Hier was het zelfs zo erg dat ik in de eerste nacht een morfine spuit heb gekregen omdat ik zo'n pijn had in mijn rug van het liggen
Ik heb een keizersnede gehad en was met 1,5 dag weer thuis. Ben gewoon mijn bed uitgegaan en lopen ging echt heel goed. Voelde me gewoon top. Heb wel 's middags mijn rust genomen. En tillen meer dan 5 kg heb ik niet gedaan. Maar nu 3 weken verder doe ik dat wel weer. Autorijden doe ik nu ook weer. Eigenlijk kon ik de middag na de keizersnede al vrij veel weer.
ik heb 2 keer een keizersnede gehad de eerste was spoed de tweede gepland,was bij allebei de keren snel hersteld en weinig tot geen pijnklachten gehad.bij de 2de keizersnede wel wat las gehad van na weeen.
Hier ook twee keizersnedes. De eerste keer een spoedkeizersnede, omdat mijn zoontjes hartslag wegviel. De tweede keer een geplande keizersnede omdat ik niet zo'n rampbevalling wilde als de eerste keer. Bij beide op dinsdag bevallen. Bij de eerste op zaterdag thuis, bij de tweede op vrijdag. Pijn? Bij de eerste heel veel pijn gehad na de keizersnede. pijnlijke huid boven de keizersnedewond, moeilijk kunnen lopen. Na 2 maanden nog geen broeken kunnen verdragen Bij de tweede bijna geen pijn. Scheelt echt heel erg veel. Ik ben nu bijna 4 weken geleden bevallen en kan nu evenveel als bij de eerste na 3 maanden. Er kan dus echt veel verschil inzitten qua pijn.
Ik heb spoedkeizersnee gehad met 32 weken. Zaterdag baby geboren en dinsdag werd ik ontslagen. Ik maandag liep ik vrolijk rond, ik voelde wel wat pijn maar ik vond het erg meevallen. Alleen bij hoesten deed het wel pijn. Ik heb de weken weinig kunnen doen omdat ik de hele tijd bij onze meid zijn op de cuveuse afdeling. Al met al vond ik het heel erg meevallen. Mocht ik nog 1 keer zwanger zijn dan zou ik weer keizersnede willen.
Ik zal eerlijk zijn Na 4 dagen mocht ik gelukkig naar huis, ze waren even bang voor een infectie, maar dat was niet t geval. Ik mocht van de gyn 1 x per dag de trap op en af. Verder toch zoveel mogelijk rusten ivm herstellen van de wond. Ik had erg veel pijn met gaan zitten en weer opstaan. Dat heeft toch meer dan 3 weken geduurd. Na 2 weken ging ik even naar de markt. Ik was daarna weer helemaal kapot en ben weer 3 dagen met veel pijn binnengebleven. Na 3 weken ging ik weer zelf de honden uitlaten. Kort rondje. Na 6 weken ging ik weer fietsen en dat ging supergoed! Heb tot ongeveer 6 mnd na sectio last gehouden van mijn spieren onderin de buik. En steken als ik mijn romp draaide. Nu jeukt het litteken alleen soms nog. Schijnt normaal te zijn. Ik had nietjes en die gingen er op dag 6 uit. Minder fijn Alles wat ik in de kraamweek in rustig tempo deed ging wel goed en met weinig pijn. Zoals douchen en aankleden. Kon me wel goed redden. Ik ging na 23 uur douchen, zelf naar douche gelopen, deed heel veel pijn! Maar ik wilde eigenlijk direct gewoon rondlopen, ook al was t meer strompelen maar volgens de gyn was dat alleen maar goed, mits niet te enthousiast en ook genoeg rusten. Pijnstilling was in t ziekenhuis morfine en diclofenac en dat was vooral fijn ivm de naweeen. Verder thuis nog paar dagen diclofenac gebruikt, omdat mijn moeder zo aandrong ben niet zo'n pillenslikker, ik voel graag wat mijn lijf doet en ervaart ook als dat ongemakkelijk is... Maar alle pijn, ongemak en belemmeringen vallen in het niet bij mijn ervaring met de borstvoeding. Die kwam pas op dag 6 enigzins op gang, maar is nooit toereikend geworden om mijn zoontje volledig bv te geven. Dat dat niet gelukt is vind ik erger dan de pijnen. Nee, als ik echt heel eerlijk ben kan ik niks positiefs vertellen over een ks sorry.... Een geplande ks is wellicht beter te doen, want dan begin je er redelijk uitgerust aan. Maar ik was na 2 dagen bevallen al redelijk gesloopt Weet jij al dat je een sectio krijgt?
