Mijn ex-schoonmoeder heeft ooit gezegd dat ze altijd had gedacht dat haar zoon vrijgezel zou blijven....daar zat ze uiteindelijk niet ver naast, hij wil geen relatie meer en geniet van de kids als ze bij hem zijn. Ik maakte mij er er druk over toen ik zwanger was, maar helemaal voor niets, hij komt eigenlijk nooit over de vloer maar toen de kleine er was is ie even binnen komen kijken en vraagt ook wel eens aan de kids hoe het met hun broertje gaat. Als ik jou verhaal zo lees zou jou ex misschien ook geen kids gehad kunnen hebben als alles anders was verlopen(zijn geaardheid eerder had (h)erkend) Mijn kids wilden in het begin(is alweer 4 jaar geleden), liever niet naar hun pa, maar we hebben nooit uitzonderingen gemaakt en met bloedend hart heb ik ze in het begin weggebracht, maar nu gaat het echt erg goed. Ben ook blij dat ik daarin vasthoudend ben geweest, het leek net of de kids een soort keuze maakten(partij kiezen), wat ik nooit stimuleerde, we wisten meteen hoe we het wilden, ruzie over de voogdij was niet aan de orde(daar was hij niet toe in staat) Ze weten ook niet dat ze keuze daarin hebben.
Mijn ex wist het uiteindelijk op z'n 10e al dat hij die gevoelens had en kwam er pas mee na 11 jaar huwelijk!!! Hij is echter wel blij met zijn kids... Wanneer ben jij trouwens uitgerekend? Ik op 4 febr. We liggen zo dicht bijelkaar, ik zou nu ook bijna 6 weken zwanger zijn, vrijdag naar de huisarts geweest en gezien mijn geschiedenis van de tweelingzwangerschap wordt het waarschijnlijk toch naar de gaenocoloog, dinsdag bel ik de verloskundige en hoor ik wat zij verstandig vind, binnenkort in ieder geval een vroegtijdige echo om te kijken of het een meerling is vanwege mijn zwangerschapstest die ik 5 dagen voor mijn ongesteldheid heb gedaan en toen al positief was......meer hormonen? volgens de banner ben ik korter zwanger en volgens de arts zou ik in de 5e week zittten!
Hoi, ik ben uitgerekend op 27 januari, ik testte op de 16e positief terwijl op de 20e mijn NOD was. Ik had op 25 april mijn eerste dag van menstruatie, maar dat was gelijk ook de laatste, ik had nog nooit eerder maar een dag, ik hoop dus ook op snel een echo!!misschien ben ik langer zwanger, maar waarschijnlijk niet. Ik had ook heel toevallig een kortere cyclus(25 dagen had ik voor mijn jongste altijd, maar na zijn geboorte zat ik op 28 dagen, deze maand was het weer 25!), voelde erg duidelijk mijn eisprong, anders was ie waarschijnlijk mis geweest deze maand. Denise is geboren op de uitgerekende dag, Jeroen is gehaald een week voor de datum en Rico meldde zich elf dagen voor de uitgerekende datum, dus ik vermoed dat deze ook wel eerder zal komen. Hoelang was jou cyclus?
Mijn cyclus is om de 28 dagen, heel soms 26 of 30 dagen, dit is misschien 2x per jaar, ook ik voelde wanneer de eisprong is geweest, op zaterdagavond 13 mei had ik pijnlijke borsten en de volgende ochtend was m'n temp met een halve graad gestegen, dus ik had inderdaad m'n eisprong gehad, terwijl de calculator aangaf dat ik 15 mei een eisprong zou moeten hebben, het is of de 12e of de 13e mei geweest! Misschien dat ik daardoor eerder kon testen en dat deze 5 dagen voor mijn ongesteldheid positief was of het is toch een tweeling.....de hormoonaanmaak is dan meer......morgenochtend naar de verloskundige bellen.........ben nu al nerveus!!!! De vermoeidheid speelt zo nu en dan ook al flink en s'avonds en s'nachts heb ik pijnlijke borsten en heb ik een opgeblazen gevoel in mijn buik........gelukkig ben ik niet misselijk en lust ik nog koffie, dat was met de andere zwangerschappen wel even anders!!!En jij merk je ook al wat van je zwanger zijn? Hoe doen jullie het straks met vervoer? Het zijn wel 4 kids.........
