Herstellen van keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tonneke, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    He Noa,

het is alsof ik mijn eigen verhaal lees.....

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @malka ow toevallig hihi.

3. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    ha noa,

even een tipje....hoe super het nu ook gaat, hou echt rekening met je lichaam, door het té snel herstellen kun je op de lange termijn klachten krijgen. Probeer echt minimaal de eerste 3 weken super rustig aan te doen, want daar heb je straks alleen maar plezier van.. dus laat je nu nog even lekker verwennen en doe rustig aan, je kunt altijd nog rennen, vliegen, rondcrossen met de auto en boodschappen doen..

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mee eens! ik stond na 2weekjes al in de ikea en was al naar de bios geweest (half uur in trein eerst) en daarna nog uit eten. ik raad dit af! eerste 2weken ging mn buik super maar na al dat snelle gehaast van mij om dingen te doen, heb ik nu nog steeds last van mn buik :(

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De eerste paar dagen waren echt een hel dag een hup bed uit ik bleef maar roepen auw auw auw, maar je moet er toch uit.

Dag twee de afdeling onveilig gemaakt dag drie kraamtranen dag vier wilden ik toch echt naar huis en dag vijf hehe mocht naar huis. Want slapen in het ziekenhuis dat vond ik nog het ergste van de keizersnede deed er geen oog dicht, kwam thuis ben gelijk me bed in gedoken. En sliep als een os.

Week twee schoenen kopen voor mijn trouwenrij. Week 3 trouwen dat raad ik iedereen trouwens af want eerlijk is eerlijk mijn hoofd stond nog niet naar het ja woord en daarna nog een feest avond en dan dansen;) met die buikwond ach heb het overleeft haha

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik mocht dag 3 gelukkig al naar huis, alles ging zo goed en icm dat mijn zus verloskundige is en mn schoonmoeder kraamverzorgster, vertrouwden ze erop dat alles goed zou gaan.

Trouwen rondom je bevalling: wij zijn 2weken voor de bevalling getrouwd, dat was ook best eng want je kan dan al elk moment bevallen als de uk besluit om eerder te komen. voorbeeld: zaterdag is vriendin van me bevallen, 15dagen te vroeg. je zal dan maar net het ja-woord willen geven haha

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

ik doe ook wel rustig aan. maar ik moest in het zh meteen de volgende dag me bed uit, terwijl ik savonds pas op zaal kwam en moest veel zelf doen daarzo dus ja had al geen keus mog dag 3 naar huis. en nu thuis laat ik me ook nog wel verwennen maar mij vriend moet van de week weer aan de gang en dan zal ik het toch zelf moeten doen. en ik ga smiddags ook gewoon nog even leggen hoor. ga 1x per dag er even tussen uit met de kleine.

en mijn vriend gaat over 2 weken voor een aantal weken varen en zal ik er dus ook allen voor staan. hopelijk blijft het goed gaan.

@pnirmal jeetje dat is inderdaad wel veel na zo ingreep, en snap dat trouwen dan niet helemaa je ideaal dag wordt.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik lees dat je al weer auto rijdt..... kijk daar wel mee uit, want bij veel verzekeraars ben je de eerste 6 weken na een keizersnede niet verzekerd.... Ik heb zelf gewacht tot de 6 weken voorbij waren.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ha ha daarom hadden wij het uitgesteld tot na de bevalling ging in ondertrouw met 38 weken kon trouwen op uit gerekende datum achter af gewoon twee maanden moeten wachten gewoon tot je wat hersteld bent want al die dingen na een keizersnede het is allemaal toch niet niks.;)

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja wat een gedoe allemaal he :p maar we zijn nu allemaal een gelukkig gezinnetje, kindje, man :) toppiej!

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @kahrin niet verzekerd? nou dat is mij niet verteld hoor. en ik zal wel moeten want anders kom ik nergens zitten hier niet echt winkels in de buurt.