Iedereen is hier weer snel op de been... Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik vond het wel heftig. Ik had een geplande keizersnede. Ik hebt 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Heb na 1 dag voor het eerst het bed uitgegaan. Vond dat echt enorm heftig. Ik heb de eerste 6 weken veel in bed gelegen, eigenlijk elke middag wel een middagdutje gedaan. Ik was erg moe en heb veel geschuifeld in huis. Mijn man had een maand vrij genomen om mij te helpen, gelukkig! Ik hadin week 5 een terugval, omdat ik na 5,5 week voor het eerst de wc had gedweild. Niet slim! Had last en kon weer moeilijk lopen. Ik heb zeker niets getild die 6 weken. Ik denk dat ik mij pas in maand 3 weer helemaal tip top voelde. En nu maand 5 helemaal weer de oude! Ik kon pas in maand 4 weer op mijn zij liggen. Ik heb al die tijd veel op mijn rug geslapen, terwijl ik het liefst op mijn zij lag. Nu nog steeds slaap ik toch nog op de rug, omdat het toch vermoeiend is om op de zij te slapen. Ik ben gaan autorijden na week 6 en toen kon ik ook de maxicosi tillen. Ik moest toen wel. Ik adviseer wel echt je rust te pakken en goed te herstellen. Probeer zoveel mogelijk klusjes in het huis nu te doen, zometeen na de baby heb je er geen tijd meer voor. Dus als je je nog ergens aan ergert of er moet iets opgeruimd gaan worden, doe dat nu Ik vond het tillen erg zwaar in het begin, 3 borden was voor mij max. Wat deed ik wel? Kleine afwas. Soms afstoffen, beetje. De flessen steriliseren. In week 4 of 5 begon ik wel de was te doen. Wat ik deed was in batches de was naar de wasmachine brengen. Dus niet de hele mand tillen, maar een handjevol kleren en dan 3 of 4 keer naar de wasmachine lopen. Ophangen liet ik mijn man doen. Wel ging ik de kleren vouwen. Verder kookte ik ook niet de eerste 6 weken. Ik raad je een stomer aan. Isoleer handig en je hoeft niet zware dingen te tillen, gewoon alles in de sto er gooien en het eten is vanzelf zowat klaar. Lekker makkelijk! Succes!
Apart al die verschilende reacties he. Dinsdag morgen 08:00 spoedks. Donderdag om 12:00 thuis en gelijk aan de was begonnen. Liep di avonds al rond en gedoucht. Geen greintje pijn gehad eigenlijk.
Dat wel/niet autorijden verschilt per verzekering overigens. Bij de één mag het wel en de ander niet. Het doet best pijn de eerste 2 weken (rijden), dus is zeer af te raden. Ik heb 2 keizersnedes gehad, de eerste spoed en de tweede gepland. Bij de spoed heb ik veel meer napijn gehad, dat viel mij bij de geplande reuze mee. In beide gevallen was ik snel weer op de been. Na 6 dagen liep ik al achter de wagen. Geen wandelingen van een uur natuurlijk, maar ik voelde mij goed. De kwaaltjes achteraf, last van litteken/buik is mij na de 2e beetje tegen gevallen. Heb er nu af en toe nog last van en het is al bijna 10 maanden geleden. Iedereen ervaart het anders en iedere keizersnede is anders!
- Hoe lang moest je in het ziekenhuis blijven? 3 dagen, maar omdat zoonlief opgenomen was mocht ik langer blijven. ( niet gedaan, verschrikkelijk ziekenhuizen hihi) - Eenmaal thuis, mocht je dan af en toe uit bed of moest je blijven liggen? Wij pendelden 4/5 keer per dag op en neer naar het ziekenhuis - Hoe lang duurde het voordat je hersteld was? Ik wou zodra het mocht weer opstaan, dat was de dag erna. Ik vond de blaascatheter super vervelend, en het infuus. Ik herstelde super goed, en kon alles al ( met mate) ook al werd dit afgeraden. Ik vind, ik ken mijn lichaam en weet wanneer het teveel is.. Luister naar je lichaam.
Bij de 1ste een gewone bevalling gehad en bij de 2de een spoedkeizersnee en heb nu ook in het ziekenhuis aangegeven bij de 3de alleen een keizersnee als het echt niet anders kan! Na mijn gewone bevalling kon ik na 1 week alles weer en bij de keizersnee ben ik echt 6 a 7 weken uit de running geweest. Was een spoedkeizersnee en het litteken loopt ook echt van helemaal links naar helemaal rechts en zit niet eens onder mijn bikinilijn. Mijn placenta liet los dus het was gewoon slagerswerk zeg maar dus denk dat dat ook wel een verschil is met een geplande keizersnee of keizersnee die nog met ruggenprik kan. Ik werd helemaal plat gespoten. Had veel pijn en kon niet eens de trap op en af dus mijn bed uit komen was de eerste 2 weken geen optie. Heb ook 1,5 week in het ziekenhuis gelegen, maar dat was ook omdat mijn dochtertje gereanimeerd is toen ze geboren werd. Ze wilde haar wat langer in de gaten houden en ik was blij dat ik mocht blijven, want had toen ook nog een peuter thuis. Geen idee hoe ik dat toen gedaan zou hebben... Ik hoop voor je dat het voor jou net zo'n prachtverhaal wordt als de meeste hier beschrijven, maar voor mij echt liever nooit een keizersnee meer!!!