 10 minuten 'geboren' .Heb daarna een prikkie gehad om het bloeden te laten stoppen.Toen ff een broek aangeschoten wat de ambulance stond al voor de deur.
    Ik moet nu 2x per dag een staaltablet slikken (bruine pilletjes).

Zag dat iemand vroeg waarom ik zo lang in het ziekenhuis heb gelegen.
    Nadat ik was gehecht en door de verpleegster was opgefrist bleek ik bij de controles een pols te hebben van 120 maar ook 39 graden koorts.Heb ook een dag of 3 aan het infuus gelegen omdat ik via het infuus antibiotica kreeg.Als ik 24 uur koortsvrij was en ontlasting had gehad mocht ik naar huis.Er was na 4 dagen geen medische reden meer om in het ziekenhuis te houden maar mocht blijven omdat het erg rustig was en omdat m'n dochter was opgenomen op de kinderafdeling.Roxeanne was opgenomen omdat haar bloedsuikers aan de lage kant waren.

Ik voel me opzich wel prima, maar voel me met regelmaat best wel raar in m'n hoofd...alsof ik te diep in het glaasje heb gekeken ofzo.:)

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik reageerde ook zo omdat je deed overkomen dat je het in 1 kwijt was geraakt en mijn schoonzus is in shock geraakt en met 2 brandweerwagens uit haar flat getakeld omdat t kantje boord was.
    dus sorry als het beetje rot overkwam.
    maar is ook voor mij rekensommetje dat je niet meer kan kwijtraken dan wat je hebt.

4. schaapie123

kwam idd beetje rot over (nouja meer eigenwijs)

en ik heb het er de laatste tijd best moeilijk mee, ik heb namelijk sinds de bevalling pijn in mijn handen en polsen + tintelingen, en ze kunnen niks vinden(nouja er is alleen een emg gedaan) heb gevoel dat ze elkaar de handen boven het hoofd houden, omdat alles heel raar is gegaan. maar gevolg is wel dat ik mijn eigen kind eigenlijk nog steeds niet zelf in bad kan doen, mijn zaak kwijt raak en met pijn blijf zitten (nu 10 maand lang)
    dus ben misschien ook wel wat snel geprikkeld/aagebrand laatste tijd.

en ik heb moeite mee, dat ik zoveel kwijt ben van de 1ste maanden, helemaal 1ste 2 week, eergisteren voor het eerst aller eerst filmpje gezien van de 1ste keer dat ik haar zag, (ze hebben me 8 uur in slaap gehouden, 10 uur nadat ze geboren was zag ik haar pas voor het eerst )

geboorte van je kind hoort mooi te zijn, je hoort op een roze wolk te zitten, nou voor mij geen bevallingen meer, en roze wolk, nou was eerder wit en zwart.

maar goed heb nu een pittige 10 maand oude dame, die me veel plezier geeft en heel veel mooie glimlachen

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Heb 1,2 ltr bloed verloren bij de bevalling. Een HB van 5 ofzo, 2 bloedtransfusies en ik moest 8 weken aan de staaltabletten, die bruine. Maar ben na 6 weken gestopt omdat ik een beetje boos was op het ziekenhuis. Maar das weer een heeeel ander topic. :D

Ik voelde me na een week al erg goed, na 2 weken zo goed als de oude. in de kraamweek heb ik al een korte wandeling gemaakt van 15 minuutjes. Ik gebruikte ook Floradix.

Misschien moet ik erbij zeggen dat ik ook vegetarier ben.

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben in juni dit jaar bevallen, en tijdens de bevalling was ik ook 2,5 liter bloed verloren. En moest ook met spoed naar de OK ivm placenta dat niet loskwam. Was dus behoorlijk zwak, mijn hb was 3. Kreeg ook meteen 2x bloedtransfusie.

Het heeft wel 3 maanden geduurd totdat ik weer de oude was. Mijn kraamzorg raadde mij toen aan om Floradix te gebruiken en ook om foliumzuur te gebruiken.

Neem in ieder geval de tijd om rustig tot herstel te komen.

7. schaapie123

ik kreeg van het ziekenhuis foliumzuur gelijk mee en nog wat pillen (3 dingen om te slikken)

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik kreeg trouwens ook staaltabletjes (die bruine....wat een hel!) en heb zeker nog 4 maand floradix gebruikt.

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb aan het infuus met medicatie gelegen om de placenta sneller te laten komen. Ze hebben geduwd, getrokken enz. Ook ben ik nog ingebakerd om te proberen om het bloedverlies te verminderen maar niets lukte. Daarna is de gyn. heel snel gekomen om naar de OK te gaan. Ik heb niet een echte massage gehad. Mijn buik, was net als bij de eerste heel snel weg. Ik ben 10 kg. aangekomen en 9 kg. was er direct na de geboorte al af, beide keren trouwens.

