Lieve Allemaal, Ik zou nu ruim 10 wkn zwanger zijn maar afgelopen dinsdag constateerde de verloskundige dat ons kleintje maar de groote had van 7 weken sinds gisteravond wat bloedverlies, bruinig met soms wat sliertjes erin. verder geen krampen oid en voel me wel goed. gespannen borsten heb ik nietmeer en mn buik is weer slap was mooi gespannen en al wat bol eerder. Als straks alles achter de rug is zouden we graag nogeens proberen om weer zwanger te worden. Nu lees ik Zoveel op internet, wat is wijsheid, eerst weer te wachten op een normale ongesteldheid of wanneer alles achter de rug is direct weer proberen zwanger te worden? Bedankt voor de reacties, groet Mieke
Je mag gewoon meteen weer zwanger worden na een miskraam. Wacht wel even totdat je helemaal geen bloed meer verliest. Artsen adviseren wel 1 menstruatie te wachten, maar dit is alleen omdat je anders niet weet hoe lang je zwanger bent (mocht je meteen weer zwanger worden). Je cyclus kan langer duren na een miskraam. Heel veel sterkte! Hopelijk is het snel achter de rug.
Precies wat nijntje zegt. Het wachten op 1 menstruatie is om te weten hoe ver je dan bent. Is dus niet perse nodig. Sterkte!
Mijn vk zei tegen mij dat ik meteen weer zwanger zou mogen raken en geen menstruatie hoef af te wachten. Volgens mij ligt het maar net aan de vk of gynaecoloog waarmee je te maken krijgt wat ze adviseren. Ik ben ook aan het wachten op een miskraam. Veel sterkte gewenst!
Ik ben meteen weer zwanger geworden na mijn ma in januari. Volgens de gyn, vk en ha was er geen enkele medische reden om te wachten, enkel alleen de termijnbepaling die lastiger is. Ik kreeg met 7 weken een echo ter geruststelling. Ik wist mijn termijn heel nauwkeurig, doordat ik mijn temperatuur heb bijgehouden. Veel sterkte en hopelijk snel weer een positieve test!
Ja mij is ook verteld dat het gewoon meteen zou kunnen. Een menstruatie afwachten is puur om je cyclus te bepalen. Met alle apparatuur van tegenwoordig is namelijk vrij nauwkeurig te bepalen hoever je in de zwangerschap zit. Ik wil zelf wel een cyclus afwachten, maar dat is dus niet medisch noodzakelijk.
Ik heb 6 mei een miskraam gehad. Ongeveer na 10 dagen was het vloeien over. Testje was toen bijna negatief. Nog net niet helemaal. Ik was bijna 9 weken zwanger trouwens. Wij zijn gewoon door gegaan met proberen. We zien wel.
Het is idd wat de rest al zegt. Ik wil je wel de tip meegeven dat je goed luistert naar je lijf en ook kijkt of je er emotioneel weer klaar voor bent. Als je je fysiek goed voelt en er mentaal weer klaar voor bent, kan het. Ik vond het vooral emotioneel zwaar en was er na de 1e mk niet direct klaar voor. Meid: Veel sterkte met het verlies. Neem de tijd die je nodig hebt en veel succes met alles!
Zelf heb ik steeds 1 maand afgewacht en daarna geprobeerd om zwanger te worden. De artsen adviseerden om 3 mnd te wachten maar dat vond ik met onze voorgeschiedenis echt te lang. Ik heb toen verder gevraagd en lichamelijk is het geen probleem, het advies geven ze om psychische redenen.