Herstel spoed keizersnee/geplande keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mammielove, 13 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wie van jullie heeft er eerst een spoed ks gehad en daarna een geplande? Hoe was je herstel bij beide? Merkte je veel verschil?
    Brand maar los ;)
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik lees mee. Heb een geplande keizersnede gehad en hoop nu zelf te proberen.
     
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de spoedks van de tweede (laatste halve cm lukte niet, dus heel de ingeleide bevalling al gehad en toen nog met spoed naar de ok) lag ik twee weken op bed en heb ik de volle zes weken nodig gehad om te herstellen.
    Bij de derde een geplande ks gehad en stond ik 14 uur later zelf te douchen en was ik een ruime 24 uur later thuis. Na een week deed ik alweer boodschappen. Was echt een verademing vergeleken met de spoedks.
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik heb semi spoed gehad. Mijn herstel was sucks!! Maar dat komt denk ik door onvoldoende rust en tijd te nemen voor herstel.

    (onze dochter lag op de neonatologie)
     
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik heb een semi- spoedkeizersnede gehad en herstel was peanuts. Heb dochter de dag na haar geboorte zelf in badje gedaan en mocht binnen 36 uur naar huis toe. Ik heb ook maar 1 x morfine gehad tijdens de ingreep al, het was daarna niet nodig, paracetamol en diclofenac werkten prima.

    Het herstel was echt niks vond ik. Het enige waar ik last van heb is mijn bekken ( is al minder nu drie weken na haar geboorte) en een zwaar overbelaste rug door borstvoeding en het niet kunnen gebruiken van de buikspieren de eerste week. Ik doe nu alles weer gewoon behalve zwaar tillen omdat ik de boel niet wil forceren maar het is me echt 10000% meegevallen.
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ah, dit stelt me al wat gerust ;)
    Ik heb zelf ook semi-spoed gehad ivm niet vorderende ontsluiting, bleef hangen op 8cm. Heb toen een erg goed en vlot herstel gehad.
    Ben dus erg benieuwd hoe het nu zal gaan na een geplande!
     
  7. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Wat is semi-spoed ? :rolleyes:

    Mijn verhaal ken je @Mammielove . Beide keren snel hersteld! :thumup:
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  8. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik heb alleen een geplande keizersnede gehad dus niet helemaal wat je vraagt, maar ik herstelde supersnel en kijk er positiever op terug dan mijn normale bevalling
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Had er ook nooit van gehoord, maar is soort van halve spoed.
    De baby was hier niet echt in gevaar, ik ook niet. Wel uitgeput en ze zagen wel aan dat t op de normale manier niet meer ging lukken. Dus vandaar ok. Maar niet met snelle vaart door de gangen gelukkig!
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    In mijn geval een niet geplande keizersnede die wel snel plaats vondt maar niet vanwege acute foetale nood. Dus wel spoed maar geen bloedspoed paniek
     
    xxmamaxx2016 en Mammielove vinden dit leuk.
  11. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Dit dus.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Hier semi spoed en langdurig herstel. Dit had meer met de langdurige bevalling te maken.
    De tweede keer zou een geplande ks worden maar mijn zoon kwam 2 weken eerder. Deze bevalling was veel relaxter vergeleken met de eerste, veel korter en ze hebben veel eerder ingegrepen voor een ks. Dit herstel ging heel vlot.
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Mag ik vragen waarom de 2 eigenlijk een ks zou zijn, maar toch vaginaal gekomen is?
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Ze zijn allebei met een ks gekomen. De eerste was echt een hel bevalling met lange nasleep voor ons allebei. Om die reden zou de tweede een geplande ks worden. We hadden afgesproken dat als de baby voor 37 weken zou komen ik het vaginaal zou proberen; hij kwam met 37 weken :rolleyes::D
    We hebben het dus even geprobeerd maar al snel was duidelijk dat het hem niet ging worden. Stukje angst maar net als zijn broer een sterrenkijker.. omdat ze veel eerder ingegrepen hebben was het herstel veeel sneller en beter.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Aha, ik snap het! Fijn dat t toen een stuk beter ging!
    Ik ben juist bang voor een minder goed herstel omdat je lichaam er nog niet klaar voor is ofzo... maar dat zegt dus helemaal niets ;)
     
  16. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Het herstel van mijn 2e halfspoedkeizersnee (kreeg 2 dagen voor de geplande keizersnee weeen) was zoveeeeel beter dan de eerste. Bij de 2e kon ik na 1,5 dag al gelijk rechtop staan en mocht toen ‘s middags naar huis. Bij de eerste kon ik de eerste dagen alleen maar krom staan door de pijn aan mijn wond. Bij de 2e echt goed mijn rust gepakt. Bij de eerste was ik telkens onrustig en bezig. Door die rust bij de 2e ging mijn herstel echt heel goed.
    Dus goed rusten op bed!!! Laat maar lekker voor je gezorgd worden.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  17. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het herstel van mijn ongeplande, semi spoed keizersnede duurde wel langer dan dat van mijn geplande keizersnede.

    Maar ik was van mijn geplande keizersnede dan ook wel extreem snel hersteld. Ik heb amper pijnstillers gebruikt en liep 10 dagen na de operatie alweer in Sprookjeswonderland.

    Ik sliep dezelfde avond op mijn zij en kon baby direct dragen in draagdoek.

    Na de semi spoed keizersnede kon ik dat soort dingen pas na een ruime maand weer.
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  18. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    27 maart me 3de sectio gehad.
    1ste was ongepland
    2 en 3 gepland

    3de was het pittigste veel verklevingen. ik was na 1.5 dag alweer thuis. doe nu eigenlijk alles weer. vloei nog wel redelijk na meer inspanning en heb savonds wat meer wond pijn. verder voel ik me prima
     
    Annedore vindt dit leuk.
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier word ik vrolijk van :) Haha
     
  20. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ook! Mede door deze ervaring durfde ik het nog een keer aan .
    Hopelijk in oktober weer een dergelijk scenario!
     
    Mammielove vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina