Vraagje aan de dames die al eens eerder bevallen zijn. Wie van jullie draagt er (harde) lenzen en hoe deed je dat met de bevalling? Ik mag namelijk op controle voor mijn lenzen maar mijn bril (die ik eigenlijk nooit meer op heb), is ook al jaren niet meer goed. Nieuwe lenzen én bril is misschien een beetje teveel van het goede maar ik wil tijdens de bevalling wel goed kunnen zien. Hoe deden jullie dat? Bril ipv lenzen of lenzen gewoon in of tijdelijk zachte lenzen...? Ik hoor het graag!!
Geen ervaring met lenzen, ik weet wel dat je bij een keizersnee je lenzen standaard uit moet maar mijn bril mocht ik op houden... Dan is een bril dus een groot voordeel.
Idd, lenzen moeten uit als je verdoving krijgt volgens mij. Tenminste bij mijn bevalling 6 jaar geleden moesten mijn lenzen uit toen ik de ruggenprik kreeg. Had ze liever in gehouden omdat ik dat toch makkelijker vind dan een bril. Als je normaal altijd een bril draagt, zou ik gaan voor een nieuwe bril. En anders voor de lenzen. edit: las even terug en lees dat je je bril nooit draagt. Ik zou dan voor de lenzen gaan. Die paar uur dat je je bril op moet, overleef je dan ook wel
Als de bevalling overdag begint en je tussendoor niet meer wilt/kunt slapen zou je je lenzen in kunnen houden. Begint het in de nacht dan zou ik geen lenzen meer in willen doen. Ik zou sowieso altijd een bril erbij willen hebben voor als je lenzen gaan irriteren. en ook met voedingen in de nacht is een bril wel erg handig!
Je zou bijv ook lenzen kunnen nemen en een goedkope bril kunnen kopen. Ik heb een tijdje geleden bij de Hans Anders een complete bril gekocht voor 39 euro. Geen ontspiegeling, maar dat heb je ook niet nodig als je hem amper draagt.
houd er rekening mee dat je ogen kunnen veranderen door de zwangerschap ( tijdelijk) als je opnieuw laat opmeten etc. ik heb de bevalling zonder bril of lenzen gedaan, vond dat ik genoeg zag . had uiteraard wel mijn bril bij mij. Als je met nachtvoedingen bril of lenzen nodig zou hebben dan zou ik zeker voor een bril gaan ipv eerst lenzen in moeten gaan doen.
bij mij is het in de ochtend vroeg begonnen de vorige keer en ik heb mijn harde lenzen niet meer ingedaan, ik had wel een bril met de goede sterkte. Deze heb ik er altijd standaard bij. Ik zou dus je lenzen vernieuwen en indd een goedkoper bril erbij. Ook altijd handig als je en lens kwijt raakt ofzo, hier al vaker gehad.
Tijdens een normale bevalling mag je gewoon je lenzen dragen...maar mijn ervaring na 3 nachten niet geslapen te hebben en snachts weeen weg puffen.....mijn ogen waren zo droog als een woestijn en kon dus echt mijn lenzen niet dragen. En toen ik in het ziekenhuis was en het een ks zou worden (werd het net niet, ben normaal op de ok bevallen ) moest ik ze ook uit doen..... zou dus voor de bril gaan als je niet persee nieuwe lenzen hoeft nu...dan heb je die reserve...en euhm...na de bevalling ben ik mijn bril veel gaan dragen.... was soms zoooo moe van de nacht voedingen en niet slapen dat ik ze niet in kreeg of gewoon geen zin. Dan was die bril makkelijk opgezet.
Bedankt voor de tips! Had inderdaad niet aan de nachtvoedingen gedacht dus een bril is zo'n gek idee nog niet...!
Ik heb dag-en nacht siliconen maandlenzen. Daar kan je ook de operatietafel mee op, maar wel op eigen risico. Ook ideaal gezien de nachtelijke voedingen etc. Ik heb geen bril, kan deze niet dragen door een oogafwijking en heb min 7.
Ik had mijn bril op. Tijdens de zwangerschap kon ik geen lenzen verdragen en na de bevalling kon ik ze direct weer in. Maar tijdens de bevalling waren m'n ogen wel droog.
Ik zou persoonlijk nooit met lenzen doen. Bij mij gingen ze geregeld irriteren en lijkt me dan totaal niet fijn. Bril lijkt me veel fijner! Kan je altijd ff afzetten. Ben trouwens bij dat ik het probleem niet meer heb, ik heb 2 jaar geleden mijn ogen laten laseren.
Ik ging net naar bed, dus was net klaar om te gaan slapen toen de bevalling begon. Ik had nergens geen tijd meer voor, had dus geen lenzen in en omdat ik percee in het ziekenhuis wilde bevallen ook mijn bril vergeten, maar ik zag genoeg voor wat ik wilde zien mijn dochtertje de rest boeide me niet!
Vandaag bij opticien geweest. Mijn sterkte is nauwelijks veranderd dus we wachten tot na bevalling en borstvoeding met een nieuwe meting. Ik ga dit jaar voor een bril. Is al opgemeten, volgende week nog een kiezen Opticien gaf trouwens aan dat met mijn sterkte eventueel ook nachtleven kan gebruiken. We kijken na de zwangerschap weer. Bedankt voor alle reacties!
Heb mijn bril niet eens op gehad, heb het ook niet gemust, is natuurlijk ook afhankelijk wat je nog goed kunt zien.
Gek, ik weet het niet meer of ik mijn lenzen in had. Mijn bril sowieso niet, ik had maar heel kort de tijd wat spulletjes in een tas te gooien en heb niet aan een bril gedacht. Denk dat ik geen lenzen in had omdat ik eerst naar een kamer was gebracht om te gaan slapen omdat ik nog geen weeën had, denk dat ik ze toen heb uitgedaan, maar weet het niet meer
Ik had mijn bril op, maar ik kan me niet herinneren of ik tijdens het moment suprème die ook daadwerkelijk op had... Lenzen lijken me niet fijn tijdens de bevalling! Vooral vanwege het risico dat ze gaan irriteren.