Met mijn bevalling had ik een 2de graads ruptuur. Nou had ik de vraag hoelang jullie daar voor nodig hadden om te herstellen. Ik heb er soms nog wel last van namelijk, dat het erg trekt of dat ik er helemaal geen druk op kan hebben. Of hoort dat er toch wel bij :
week of 6,8 na totaal ruptuur, daarna alleen nog wat last van uitwendig litteken (was ook nog ingeknipt....)
Ik vind dat ik er erg lang last van heb gehad. Na een maand of 6 ging het bij mij de goede kant op. Dan bedoel ik dat vooral het litteken mij vervelende ongemakken gaf.
Dat verschilt nogal per persoon denk ik.. Sommige houden er heel lang last van. Anderen (zoals ik) zijn na een totaalruptuur al snel weer op de been. Na 8 weken was het meeste wel over, alleen nog een moe bekken als ik echt te lang liep/stond. Maar dat was met 3 maand echt helemaal weg.
had jij ook zon "slapend" gevoel (prikkelend, tintelen, net als wanneer je been slaapt) dat was voor mij het teken ff dimmen.
Ik was ook vrij snel weer op de been (Knip en totaal reptuur) Na 4a 5 weken had ik vrijwel nergens meer last van. Heb eigenlijk meer last gehad van mijn knieen, Nu nog steeds helaas.
Ik heb er zo'n 7/8 weken last van gehad. Aan het einde was het niet echt pijnlijk meer, maar voelde het gewoon vervelend. Bijv als ik veel gelopen of gezeten had. Nu voel ik er absoluut niets meer van.
ik ben ook van binnen uitgescheurd en van buiten een knip behoorlijk wat hechtingen. ik ben nu een maand verder en heb nog een plekje dat af en toe bloed. wel verlies ik dagelijks wat hechtingen(die oplosbaar waren) EN HEB ER OOK BEST VEEL LAST NOG VAN OP BEPAALDE dagen
ik heb een subtotaal ruptuur gehad (in, maar niet door de kringspier) en door foutief hechtdraad heeft het hele herstel zo'n 7 maand geduurd ...
Heb er helemaal geen last van gehad eigenlijks..zelfs de vk stond er versteld van. Het herstel is heel snel gegaan.
Choco, dat klinkt fijn! Bij mij had het ook sneller gekund, maar de knip is gaan ontsteken, dus vandaar wat langer last. En duurde het iets langer voordat ik weer fatsoenlijk rondliep, en dus mijn bekkenbodem kon oefenen.. De scheur is wel netjes genezen..