Herstellen van een keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mamavanjuul, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Hè meiden,
    Even een vraag. Het gaat echt super goed, had tot gister eigenlijk geen last van mijn wond en kan ook eigenlijk alles weer! Nu had ik vannacht opeens wel behoorlijk wat pijn. Ik kon niet eens van mijn ene zij op de andere komen. Heb gisteren niet een drukke dag gehad ofzo... Ook had ik gisteren ineens weer wat bloed verloren, was al een paar dagen niet meer gebeurd. Iemand enig idee hoe het komt dat ik weer wat pijn voel? Zou het een hele lichte ongesteldheid kunnen zijn? Is dan wel erg weinig.... Nu gaat het trouwens wel weer, voel nu alleen mijn buitenste litteken. Verder heb ik vooral nog last van mijn bekken. Iemand enig idee hoe lang dat kan/mag duren?

2. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Malka.

Ik kan je een handje geven.. Ik had dezelfde post kunnen tikken.
    Dus ik lees even mee..

Edit; Ik vloeide nog wel heeel licht rozig slijm.. Maar nu is het ineens inderdaad echt echt bloed..

3. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Ik denk dat ik ongesteld ben geworden.... Heb de vraag ook bij de verloskundige gesteld, dus hoop op antwoord. Voel jij je litteken nu ook erger?

4. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    ja.. en heb zo nu en dan ineens flinke kramp!
    Maar ik vind het zo raar, Ik vloeide nog.. en dan nu ineens menstruatie.
    Had jij dat ook dat je gevloeide goedje best een luchtje aan hing? zeg maar gerust. stinkt?!

5. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Ja, het ruikt absoluut niet fijn!!
    Had een paar dagen geleden een aardig stuk bruin slijm verloren, toen 2/3 dagen vloeien en nu bijna niks meer... Dus dan wel een korte menstruatie ( wat niet vervelend is natuurlijk!!)
    heb nog geen antwoord van de verloskundige....

6. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag het vloeien niet stinken hoor! Ze vroegen mij in t ziekenhuis namelijk steeds of het wel een "normale" geur had. Ik denk ivm infectiegevaar.

7. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Het vloeien is vandaag weer helemaal gestopt...
    Het was geen enorme stank, maar vind het ook altijd stinken als ik ongesteld ben, dus maak me daar eigenlijk geen zorgen over.

8. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Samy, ik heb ook beide keren nietjes gehad. Volgens mij ligt het aan de voorkeur van de gyn hoe ze de wond dichtmaken.

@ Malka en Flowergirl, ik zit duidelijk in dezelfde fase. Nog geen menstruatie maar wel ineens weer buikpijn, moeite met draaien en dan weer wel en dan weer geen bloed/slijmverlies. Ik kan me dit ook niet van de 1e herinneren dus dacht al is dit normaal maar ben dus niet de enige.

9. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Heb antwoord van de Vk, en kan idd mijn menstruatie zijn. Last van bekken en trekkend litteken kunnen daar idd bij horen!

Groetjes!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het vloeien mag absoluut niet stinken...doet dit het wel, dan is er een grote kans op een infectie.

Dat je plots weer begint te bloeden/vloeien, is wel een teken dat je rustiger aan moet doen. Kan een stolsel zitten voor de wond en als die loskomt, dan gaat de wond weer bloeden.
    Is allemaal vrij normaal, maar je moet er wel op passen dat het niet stinkt!

Als je bv geeft, kan het trouwens ook daar door komen. Je baarmoeder is dan wat dunner.

(dit bovenste komt van mijn gyn, omdat ik ook weer begon te bloeden).

11. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hoi, ik heb een eigen topic geopend met mijn vraag maar zie nu dat ik het ook hier kan vragen.

Ik ben 3 augustus bevallen dmv een keizersnede. Nu dus een week en 2 dagen geleden.
    Ik ben nog in het ziekenhuis want het gaat niet goed met ons zoontje. Hij zal voorlopig ook nog wel even hier moeten blijven.
    Daar gaat het verder ook niet om, maar ik heb een rolstoel hier van de thuiszorg en heb dus de eerste dagen met een rolstoel alles gedaan. Wij zitten namelijk in het ronald mc donald huis en onze zoon ligt op de IC. Dit is aan de andere kant van het ziekenhuis van waar wij liggen. De afstand zal ong 600 meter zijn. Ik heb tot nu toe dus alles met de rolstoel gedaan, maar vraag me af of ik dat nu wel kan lopen.
    Ik loop wel al hoor, maar dan hier in huis wat. Nog niet tot daar.

Hoe zijn jullie ervaringen met lopen na de keizersnede?
    Moet zeggen dat mijn lichamelijk herstel nu natuurlijk wat wordt geremd vanwege alle zorgen om onze zoon, maar naar omstandigheden vind ik dat het toch wel goed gaat met mijn lichaam.

12. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Persoonlijk zou ik nog even met de rolstoel gaan en al je energie in de verzorging van je zoontje stoppen. Waarschijnlijk lukt het je wel, maar na het bezoek aan je zoontje moet je ook nog terug hè...
    Zou zonde zijn als je herstel langer duurt hierdoor, terwijl je ook met de rolstoel kan.

In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd!!

13. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Je kunt wel proberen te lopen als er iemand bij je is en diegene ook de rolstoel meeneemt, dan kun je altijd weer gaan zitten!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Poeh he....wat heftig! Hoe gaat het ondertussen?

Misschien dat je er in de rolstoel naar toe kan, zodat je al je energie in de verzorging kan stoppen en dan terug lopen. Dan heb je altijd de rolstoel bij je, mocht het te zwaar worden...

Deel Deze Pagina