Wanneer weer werken na besmetting

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aboe, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Hoi!

Ik vroeg me af hoelang jullie ongeveer ziek zijn geweest van het werk na een Corona besmetting.

Ik ben 2 weken ziek geweest, en wil weer werken maar voel me nog slap, misselijk, moe en hoofdpijn. Haha duurt me allemaal veelste lang.

2. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ik heb zelf geen Corona gehad, maar had onlangs wel het RS virus waar ik heel ziek van ben geweest. Toen begon ik niet meteen met hele dagen, maar werkte ik in het begin wat minder uren. In overleg met je leidinggevende en eventueel je bedrijfsarts kan er soms wel een aangepast rooster worden gemaakt.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Het viel in mijn vakantie, maar ik had na 2 dagen qua ziekzijn prima weer aan het werk gekund. Dus het waren saaie dagen in thuisisolatie, waarin ik vooral veel administratie heb bijgewerkt, wassen gedraaid, huis geschrobt. Ben na de vakantie gewoon weer begonnen dus.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier nu positief. Heb wel wat thuisgewerkt, maar vooral lastig, met de kinderen, die ook de laptop nodig heb. Volgens mij mag ik zaterdag of zondag weer naar buiten, dus hoop gewoon maandag te gaan werken weer.

Mapje vindt dit leuk.
  5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.804
    1.619
    113
    Zal voor ieder anders zijn. Zelf heb ik gewoon doorgewerkt maar ik ben er dan ook niet echt ziek van geweest. Gewoon naar jezelf luisteren. Als je je nog niet goed genoeg voelt rustig uit zieken. Of misschien deels weer beginnen als dat mogelijk is.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben 4 weken thuisgebleven, omdat ik maar klachten bleef houden en dus nog besmettelijk kon zijn.
    Van die 4 weken heb ik ca 1,5 week niet gewerkt, omdat ik er te ziek voor was. Aan het begin en eind heb ik zo veel mogelijk wel gewerkt, maar lang niet voluit.
    In het begin was ik beroerd, hoofdpijn en koorts, maar met hoge dosissen paracetamol toch nog geprobeerd wat te doen, tot het echt niet meer ging.
    Toen ik weer begon kon ik soms nog geen half uur rechtop zitten, voordat ik uitgeput was. Dus dat schoot ook al niet op.

mij ben nu een half jaar verder en werk weer normaal, maar zoals vandaag na een drukke dag, ben ik echt uitgewrongen en heb ik het nog steeds weer benauwd

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Volgens de GGD mag je ook bij aanhoudende klachten na 2 weken sowieso uit isolatie, volgens de huidige regels.

Wanneer u uit isolatie mag, hangt af van uw klachten en gezondheid. Hieronder ziet u in welke situatie u uit isolatie mag. De GGD bespreekt tijdens het bron- en contactonderzoek met u welke situatie voor u geldt.

• U mag uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten én u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona. Als uw klachten aanhouden, mag u na 14 dagen uit isolatie.
    • Heeft u verminderde afweer door ziekte of medicijnen? Dan mag u 14 dagen na het begin van uw klachten uit isolatie.
    https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis

8. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Iedereen bedankt voor de reacties! Vandaag weer voor het eerst gewerkt en nu weer knallende hoofdpijn, pijn op borstkas en ontzettend moe.
    Gister waren mijn 14 dgn om dus ondanks de klachten mocht ik ook weer naar buiten.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik stond onder controle van de huisarts en die gaf op een gegeven moment aan: blijf nog maar drie dagen thuis en daarna kun je wel weer naar buiten als de koorts dan niet meer terugkomt. Ik had er ook een dubbele longontsteking bij gekregen, dus misschien lag het daar ook wel aan. En het is een half jaar geleden. Misschien zijn de regels nu anders.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    rustig aan hoor…. Als je te ver gaat ben je nog veel langer bezig om de oude te worden.

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier dezelfde aanhoudende klachten zoals jij nu hebt. Ik ben na 7 maanden pas weer gaan werken. Duurde mij na 4 weken eigenlijk al veel te lang maar ik kon gewoon echt niet.. ik werk in de zorg en het was echt nog veel te zwaar voor me. Nu sinds september weer gestart, maar merk wel dat ik mezelf echt nog wel in de gaten moet houden hoor. Als ik een paar dagen wat teveel doe, merk ik dat toch nog wel hoor, raak weer benauwd en druk op de borst.

Maar zoals anderen ook al zeggen, het is echt voor iedereen anders, dus houd jezelf goed in de gaten hoor. Als je te snel te veel doet gaat het uiteindelijk herstel alleen maar langzamer!

12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hadden het best mild dus vanuit huis door gewerkt maar ik zou niet te snel starten anders lig je er straks weer uit.

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik ben na 3 weken met vallen en opstaan gaan opbouwen en nu, een halfjaar later, werk ik nog maar halve dagen helaas.
    Mijn advies: overhaast niet!

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik had griepklachten en was moe en slap.
    Heb thuis doorgewerkt zover het ging, met wat langere pauze tussendoor. Heb me eerlijk gezegd niet ziekgemeld.
    Griepklachten duurden ongeveer 4-5 dagen. Na 8 dagen isolatie ben ik buitenhuis gaan werken.

Moe en slap is langer gebleven, ook slecht slapen (ik slaap ong 3uur per nacht). Maar daarvoor blijf ik niet thuis. Ik ging juist op zoek naar energiebronnen: wandelen, sporten, onder mensen komen. Dat hielp goed.

Deel Deze Pagina