Meerwaarde GGD?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nieuwjasje, 15 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuwjasje

12 feb 2022
    13
    7
    3
    Zoon en ik zijn positief. Nu is ziek een groot woord, maar ik heb de puf niet om ons allemaal in de auto te slepen en naar de teststraat te gaan (man werkt vooralsnog met negatieve testen). Ik vroeg me ook af welke meerwaarde dat in dit stadium nog heeft? Behalve dat ze twee besmettingen aan de cijfers kunnen toevoegen. ;) Naar het buitenland gaan we niet, geen festivals oid op het programma. Maar misschien mis ik iets?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Geen meerwaarde. Ik ga ook niet meer. Sommige mensen hebben het over long Covid en dan nodig ofzo, maar dat is ook niet zo. Je hebt een verwijzing nodig van je huisarts mocht dat aan de hand zijn en je hebt hulp nodig, dan is een positieve zelftest ook voldoende, hier wel in elk geval. Dus mij zien ze niet meer bij de GGD.

chrystel73, Neuzeke, Adje en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    hier idem, vandaag baby en ik positief...nou belletje kdv en mn werk remote. Dochter heeft mn man op de bso nog getest voordat de school begon (zij had al geen klachten, ik ook niet overigens) zij is negatief. School hebben we ingeseind maar was al op de hoogte van de BSO dat ze wel getest is voor de zekerheid. (ze verteld nogal warrige verhalen).

baby heeft buikie zeer (niet iets bijzonders, alleen wel jammer dat die darmen op alles reageren) en af en toe een hoestje wat ook reflux kan wezen. T klonk alleen anders, daarom toch maar ff testrondje gedaan.

Mocht t serieuzer gaan lijken allicht dat we ff ggd meepakken, maar ik zie de nut er nu niet van in. Twee appies en de contacten waren ook weer op de hoogte (grootouders)

4. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Nee hoor, alleen dochter is naar de GGD geweest. Zij teste negatief op de thuistest, ik geloofde daar niks van, wij waren allemaal besmet.
    Na een dag teste ze wel positief op de zelftest en was GGD ook positief.

5. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    Ik ben wel naar de ggd geweest, ik ben ZZP-er met een aov. Als je je hier ziek wil melden gaat dat net allemaal wat ingewikkelder, dan kan je maar beter een bewijs hebben dat je het echt gehad hebt.

Veer3 en Nieuwjasje vinden dit leuk.
  6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Ik zie ook geen meerwaarde. Mijn man en ik zijn nog wel geweest. Man was voordat duidelijk werd dat QR weg ging. Bij mij wist ik dat al wel maar ik denk ik ga nog maar voor de zekerheid, mocht het nog nodig zijn in het buitenland of zo. Je weet nooit. Maar ik denk niet dat ik hem nog nodig ga hebben.
    Mijn kids heb ik helemaal niet getest. (geen zelf test en GGD test) Na ons zijn ze wel ziek geweest en ik denk wel dat ze het hadden (best wel wat hoofdpijn etc) maar ik vind het testen bij hun meer een belemmering want ze zitten onnodig (lang) thuis. Toen ze niet lekker waren zijn ze thuis gebleven en bij 24u klachten vrij weer naar school!

Nieuwjasje vindt dit leuk.
  7. Nieuwjasje

12 feb 2022
    13
    7
    3
    Bedankt allemaal! Helemaal niet zo gek dus om niet te gaan. Hoe hoog zullen de besmettingen dan wel daadwerkelijk zijn als er zoveel niet gaan. :eek::D

@Liekje81 Zou jij je huisarts wel inlichten wanneer je positief bent? Zijn er mensen bij jouw praktijk die dit doen? Of pas wanneer je eventueel over een tijd wel hulp nodig hebt?

@Vero0504 ah, vervelend zo'n kleintje. Hopelijk valt het allemaal mee. Beterschap!

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb het mijn huisarts niet laten weten, dat komt wel evt mocht het nodig zijn, en ik kom weinig tegen dat mensen mij bellen voor en positieve test.

Anouk2005 en Nieuwjasje vinden dit leuk.
  9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Ik ben wel gegaan. Verlenging van de qr voor het geval de regels weer eens worden aangepast naar aanleiding van variant 300 met bijpassend doemscenario van het OMT.

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw

Dat zou ook mijn drijfveer zijn. Zie het nog wel gebeuren dat er weer maatregelen komen wanneer er weer een andere variant opduikt.

Athina, Nieuwjasje en dreames vinden dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Tja we dachten eerst aan een sprongetje. Het is onrustig, beetje buikie issues maar daar is hij toch al gevoelig voor, we weten haast niet beter.

Poepluier zag er vanavond al weer wat beter uit dan gisteren en eergisteren. Wat we toen nog afdeden als gevolg van zn inenting...ignorance bliss.

Geen koorts of verhoging gemeten tot dusver en meneer was lekker aan t kletsen en lachen, lijkt hier erg mee te vallen. Als er geen twee streepjes hadden gestaan had ik me ook geen zorgen gemaakt. Drinkt goed, plast prima en is alert, zal wel loslopen.

Nieuwjasje en Veer3 vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik heb nu ook mn dochter positief, die is natuurlijk 5 en hebben we bewust niet gevaccineerd omdat de aantallen te hoog waren en je met een andere versie vaccineert als die er rond waait en elk moment je deur binnen kan vallen.

Voor haar lijkt t me dan wel weer handig. De baby vind ik t zelfde als met waterpokken, die is zo jong dat t vast geen stand houdt voor zn weerstand.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoezo zou het handig zijn haar nog bij de GGD te laten testen?

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Omdat zij gevaccineerd kán worden maar niet gevaccineerd is. Ik ben volledig gevaccineerd dus die twee maanden extra als ze die qr weer van stal trekken zal niet veel uitmaken.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ga er vanuit dat die qr niet gaat gelden voor onder de 12.

Mapje vindt dit leuk.
  16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nou de afgelopen 2 jaar hebben we kunnen merken dat ze wat dat betreft alles uit de kast trekken. Wat prima is hoor. Maar ik kan me voorstellen dat ke daarom je kinderen laat testen bij de ggd. Je hebt het dan gewoon zwart op wit staan. Heb ik zelf ook gedaan afgelopen zaterdag. Ook voor sommige landen heb je qr nodig vanaf jonge leeftijd om in te reizen dus dat kan voor mensen ook een reden zijn misschien.

Zara75 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ja en nu heb je m in elk geval, volgende besmetting loopt ze allicht fluitend in de rondte en heb je t niet door. Zo eens met mn man overleggen hoe hij er tegenaan kijkt.

overigens hier geen buitenland plannen.

siriel vindt dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik moest van mijn werkgever een pcr en zondag was onze eigen teststraat dicht, dus naar de GGD geweest en daar idd ook positief.

Van de winter hebben wij wel een hoop gehad aan onze herstelbewijzen voor de kinderen ivm wintersport.
    Voor de zomer zit ik nu ook goed, alleen man nog niet, maar ik ga er vanuit dat het dan afgeschaft is.

Nieuwjasje en Mapje vinden dit leuk.
  19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113

Op mijn werk werden de mensen ook niet officieel geregistreerd. Positieve thuistest en klaar, en zo zal het op veel plekken zijn. Dus de besmettingen zullen altijd hoger zijn geweest

Nieuwjasje vindt dit leuk.
  20. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Exact dit. Daarom hier ook naar de GGD gegaan. Wil geen vaccinatie meer dus mogelijk biedt dit nog wat in de mogelijke toekomst.

Zara75, Nieuwjasje en dreames vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina