Herstel / rust houden na curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door lucymila, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucymila

lucymila Niet meer actief

Even een korte inleiding... Bij 8 weken zwangerschap kreeg ik bloedverlies. Na controle bleek het vruchtzakje ter grootte van 5 weken, dus gestopt met groeien. Twee keer misoprostol had niet het gewenste effect. Uiteindelijk heb ik een curettage behandeling gekregen (onder narcose).

Emotioneel hebben we het samen goed kunnen verwerken. En met deze behandeling kunnen we het hoofdstukje nu ook lichamelijk afsluiten...

Dinsdag heb ik de curettage ondergaan, alles is goed gegaan en er was - gelukkig - alleen zuigcurretage toegepast. Naderhand relatief weinig bloedverlies en nagenoeg geen pijn. Ik voel me wel vreselijk moe (van de narcose?). Als ik uit bed ga voel ik me nog wat licht in mn hoofd...

Nu ben ik iemand die niet graag stil zit, maar ik wil ook geen risico nemen. Er is geen duidelijke periode genoemd waarin ik rust moet houden. Wat is hierin jullie ervaring? Wat kun je wel doen en wat kun je beter laten? En voor hoelang? En wanneer kun je weer 'verder' met een nieuwe poging...

2. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Allereerst sterkte! Ik ken je verdriet!!

Tegen mij werd verteld dat ik een week rustig aan moest doen, houdt in; niet fietsen, niet tillen (zwaar) en op tijd naar bed.
    Je voelt zelf wat je wel en niet kan. Ik deed bijvoorbeeld 2 dagen later een grote zak tillen en dat voelde ik ontzettend! Ze hebben toch een operatie uitgevoerd, je lijf heeft even rust nodig, maar dat heb je zelf in de hand!!

Ik ben ook geen persoon om heel de dag rustig aan te doen, maar had zelf toch echt wel die week nodig!

Ik had een dag na de curettage ook geen bloedverliea meer. Na 5 dagen hebben we weer seks gehad.. wat overigens wel heel eng en vreemd voelde!!

Heel veel sterkte meid!

3. lucymila

Thanks.

Het is bij mij denk ik vooral de narcose...

Ik voel me echt een slappe vaatdoek. Zolang ik in bed lig en mijn hoofd zo min mogelijk beweeg voel ik me goed. Maar zodra ik opsta - omdat ik me goed voel - gaat t meteen draaien en word ik licht in mijn hoofd.

Ik wil zoveel dingen doen. Heb dit eindelijk afgerond, ben ik er nog steeds niet klaar mee...

Wordt er verdrietig van...

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Strerkte.....

Ik heb na elke ingreep 1 week rust genomen (behalve bij de tweede MA, toen waren er complicaties en heb ik 6 dagen in het ziekenhuis gelegen)

5. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik heb gister precies hetzelfde gehad, heb ook curettage gehad gistermiddag. Voel me ook slap en licht in mn hoofd. Gistermiddag bleef mn bloeddruk ook erg laag. Bloedverlies en pijn is echt minimaal. Vannacht wel wat pijn gehad, maar even wezen plassen en weer in slaap gevallen. Ben tot nu toe wel gewoon op, ruim het een en ander op enzo maar til mn dochter niet op. Vind ik wel moeilijk maar wil zo snel mogelijk opgeknapt zijn! Vanmiddag als mn dochter slaap duik ik ook weer in bed.

Heb 1x eerder een mk gehad, maar dat raakte ik vanzelf kwijt zonder curettage. Dus dit is voor mij ook voor het eerst.
    Hopelijk voel jij je ook snel weer beter meid!! Het is niet niks wat je afgelopen weken even meegemaakt heb en dat moet je ook allemaal verwerken! Rust houden is erg belangrijk!

6. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Ik heb helaas in 1 week 2 curettages mee moeten maken.. :( de eerste was op 17 mei, na de ingreep voelde ik me eigenlijk snel wel weer goed, de volgende dag was alles normaal geen bloedverlies geen pijn.. Helaas kreeg ik 4 dgn erna koorts en buikpijn, moest meteen langs bij de gyn.. Na de echo bleek dat het vruchtzakje niet was weggehaald.. volgende dag met spoed weer gecurreteerd.. :( deze viel erg tegen heel veel bloedverlies + veel pijn.. Vandaag kon ik het niet meer houden, zoveel pijn alsof ik moest bevallen.. na 3 uur hevige krampen laatste stukje van het vruchtzakje verloren en het is nu echt vl voorbij..
    Het doet echt zo zeer, ben heel erg verdrietig en moe.. Als ik opsta trillen mijn benen.. Pffff was het maar een nare droom.. :(
    Veel sterkte allemaal..

7. lucymila

@Babylo ohh wat naar dat het na 2 x curreteren nog steeds niet allemaal weg was... Jij ook heel veel sterkte!!

@Mamsie86 dankjewel, je hebt ook helemaal gelijk

Ik voelde me vandaag goed en ben ook de stad in geweest. Na te veel lopen voel ik t wel wat trekken in mijn onderbuik, wat mij er weer aan herinnerd dat ik moet rusten (so me).

Over 6 weken heb ik nacontrole.

Deel Deze Pagina