Herstellen na de bevalling..

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door VSM Suzanne, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Stel dat er een soort herstelkuurtje op natuurlijke basis (denk aan 3 maal daags 1 tablet gedurende

1. Nee, ik rust gewoon goed uit

2. Ja, als er een oppepkuurtje was zou ik het nemen/had ik het genomen

3. Nee, ik doe/neem wat anders namelijk.. (graag toelichten..)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb geen verschrikkelijk zware bevalling gehad..maar ook niet super makkelijk..
    Maar ik vond de kraamtijd niet zwaar ofzo..
    Ik had eigenlijk energie voor 10...sliep eigenlijk niet overdag...en stond binnen een week weer te strijken en de was op te hangen en alles..
    Ik had alleen pijn met het zitten enzo door de hechtingen dus dat was een beetje naar..

Ik zou geen pilletje nemen denk ik..ik geloof niet dat er zoiets bestaat of kan bestaan..je krijgt hoe dan ook die klap toch wel als ie er moet komen..

Alhoewel het me wel heel erg zwaar lijkt straks als ik een tweede kindje krijg op een dag..
    maar een pil zal me niet helpen denk..
    stuur mij maar iemand om me te helpen met mijn huishouden enzo haha daar heb ik meer aan..

2. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Als het veilig is met borstvoeding en goed getest zou ik het idd met beide handen aangrijpen

3. Wen

Wen Actief lid

ik zou best wel een kuurtje kunnen gebruiken hoor!
    ben kapot. zware bevalling en weinig nachtrust, poeh. ik kan wel wat extra energie gebruiken.....

4. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik zal het echt wel nemen.
    heb na de bevalling nog zoveel "last" gehad.
    voel me nu eindelijk weer een beetje oke.
    ook ik heb arnica druppels genomen na de bevalling en floradix en slik nu nog cranberry

5. kristel

kristel Niet meer actief

Ik zou iets nemen wat specifiek aansluit bij mijn tekortkoming, dus bij veel bloedverlies ijzertabletten of floradix en bij teweinig bv melkproducten en noten. Verder lekker veel fruit, dus is een tabletje niet nodig.

6. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb ook nee geantwoord.
    Ten eerste bevallen is een natuurlijk ding en herstellen hoort daar gewoonweg bij.
    De een heeft alleen langer nodig dan de ander maar herstellen is nodig.
    Ik zelf heb een hele makkelijke bevalling gehad en heb na de tijd ook nergens geen last van gehad niet.
    Geen pijn van de hechtingen geen last van vermoeid had.
    Ben donderdags bevallen en vrijdags stond ik alweer vrolijk in de keuken te koken voor mij en mijn man.
    Vier uur na de bevalling (ben in het ziekenhuis bevallen) stond ik met mijn moeder alweer buiten even uit te waaien.
    Heb de hele week last gehad van ongelovelijk veel enrgie.
    Was helemaal hyper dat zelfs de kraamverzorgster mij niet rustig kon houden en me dan ook snel weer dingen liet doen omdat ik anders zelf wel dingen begon te bedenken die ik wel kon doen(en nog niet mocten)
    Dus pillen nee daar pas ik voor ook al zo mijn eventuele volgende zwangerschap wel heel zwaar zijn en ik een moeilijke tijd zou hebben.
    Je hebt de tijd van zwanger zijn en de tijd van uitzwangeren en het hoort er nou een maal bij.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik zou t direct nemen!

8. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Ja graag!

Dan moet er in ieder geval iets ontstekingsremmends in en iets wat je Hb weer omhoog krikt.

Ik had een ontstoken wond, een blaasontsteking en een dreigende borstontsteking, vandaar dat ik zeg, iets ontstekingsremmends.
    En mijn Hb was drastisch gekelderd, dus ook iets van ijzer erin, maar dan wel iets waar je geen harde ontlasting van krijgt ;) of wat die harde ontlasting tegengaat, want van die aambeien wordt je ook niet blij.

Ik zou het bij de volgende (wanneer ik deze problemen weer tegenkom) wel erbij nemen.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook vitaminen erbij genomen (Gravitamon), dus na de bevalling dan ook.

Ben benieuwd Suzanne!

xxx Jo.

Deel Deze Pagina