Hoii allemaal, Vrijdag weten we het eindelijk... hoeveel weken ben ik. Ik was aan de pil toen ik erachter kwam zwanger te zijn. We weten het nu ruim een week. Ik schrok eerst heel erg want dit wilde ik niet maar ondertussen is het wat geland. Bij mijn vorige kids zat ik ook op dit forum dus dacht oh ja leuk maar ik weet dus niet hoe lang ik zwanger ben. De verloskundige gaat uit van de laatste bloeding en dacht bijna 5 weken (nu dus 6) ik zelf denk langer mede door de knal test en we zijn niet intiem geweest in de tijd dat de bevruchting dan zou moeten zijn. Maargoed lang verhaal kort vrijdag hebben we, eindelijk, echo en kan ik me aansluiten bij de juiste groep. Voor nu wilde ik het toch ergens kwijt ofzo. Nog meer meiden ondanks de pil zwanger? En hoeveel weken waren jullie toen je erachter kwam?
Hier zwanger van de 3de terwijl ik de pil slikte. Jongste was pas 5 maanden, lag in het ziekenhuis en het was ramadan. Daar is het dus toch ergens fout gegaan. Dagje vergeten te slikken, hormoonhuishouding van slag, een gezellige ochtend/middag/nacht en ik was zwanger. Aangezien ik na mijn laatste bevalling nog geen regelmatige cyclus had (mede door borstvoeding) kwam ik er dus ook pas laat achter. Mijn zusje wees mij erop dat ik net zo assertief was als tijdens mijn zwangerschappen, of ik niet toch een testje moest doen.. Dus inderdaad een test gedaan, geen twijfel over mogelijk. Tijdens de eerste echo (ik had bloedingen dus dacht een miskraam te hebben) bleek ik al 10 weken ver te zijn. Inmiddels bijna 38 weken zwanger. Heb er straks 3 onder de 3. Heb echt wel even paniek gevoeld maar inmiddels is het absoluut geland en meer dan welkom. Overal zijn oplossingen voor te bedenken. Snap je gevoel dus helemaal! Maar gelukkig heb je nog een aantal weken om naar dit kindje toe te groeien. Hopelijk een mooie echo aanstaande vrijdag!
Bedankt voor je reactie, 3 onder de drie lijkt me ook pittig maar komt vast goed. Nog eventjes voor je veel succes in ieder geval met de laatste loodjes. Ik maak me niet zozeer druk over als de baby er eenmaal is maar meer over de zwangerschap, bij de vorige twee best heftige bekkeninstabiliteit gehad. Na de tweede is het eigenlijk nooit helemaal weg geweest, hij word in maart 3. (Na de eerste ook niet trouwens haha) Maargoed ik kan er weinig aan veranderen. Contact met de bekkenfysio is al gelegd en ik zit ondertussen op yoga en hoop dat dat ook wat bijdraagt.... we gaan het zien ik hoop in ieder geval ook op een mooie echo vrijdag
Hier helaas ook veel bekken klachten tijdens mijn zwangerschappen. Dat maakt het wel extra zwaar helaas. Chiropractor brengt hier wel wat verlichting maar ik ben nu wel echt aan het aftellen hoor. Alles doet pijn en ik slaap slecht. Maar met 2 kleintjes draait alles ook gewoon door. Ik accepteer nu wel makkelijker alle hulp die ik aangeboden krijg. Hopelijk heb jij ook een steunend netwerk die je wat kunnen ontzien. Ik probeer ondanks de klachten wel nog bewust te genieten van deze zwangerschap aangezien we geen bewuste wens hebben voor een 4de.
Mn 1e was door de pil heen, dat ik er toen achter kwam bij de vk hoelang ik zwanger was, was 9+6, ik vond mn menstruatie wel erg.lang op zich wachten
Ja gelukkig fijne mensen om me heen maar het maakt het inderdaad wel zwaar en leuk is het niet ach...we gaan het zien
Wat spannend! Zo te lezen zijn jullie er nu inmiddels wel blij mee dus van harte gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd hoelang je al zwanger bent
Spannend!!! En gefeliciteerd. Lijkt me zo heerlijk om die eerste 10 weken gelijk ff de skippen als je erachter komt! Haha.. dus duim voor je.
Bedankt meiden ik ben ook heel benieuwd. Gezien de last die ik nu al heb van mijn bekken hoop ik in ieder geval niet dat ik nog "maar" 6 weken ben.
Knaltest bij 5 weken en last van bekken bij 6 weken kan. Maar niet zonder dat je seks hebt gehad. Al kunnen zaadcellen 3 tot 7 dagen overleven in de vagina. Ben benieuwd wat de echo zegt
Dat is schrikken he! Mijn 1e was ook door de pil heen, nooit 1 vergeten en niet ziek geweest oid. Dus pure "pech" geweest van die 0,1% kans. Ik kwam erachter toen ik 7wk was. Heb nu dan ook een mirena spiraal laten plaatsen omdat ik de pil niet echt meer vertrouw
Echo gehad helaas is het waarschijnlijk niet goed en word het nu wachten op een miskraam. Vruchtje was zo klein dat het apparaat niet eens een termijn aangaf. Baarmoeder was wel vrij groot wat niet klopt bij het vruchtje en de baarmoederwand was te dun, zou dikker moeten zijn dus eigenlijk geen goed nieuws. Er is een hele kleine kans dat ze te vroeg is met de echo maar dat geloof ik niet dus helaas. Hoop dat mijn lichaam ook snel door heeft dat het niet goed is anders over 1,5 week naar het ziekenhuis