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik werd er in het ziekenhuis door de verpleging al op gewezen. Na een paar weken heb ik mijn verzekering gebeld en gevraagd wanneer ik weer mocht rijden, dat mocht zodra de arts daar toestemming voor gaf. Dus ik het ziekenhuis gebeld, en daar zeiden zei..... 6 weken na je keizersnede.

Ik zou het voor de zekerheid even vragen Noa, want stel dat er iets gebeurd ben je verder van huis.

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @kahrin ik ga het cker even na vragen want over auto rijden hebben ze niks gezegd, bedankt dat je het dan even heb gezegt.

14. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik breek even in hoor, ben namelijk 5,5 week geleden bevallen via keizersnede van onze heerlijke zoon Damian.

In de folder van het ZH stond dat ik 2 tot 3 weken geen auto mocht rijden.........??? Dit verschilt nogal van de 6 die ik hier las??

en dan nog een vraagje....hebben jullie ook zo'n doof/dood gevoel richting je wond?? Zeg maar zoals je voet slaapt en je er dan aan wilt jeuken?? (kweet niet hoe het uit te leggen, maar hopelijk herkennen jullie dit)
    Eerst was dit gevoel over mn gehele buik en begon langzaam aan te "zakken". Zou dit te maken hebben met de baarmoeder die aan het slinken is?? Moet vrijdag pas op nacontrole bij de Gyn.

Ik heb ook nog een aardig "zwangerschaps" buikje. Ben wel benieuwd hoelang dat je buik nog "gezwollen" blijft. Hoef niet super slank te worden, maar met een bescheiden vetrolletje ben ik al dik tevree :D:p:);)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier ook een Damian :D Gefeliciteerd nog met jullie zoon. 5weekjes is lekker jong! Onze Damian is 'alweer' 2maanden oud

Dat 'dooie' gevoel heb ik nooit gehad. En dat zwangerschaps buik'je' heb ik nog steeds. Was voor de zwangerschap al niet de dunste maar heb nu echt een hang buik :s

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @jocruela gefeliciteerd met jullie zoon!! ow bij jouw 2 weken zie je toch hoe het verschilt he.
    en dat dooie gevoel is hier ook hoor, ze hebben mij verteld dat het door de zenuwe komt, en dat het gevoel met de tijd terug moeten komen. mischien even na vragen bij je controle

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit kan nog wel tot een jaar aan houden voor je je gevoel daar weer terug hebt. Je kunt er niks aan doen:(

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dat dooie gevoel is normaal. Komt omdat er door je huidzenuwen is gesneden. Het kan best een tijd duren voordat daar het gehele gevoel weer terug komt. Ik heb nog steeds op de plek van het litteken en tot ongeveer 1 cm erboven dat dooie gevoel.

Mij werd gezegd weer te mogen auto rijden zodra ik mij prima voelde, geen pijn voelde met remmen etc. Ik reed met 3 weken weer auto.

19. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    hier was het ook 2 tot 3 weken, omdat je in fysiek in staat moet zijn om een noodstop te maken.. en dat dan niet je hele buik open ligt :$..

weet niet hoe het zit met de verzekering dat heb ik niet gecheckt, maar de gyn zei hier: doe aub rustig aan want anders duurt je herstel (tot je écht) niets meer voelt veeeel langer dan 6 weken!

ook hier in het begin dat dooie gevoel gehad hoor en ook een overgevoelige buik boven de wond.. maar dat is nu helemaal weggetrokken.. dus er is hoop:p

20. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey meiden,

Thanks voor alle geruststellende berichtjes.
    Ik dacht wel dat het te maken had met de zenuwen maar toch....fijn dat jullie bevestigen.

Zal het idd vrijdag bij mijn controle nog even melden.

Ik vind mijn herstel overigens 100% meevallen. Ik hoop dat ik bij een eventuele 2e kindje mag kiezen voor een keizersnede!

Deel Deze Pagina