Hoi hoi dames, Als ik volgend jaar overstap naar een andere verzekeringen vergoeden deze dan weer 3 behandelingen? Kijken ze naar je dossier van de vorige verzekering? Welke raden jullie aan? Is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt en nu verzekerd is bij een ander? Hoor graag jullie ervaringen.. Thanksss Gezegend.
Je krijgt in Nederland per gewenste zwangerschap/kind 3 pogingen uit de basisverzekering. Als je 3 pogingen gehad hebt, kun je dus niet overstappen en weer 3 pogingen krijgen. Zo werkt het helaas niet. De teller gaat weer naar 0 als je langer dan 12 weken zwanger bent geweest en de zwangerschap loopt alsnog mis of na een succesvolle zwangerschap voor een volgend kindje. Er zijn verzekeraars die in duurdere pakketten een 4e of 5e poging vergoeden. PNO is daar een voorbeeld van.
Bij PNO word je niet meer aangenomen voor het pakket Compleet waaruit je een 4e ivf/icsi vergoed kunt krijgen als je al in de MM zit. Beetje raar natuurlijk maar goed, het is zo. UMC vergoed ook een 4e en 5e poging uit aanvullend pakket. Zo ver bekend ben je daar, ook met vruchtbaarheidsproblemen, nog wel welkom. Je moet dan denken aan een maandpremie van 150 euro.
Jammer genoeg werkt het niet zo. Je krijgt per te realiseren zwangerschap in totaal drie behandelingen vergoed. Dat wordt landelijk geregistreerd. Je kunt dus niet overstappen van verzekeraar en opnieuw in aanmerking komen voor vergoeding. Overstappen naar een duurder aanvullend pakket of een verzekeraar die meer behandelingen vergoedt, is vaak lastig. Je krijgt voor een aanvullend pakket vaak te maken met medische selectie. Als je dus al in het medische circuit zit, nemen de meeste verzekeraars je niet meer aan. Misschien kun je bij je eigen verzekeraar een meer uitgebreid aanvullend pakket nemen en zo nog in aanmerking komen voor een 4e behandeling? Als je zelf betaalt, kun je nog wel verder gaan met ICSI. Je moet dan denken aan zo'n 3500,- per behandeling. Succes!
Je kunt inderdaad overstappen naar PNO. Het is wel een erg duur pakket wat je dan moet nemen, maar zij vergoeden wel een vierde poging. Ik heb dit ook gedaan. Na die poging ben ik het jaar daarna weer overgestapt naar een goedkopere verzekeraar. Tip: mocht je overstappen, pluis het pakket even goed uit. Zo heb ik bijvoorbeeld ook een leesbril genomen die totaal vergoed werd. Ik bedoel maar, als je dan toch die verzekering hebt... Succes! En balen dat je een vierde poging nodig hebt... ik weet er helaas alles van....
Ik werd overigens zonder screening zo aangenomen bij PNO hoor... of hebben ze dit het afgelopen jaar veranderd?
Ik zat al bij PNO tijdens de eerste drie en mocht ook zonder problemen ophogen naar het pakket met de vierde poging.
Ik zat nog niet bij PNO. IK heb bij OHRA drie pogingen gedaan en daarna overgestapt naar PNO voor de vierde. Heb daar nooit vragen over gehad inderdaad.
PNO heeft de voorwaarden voor pakket 4 ook wel Compleet veranderd per 1-1-2015. Heel recent dus. Ik heb het pakket in 2014 als MM meisje moeiteloos gekregen. Echt nieuw dus. UMC had dit nog niet per 2015 maar grote kans dat ook zij een medische selectie inbouwen vanaf 2016. Altijd checken van te voren dus.
PNO heb ik ook gehoord dat hun je niet meer aannemen , als je al ivf /icsi gehad hebt. En UMC kost geen 150 volgens mijn berekening kwam ik uit op bijna 200 piek.. Uiteraard ook tandarts er bij. Voor ons was dat geen optie, je kan dan niet ineens weg.. Vinden t veel geld als ik nu 125 kwijt bent. Wij betalen de 4e poging zelf, al voor gespaard met de gedachte wie weet een extra poging nodig , alle medicijnen via via verzamelend, ook bepaalde site.. En dat scheelt al zeker 1700/1800 euro. Wij zijn nu 946 ene ziekenhuis kwijt en 1000 het andere.. Afhankelijk van hoeft loopt natuurlijk... Maar begrijp dat niet iedereen dat kan bekostigen.
In januari 2014 kon ik zonder problemen overstappen naar umc met al drie behandelingen achter de rug. Wel hoge premie (toen 150, nu iets van 180), maar wel nog een 4e én 5e behandeling vergoed gekregen. Bij de 6e behandeling (zelf betaald dus) pas zwanger geworden. Het kan zo zijn dat ze inmiddels de voorwaarden hebben veranderd of aan het veranderen zijn voor 2016. Dus zou toch al vast beginnen met sparen.
Ik ben ook overgestapt naar UMC zorg voor vergoeding van 4e en 5e ivf icsi behandeling. Deze pogingen heb ik niet nodig gehad, maar dat weet je nooit van te voren. Het gaf mij iig wel rust dat als deze poging zou mislukken ik nog twee vergoede pogingen had. Ja, de premie is hoog, maar weegt niet op tegen twee icsi behandelingen. Nu maak ik ook lekker gebruik van de overige vergoedingen. Acupunctuur, zwschap yoga en kraamzorg (geen eigen bijdrage)
Dat is zonder tand verzekering , als je daar ook een pakket van wil komt er 21 of 34 boven op dus ligt er natuurlijk aan wat je wil.
Hey tess! Ik dacht dat jij zwanger was.. Hoe gaat met jullie? Ik ben een tijdje niet geweest ook vooral na onze laatste behanding totaal geen behoefte... Maar nu denken wij wel weer om volgend jaar verder te kijken...
Was het maar zo... Maar ook niet gelukt..,wel 3 tp ja elkaar even zwanger maar vroege mk elke keer, werd toch steeds hcg gevonden.. Wij starten nu weer, net aan de pil en over 1.5 week weer prikken.. Vorige punctie was op 1 okt dus ook al ff geleden
Ik zou ook UMC aanraden. Premie is wel hoog (ik krijg collectiviteitskorting omdat ik werk bij een UMC), maar dat vonden wij het waard (ik dacht iets van 150 voor het duurtste pakket). Je hebt dan poging 4 en 5 volledig vergoed. Ik ben per 1-1-14 overgestapt en had geen medische selectie (mijn 3e poging kreeg ik in 2013). Zonder die extra pogingen had ik nu geen prachtige dochter gehad! Je bent ook goed gedekt voor o.a. (extra) kraamzorg (wat je hopelijk nodig gaat hebben) en acupunctuur (wat mij erg geholpen heeft tijdens de behandelingen). Succes met oriënteren en kiezen en natuurlijk met je behandelingen!