Ik ben af en toe een dag erg misselijk, maar mijn borsten zijn nog normaal(die stonden de vorige keren 24uur per dag in de fik!!) Ik ben ook erg moe, Mijn man werkt vanaf een uur of 3 smiddags en daardoor kan ik af en toe lekker blijven liggen ´s ochtends. Wij hebben de luxe dat we sinds eind maart een andere grotere auto hebben(7persoons toyota previa, had eerst een Yaris) dussuh ....als het een tweeling is....kan het nèt!! dat was voor mij wel een voorwaarde voor nog een laatste kindje erbij, we pasten eerst niet eens met zijn allen in de auto als de buggy mee moest
Hoi, ik heb een forum ontdekt : zwanger rondom je 40e misschien vind je het ook leuk om daar 'leeftijdsgenootjes' te vinden. Het is er nog maar net. Jeanette
Dat moet ik eens gaan zoeken. Is dat op deze site?? Ook een absolute aanrader. Ik ben het nu aan het lezen. Zwanger uitgerekend rond je 40ste. Schrijvers : Marlies van der Velde & Willy Slingerland. ISBN: 90-5956-098-1
Ik weet niet of ik hier de url mag zetten anders (als ie verwijderd wordt)vraag je om een pb-tje: http://zulu.messageboard.nl/13033/
Wat een prachtauto, wij hebben in okt. 2005 net een nieuwe auto gekocht, een Kia Carens, een grote auto voor 5 personen! Gelukkig rijd mijn man motor en kunnen we te aller tijden met een auto en motor ergens komen....te zijnertijd zullen we toch misschien naar een grotere auto kijken.....voorlopig niet ,omdat we een nieuwbouwhuis hebben gekocht en we hopen in oktober te verhuizen!!!! Gelukkig laten we ons verhuizen, alleen de dozen zelf inpakken........ Leuke forum van 40+!!! Vrijdag weer naar de dokter om m'n bloeddruk te laten meten, is deze verhoogd dan moet ik zowiezo naar de gynaecoloog, nog even afwachten dus....... en anders kan ik me toch gewoon in laten schrijven bij de verloskundige! Groetjes Nannetje
Hoi, ik was vanochtend bij de HA bloeddruk was 80/120 de bloeddruk werd in de zwangerschap wel wat aan de hoge kant maar dat had volgens mij grotendeels te maken met stress(verloor mijn baan) Verder heb ik a.s maandag een afspraak bij de gyn en krijg ik een echo, ben erg benieuwd!
Vanmorgen ben ik ook bij de huisarts geweest en ook mijn bloeddruk was 120/80 als dit zo blijft dan ben ik zeer tevreden, de huisarts vond dit ook keurig en maandag laat ik me inschrijven bij de verloskundige praktijk, zowie zo doen zij met 12 weken een echo en kom ik in aanmerking voor een uitgebreid onderzoek in het EMC in Rotterdam en volgens de arts zou ik daar vele echo's krijgen, dus wacht ik het nog maar even af, voor ik het weet ben ik 12 weken, de tijd vliegt! Nu ik bij de verloskundige ga, laten ze me ook bij de gyneacoloog beoordelen, dus de controle qua zwangerschap is goed! Vervelend dat je je baan bent verloren! Ze kunnen je toch niet ontslaan nu je zwanger bent? Of weten ze het nog niet, ik heb het gisteren aan mijn leidinggevende verteld, dit ivm mijn werkrooster, na 12 weken hoef ik geen nachtdiensten meer te draaien en aangezien ze al met het rooster van oktober bezig is had ik zoiets van laat ik het maar zeggen dan hoeven er ook geen diensten geruild te worden.