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb tijdens de bevalling maar 300ml bloed verloren (keizersnede) maar had toch een hb van 5,2.
    Nu is mijn hb altijd wat aan de lage kant en had ik er daarom waarschijnlijk niet echt last van.
    In het ziekenhuis en de kraamhulp stonden allemaal te kijken dat ik er geen last van had.
    Ik kreeg ook ijzertabletten (die bruine) en foliumzuur tabletten mee.
    Ik wilde ook Floradix gaan gebruiken maar mijn collega's (ik werk in een apotheek) zeiden dat dat geen zin had.
    Wel was het verstandig om vitamine C erbij te gaan gebruiken, dat zorgt ervoor dat het ijzer beter wordt opgenomen, misschien nog een tip???
    In iedergeval was mijn hb met ongeveer 5 weken alweer 7,3 ofzo...

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Had ook een superlaag hb van 4,5, ook veel bloed verloren tijdens de bevalling.
    Zit normaal op 8,5/9.
    Heb wel aan de floradix gezeten, maar als je goed kijkt wat en hoeveel ijzer daar in zit, kan je dat ook bij-eten door op je voeding te letten. En in combinatie met een stuk fruit na of glas vruchtensap bij de maaltijd. Geen melk, calcium remt de opname juist.
    Verder me suf gevroten aan volkorenbrood met appelstroop en rookvlees, rosbief, volkorenpasta, rood vlees (ja, dat mag weer na de bevalling!:D), spinazie, zuidvruchten e.d. In die vegetarische schnitzels zit ook heel veel ijzer!
    Was 2 maanden na de bevalling bij de ha en zat weer op 8,4.

@Denemarkw: heftig verhaal zeg! Zijn die tintelingen niet van carpaal tunnel syndroom? Moet eerlijk zeggen dat mijn oma na een bloedtransfusie altijd tintelingen is blijven houden in haar voetzolen, die waren zo goed als gevoelloos en daardoor kreeg ze een rollator, omdat ze anders haar voeten niet goed neerzette en steeds viel...
    Maar dan hebben we het over een oud mensje! Ik hoop echt voor je dat het weg gaat!

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

jemig je hebt wel heel wat te verwerken
    ik was al verdrietig dat amy-lynn om 7 over half 3 geboren was en ik pas tegen 6 uur naar boven werd gebracht

13. schaapie123

nee geen carpetaal tunnel syndroom, daarvoor een emg gehad(ook lekker pijnlijk)

3dec moet ik naar groningen (wilde naar groningen, geen vertrouwen in assen meer) naar een reumatoloog, omdat ze denken dat ik reuma heb (en ze blijvenn mijn werk de schuld geven terwijl ik nooit pijn had)

@mirel het maakt niet uit of je nu 3 uur later of 10 uur later je kind ziet, als je kind wordt geboren wil je hem/haar direct vast houden.

ergste is ik ben nu waarschijnlijk toch zwanger ondanks spiraal(mirena) en dan moet ik gaan beslissen of een abortus of nog een kindje opvoeden terwijl ik dat eigenlijk niet kan vanwege de pijn en krachtverlies:(

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jeetje meid; ik wens je sterkte met alles!

Ik heb reuma. Ook in mijn handen. Het gevoel dat jij omschrijft ken ik echter niet. Reuma kunnen ze vaststellen dmv een bloedtest.
    Mijn handen voelen soms alsof iemand m'n duim naar achteren heeft geklapt en m'n pols 3 x in de rondte heeft gedraaid. Beurs, gekneusd. Kan dan amper een aardappel schillen. Ik heb wel een speciale joystickmuis voor mensen met RSI, dan hoef ik m'n duim niet te belasten.

15. schaapie123

gevoel ken ik, ik heb ook continu het gevoel alsof ze allemaal naalden in mijn vingers prikken, en dan telkens opnieuw en achter elkaar. en in mijn polsen vooral dat iemand velletje van mijn huid vast pakt en knijpt.

erg is dat he kracht verlies, gelukkig zijn er veel hulpstukken/aparaten op de wereld, maar omdat mijn geval geen naam heeft, val je overal buiten (ook huishoudelijkehulp)

16. minkep

minkep Bekend lid

4 jan 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Ik ben ruim 2 liter bloed verloren met een HB 4,5/\.
    Ik ben ook per ambulance na een mooie bevalling weg gebracht.
    Voor dat de de ambu er was raakte ik in een shock en moesten ze me met 2 man vast houden,Na 2 zakken bloed voelde ik me kip lekker en nu nog steeds.ik mocht na 24 uur het ziekenhuis verlaten een dag daarna heb ik gewoon gefietst.
    inmiddels 2 weken gelden en voel me eigen prima!

Deel Deze Pagina