Seks na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door vosje2000, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Misschien een stomme vraag hoor, maar ik stel hem toch omdat ik denk dat ik vast niet de enige ben met deze vraag :D
    Ik ben zwanger van ons eerste kindje en heb angsten na de bevalling een freggelgrot over te houden, waar je 4 keer een echo uit terug krijgt. :)

Voelt de sex na de bevalling anders als daarvoor?
    En zo ja, hoe anders?
    Of is het "daar beneden" weer helemaal hersteld als voorheen en voel je helemaal geen verschil?
    Voelt je man ook geen verschil?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik vind de sex na de bevalling echt niet leuk.
    Het is nog steeds erg gevoelig van onder, en doet ontzettend veel pijn. Hierdoor kan ik er in elk geval niet meer van genieten en mijn partner helaas ook niet zo.

3. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Na 6 weken had ik voor het eerst weer sex, maar het voelt precies zo als voorheen eigenlijk.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    @ saartje Ai.. dat klinkt niet goed.
    Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    @ mamavanyeline
    Ow dat is al snel!
    Dat schept hoop! Is het je eerste kindje?

6. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    IK had na de bevallen vrij snel weer zin sex maar durfde pas echt na 8 weken. De eerste keer voelde het van binnen nog een beetje beurs aan. Maar ondertussen is het weer net als vanouds :D

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hahahahhahahaha geweldig uitgedrukt!

Tjah dat zal bij iedereen anders zijn denk ik. Ik kan je wel vertellen dat je in het begin té moe bent om aan sex te denken....

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    :oops: :)
    hihi ja het is een wat creatieve omschrijving inderdaad.
    Maar ja, lijkt me ook dat je hoofd er de eerste periode niet echt naar staat.

Ben toch blij te horen dat het bij de meesten (3 van de 4 tot nu toe) weer zo is als voorheen.
    Ik dacht dat het toch meer opgerekt zou blijven of iets dergelijks.. :(

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hadden al wel vrij snel sex maar ik vind het iet meer zo lekker als eerst.
    voelt allemaal anders aan vind ik

10. Writer

Writer Niet meer actief

bij vorige bevalling na 8 weken voor het eerste sex gehad ,vond ook pijnelijk maar daarna ging snel zonder pijn allen echt lekker vond ik niet meer :( ik was te moe en geen zin dat heeft zeker bijna jaar geduurd :(

nu ben maar 6 dagen weer mama en deze bevalling zonder knip of scheur is super gegaaaaan en voel weinig van onder en heb al soms zin in hahah maar ga nog echt niet ana beginnen hoor wil rustig 3 weken wachten dus het kan denk ik per bevalling verschillen :)

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Zolang je nog bloedverlies hebt na de bevalling, is het verstandiger om geen seks te hebben, o.a. vanwege infecties.

Ik ben bevallen zonder scheur of knip en had al na een paar dagen weer zin in seks.
    Met 3 weken wilde ik het proberen (ik had alleen nog wat roze afscheiding), maar toen ik eerst ging voelen met een vinger, leek het alsof de boel verzakt was. Na controle bij de vk bleek dit normaal te zijn, omdat je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn om de boel op zijn plaats te houden. Vandaar dat het goed is om na de bevalling elke dag oefeningen te doen voor je bekkenbodem.
    Uiteindelijk hebben we met 4,5 week voor het eerst seks gehad. Ik merk wel dat ik mijn spieren iets minder goed kan aanspannen, maar verder is het nog steeds wel lekker. Mijn man vind het wel wat minder nauw, maar vindt het (gelukkig) niet minder lekker.

Groetjes Saskia

12. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Na de 1e bevalling na 4 weken weer sex gehad, dat voelde even raar, maar als snel weer als vanouds. Ik had trouwens 1 inwendige- en 1 uitwendige hechting gehad.
    Nu is het nog pijnlijk. Ook na 4 weken weer geprobeerd, maar het is erg gevoelig. Ik heb nu 1 hechting gehad en de andere oppervlakkige scheurtjes is niets aan gedaan, maar die voel ik dus nog. :(
    Maar het is zeker geen freggelgrot, waar je 4 keer een echo uit terug krijgt.
    :)

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had na 2 weken alweer sex en het was wat pijnlijk kan ik zeggen maar al snel voelde het als vanouds. ik ben nu wel wat droger als voor de bevalling maar het is echt geen grot geworden hoor :) eerder een normaal tunneltje. het is bij mijn zelf nauwer geworden lijkt wel maardat komt misschien door de bekkenbodum traning na de bevalling en omdat het niet meer zo nat wordt
    nee hier is het was het snel weer als vanouds hoor

14. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Jah Yeline is mn 1e kindje, ondanks ik flink beschadigd was van onderen (ingeknipt en flink ingescheurd), heb gewoon 1,5 week amper kunnen zitten en lopen door de pijn is het uiteindelijk snel genezen.

Heb een nieuwe vriend en heb van hem geen klachten gehoord net zoals bij mn ex dus volgens mij zit het gewoon weer goed :) .

15. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    hier ook na 4 weken! geweldig weer!
    nergens last van, gewoon als vanouds zonder dikke buik!
    had 7 hechtingen maar ook geen last van.

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wij hadden binnen 2 weken weer sex. Ik was gelukkig niet uitgescheurd of ingeknipt en het bloeden was ook al gestopt.
    Toen deed het niet echt pijn, maar het was nog niet zoals vanouds. Nu wel weer. Ik ben, denk ik, weer net zo als voor de bevalling. Niet wijder/smaller/droger/natter. Vind het wel raar om sex te hebben in de kamer naast onze kleine....ach....zal ook wel wennen.....

17. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik heb een knip gehad met 5 hectingen,maar hadden ook na een week of 6-7 voor de eerste keer sex.Hadden al eerder zin,maar was zo ontzettend bang dat het zeer zou doen.Toen toch na 6-7 weken overstag gegaan en mijn man gezegd dat hij echt heeeeel rustig en voorzichtig moest zijn,maar uiteindelijk deed het helemaal geen pijn en was het gewoon als vanouds.Je moet het wel pas doen als je je geheel kan ontspannen.Ik was ook ontzettend gespannen,omdat ik bang was voor de pijn,maar toen ik erover heen was,was het gewoon ok.Het is alleen idd wel raar dat je kindje in de kamer ernaast ligt en aan dat idee moet ik echt nog wennen.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier na een week of 7 denk ik weer.
    Was best spannend en ik had een hele flinke knip gehad, in en uit wendig hechtingen, alleen geen idee hoeveel, dat wilde me niet vertellen hihi..

Hier wel wat droge rgeworden en volgens manlief heb ik nu meer spieren dan ooit daar benee, hij zegt wel eens sjee je knijpt me fijn.
    Dus wijder geworden nee :D

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben geknipt & gescheurd maar na 4 weken wilde ik er echt wel weer voor gaan hoor! Het deed nog wel een beetje pijn, en af en toe nog een betje, precies bij het randje waar ik gehecht ben zeg maar. Mijn man heeft geen verschil gemerkt (zegt hij ;)).

20. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Nou dit stelt me toch wel wat gerust.
    Lijkt erop dat bij bijna iedereen het zich weer volledig hersteld.

Ik hoop dat ik dat geluk ook heb :)

Deel Deze Pagina