Aankomen na de bevalling ipv afvallen :-(

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hilly1980, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Op 22feb ben ik bevallen. Ik was in mijn kraamweek al al mijn zwangerschapsgewicht kwijt. Hartstikke mooi, zou je denken. Ware het niet dat het er zo zoetjes aan weer bij begint te komen :(
    Hoe kan dat?

Ik zeg niet dat ik alleen maar gezond eet, maar ik eet in ieder geval niet anders dan toen ik zwanger was. Ik heb alleen wel veel meer honger. En dan natuurlijk geen gezonde trek ;) Maar het is echt bizarre trek. Zelfs vlak na het avondeten heb ik het gevoel dat ik wel een half volkoren met pindakaas op zou kunnen. Een soort chronisch 'gat in mn maag' gevoel.
    Verder kom ik minder aan sporten toe, maar dat deed ik de laatste zwangerschapsweken ook niet. Ik probeer elke dag een uurtje te wandelen, maar dat lukt niet altijd.
    De borstvoeding kwam moeizaam op gang, vanwege een tekort tongriempje, maar inmiddels loopt dit goed en geef ik fulltime bv, zonder syntocinon neusspray en zonder fenegriek.
    En ik heb natuurlijk last van slaapgebrek, net als bijna alle nieuwe moedes vermoed ik...

Maar waarom vallen normale mensen af na een zwangerschap en ik niet? Sterker nog, het is net alsof ik relatief afviel tijdens de zwangerschap en dat nu weer terugkomt. En ik had (heb) al zat, dus ik zou het zo graag kwijt zijn.

2. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebeurde mij ook. Na de kraamweek op de weegschaal: oude gewicht terug. Maar daarna kwamen de kilo's er vrij snel bij. Terwijl ik al bijna geen tijd had om te eten, laat staan om te snoepen en vrij veel in beweging was. Zodra het kon kilometers met de baby lopen bijvoorbeeld. Ik denk zelf dat het voor een groot deel vocht is. Ik zie het wanneer ik mijn sokken uittrek. Ik probeer maar heel veel te drinken, gezond te eten en veel te bewegen, maar tot nu toe zit er geen enkele beweging in.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Herkenbaar! 15 kilo aangekomen, 10 eraf 2 weken na de bevalling. Nu weer een kilo aangekomen. En ook de heeeeele dag honger! En nu ik nog in mn verlof zit en me verveel, maar al te vaak die chips/koek/snoep die ik niet kan laten staan. Inmiddels loop ik weer hard, maar ben nog aan het opbouwen, dus die 20 minuten zetten geen zoden aan de dijk. Ik hoop dat als ik maandag weer aan het werk ga 4 dagen per week, dat het er langzaamaan wel afgaat.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoe lullig ook voor jullie, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben...

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ja, hier was het ook zo....

Ik weet het nog precies, bij de oudste, na 3 dagen terug op pre-zwangerschap gewicht, joepie!
    Maar wat een honger (ook borstvoeding)...
    Door druk druk druk de (voor mij) verkeerde dingen gaan eten.
    Voornamelijk koolhydraten, veel brood (want dat is sneller gemaakt dan een salade..)
    5 weken later..10 kilo er bij pfffffff
    Ik schaam me dood, maar 9 jaar en 2 kids later, zijn ze er nog steeds
    niet af, die kilo's
    Ben nu weer behoorlijk bezig met "goed" eten, maar merk dat
    mijn lijf, óók 9 jaar ouder, ondertussen minder zin heeft in afvallen...:x

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier ook. In de kraamweek was er 9 kilo af (nog niet helemaal op gewicht), maar nu zit er ook alweer 3 kilo bij. Ik eet helemaal geen tussendoortjes en ik beweeg meer. Ik snap er dus helemaal niks van. Ik drink nu bijna alleen nog maar water, ik ben geminderd met suiker en ik blijf bewegen. Ik hoop dat ik de kilo's snel weer kwijt ben.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier 30 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap, ben de eerste weken 19 kg kwijt geraakt en toen stagneerde het :(
    Maar ook continu honger, zelfs na een goede maaltijd had ik nog honger en ja, dan ga je toch al snel snoepen.

Verleden week (10 weken na de bevalling) was ik er echt helemaal klaar mee, ik loop nog steeds in mijn positiebroeken en wil eruit :x
    Ben toen begonnen met een eetdagboek bij te houden (ben hier voor de zwangerschap ook 20 kg mee afgevallen) aangezien het bij mij heel erg goed werkt om eerst eens te zien hoeveel calorieën ergens inzit voor ik het in mijn mond stop of nu juist niet :D

Ik zorg dat ik maximaal 1500 calorieën per dag binnen krijg, sporten kan ik niet ivm mijn lichamelijke beperkingen dus ik moet het van een veranderd eetpatroon hebben.
    Ik ben nu in 1 week 1,7 kg afgevallen met alleen een ander eetpatroon, en ja, ik eet evengoed 1 keer per week frietjes.
    Ik eet vrijwel alles gewoon, alleen met mate en vooral vrijwel niks meer snoepen en sowieso niet na 19:30.

Mijn doel is dat ik na de zomer gewoon weer mijn eigen jeans aankan, en denk dat dat zeker wel haalbaar is als ik consequent ben.

Ook merk ik dat ik nog steeds wel wat vocht vasthou, tijdens de zwangerschap extreem maar nu op warmere dagen ook :(
    Heb dan echt best wel dikke enkels, hoop dat dat wel nog weg gaat.

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hilly, toen je zwanger was, at er eentje van je mee he? Misschien dat dat ook scheelt dat je toen niet echt aankwam en nu wel? Gek vind ik het trouwens ook wel dat je nu aankomt! (Tenzij je echt alleen maar zou snacken en snaaien natuurlijk)

Verder kun je misschien eens proberen net als bij je diabetes 'dieet', je eten goed te verspreiden, niet te veel in 1 keer eten en natuurlijk gezonde dingen nemen?

Ook moet je niet vergeten dat je borstvoeding ook energie vreet... Eet je niet te weinig? Misschien staat je lijf in de spaarstand ofzo!! ;)
    Echt lijnen wordt ook niet echt aangeraden met BV, dus zou het verder ook niet echt weten...

Ik moet er zelf ook nog minimaal een kilo of 3 af en die gaan er tot nu toe ook nog niet af. (Was een maand na de bevalling 12 van de 15 kilo kwijt) Echt raar ook, ik eet chippies, chocola en snoepjes bij het leven :D hehe

Deel Deze Pagina