nee, dat speelde tijdens de vorige zwangerschap, de leidinggevende wist van de hersteloperatie en zodra ik zwanger was begonnen ze mij eruit te werken, toen kreeg ik de MK, daarna kreeg ik een fake-stage plaats(kon ik op adem komen en gelijk ook vaardigheden verwerven op een grotere lokatie) maar dat bleek een wasseneus en ik kon niet meer terug naar mijn eigen baan, waar ik het uitstekend naar mijn zin had. Er werden gore spelletjes gespeeld en de bedoeling was dat ik zou opstappen, maar ondanks het feit dat ik door hun een megastressvolle zwangerschap had....ik zat twee dagen voor de kerst bij de rechter, die mij overigens gelijk gaf....maar evengoed niet terug naar mijn eigen plek. Het zou maar liefst in totaal 21 maanden duren, maar toen moesten ze me uitkopen en was ik mijn baan kwijt. Was erg blij niet uit mijzelf te zijn opgestapt. het verhaal is nog veeeeeeel langer hoor, maar ik ben nu thuisblijfmoeder en heb nog even recht op een zakcentje. Moet wel solliciteren, maar op 39jarige leeftijd zijn ze niet zo happig. Ik ga voor de tests naar het AMC en maandag de eerste echo....zoooo spannend, mijn kwaaltjes zijn toch weer heel anders dan bij Rico.
En.........hoe was je echo,ben zeer benieuwd!!! 4 juli ga ik voor de eerste afspraak naar de verloskundige en 5 juli naar het EMC voor een prenataal dianogstiek onderzoek, vanwege m'n leeftijd en krijg dan ook in de 9e week een echo.
Ik had een mooie echo, vond de vruchtzak wel erg groot ten opzichte van het vruchtje, maar de gyn vond het niet opzienbarend, hij keek wel even goed of het er eentje was hartactiviteit was goed te zien en ook was kwam de meting overeen met mijn uitgerekende datum 7.3wkn dussuh.... ik stuurde je een pb(persoonlijk berichtje) kwam deze aan?? Ik ga op 18 juli voor de dubble-test (spannend!!)
toppie dat je echo leuk was ..en goed te zien ...in ga voor de echo op 26 juni ...moesten jullie ook een vroege echo ivm kans op bbz na hersteloperatie ?
hé wat grappig, was eigenlijk door toeval hier beland op de laatste pagina en val ik in een gesprek tussen allemaal dertigers die net zwanger zijn, leuk!! Ik werd er helemaal blij van Heel veel succes ermee en ik hoop me snel bij jullie te kunnen scharen (we hebben dan wel geen van beiden hersteloperatie gehad, zitten pas in ronde 2 en we gaan voor onze eerste, maar goed, 'k zit toch aan de verkeerde kant van de 30 in iedergeval ). Liefs, Anneke
Ja ik krijg inderdaad een vroege echo om die reden, gelukkig zat het op de goede plaats. Is wel grappig dat ik deze keer niet dezelfde kwaaltjes heb als bij Rico. Heb nu helemaal geen brandende borsten, wel misselijk, maar bij Rico had ik erge last van mijn onderste ribben en nu niet, da´s erg prettig. Ik denk zelf aan een meisje en mijn schoonmoeder ook mijn moeder houdt zich nog even stil(maar die heeft het tot nu toe steeds goed gehad,net als mijn schoonmoeder bij Rico) over een kleine 5 weken alweer een echo, dan sta je verbaasd hoeveel het al gegroeid is, dan meten ze de nekplooi.
Dat wilde ik net zeggen... Ook ik ben de dertig ruim gepasseerd, en het geeft goede hoop als ik zoveel zwangeren lees die dat ook zijn... Maar ja, nu eerst maar eens zwanger zien te raken natuurlijk...
Hoi Anneke, Wat leuk dat je ook reageer, we zijn inderdaad bijna veertig en daarom is de zwangerschap dester spannerder! Heb je al kinderen of ga je voor de eerst zwangerschap? Ik hoop van harte dat het je gaat lukken!!! Groetjes, Nannetje