Galblaasoperatie en 25+4 wkn zwanger

Discussion in 'Gezondheid' started by MaHeRo88, Feb 4, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaHeRo88

MaHeRo88 Fanatiek lid

Aug 27, 2017
    1,087
    1,315
    113
    Female
    Hoi allemaal.

De titel zegt het al; ik ben aanstaande donderdag 25+4wkn zwanger en word geopereerd, mn galblaas MOET eruit.

Ik zou voor mn zwangerschap geopereerd worden maar testte net 1 week voor de operatie positief. Uiteraard operatie afgezegd en besloten om te wachten tot na de bevalling.

Echter afgelopen 2 wkn heb ik zo'n 7 heftige aanvallen gehad. Ze duren echt 5 tot 6 uur en de pijn is niet te doen.
    Vorige week bij de chirurg geweest en die heeft gezegd dat de galblaas eruit moet om onstekingen te voorkomen, als dat in het 3e trimester gebeurt zijn we nog verder van huis...
    Nu nog net in mn 2e trimester.

Heeft iemand ervaring met narcose of zelfs deze operatie tijdens (laat in) het tweede trimester?

Ik hoor het graag!

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

Apr 29, 2015
    1,247
    550
    113
    Female
    Het wordt denk ik een kijkoperatie? Mocht het mogelijk zijn dan zou ik ervoor kiezen om niet onder narcose gebracht te worden. Ik heb wel ervaring met de operatie maar niet tijdens de zwangerschap. Ik vond de operatie vrij simpel, had meer last van de narcose en na de operatie heb je wel even de tijd nodig hebben om te herstellen.

Vervelende situatie zeg.

3. MaHeRo88

MaHeRo88 Fanatiek lid

Aug 27, 2017
    1,087
    1,315
    113
    Female
    Hoe lang had je nodig om te herstellen? Het moet onder narcose want ze kunnen niet meer via de navel en weten daarom niet zeker of het een kijkoperatie wordt of een klassieke galblaasverwijdering met snee..
    Laten we hopen op een kijkoperatie..

4. Lieneke2016

Lieneke2016 Niet meer actief

Ik heb een operatie tijdens mijn zwangerschap gehad. Was toen 34 weken zwanger. Ze doen het liever niet natuurlijk, maar in sommige gevallen kan het inderdaad niet anders en weten artsen waar ze op moeten letten. Bij mij was er tijdens de operatie ook een kinderarts en gynaecoloog aanwezig. Ik heb niet het idee dat mijn zoontje last heeft gehad van de narcose. Hij is uiteindelijk met 35 weken geboren maar dit had niets te maken met de narcose maar met complicaties rond mijn operatie.

Heel veel succes!

5. MaHeRo88

MaHeRo88 Fanatiek lid

Aug 27, 2017
    1,087
    1,315
    113
    Female
    Bedankt voor je berichtje! Ik heb er inmiddels rust en vertrouwen in.
    Ze weten indd waar ze mee bezig zijn en de narcose doet je kind geen kwaad.
    Het enige wat een risico is, is dat ik vroegtijdige weeen krijg maar daar kunnen weeenremmers tegen gegeven worden! Het gaat goed komen!!!:thumup:

Lieneke2016 likes this.
  6. Lieneke2016

Hoe is het gegaan??

7. MaHeRo88

MaHeRo88 Fanatiek lid

Aug 27, 2017
    1,087
    1,315
    113
    Female
    Vanochtend om 9 uur ben ik geopereerd, de operatie duurde 1.5 uur omdat ze weinig ruimte hadden omdat de baarmoeder in de weg ligt (normaal 45min)

Ik was direct na de operatie KLAAR wakker en vroeg gelijk om de gynaecoloog en die is toen ook gelijk opgeroepen. Ze heeft een echo gemaakt, baby gezien en hartje gezien en gehoord. Alleen hij bewoog nog niet, waarschijnlijk lag die nog te slapen dat is normaal na narcose zei de gyn.
    Inmiddels lig ik op de afdeling en begint het kleine mannetje rustig aan weer wat te schoppen. Heerlijk gevoel, ook al trapt die op mn wondjes

Momenteel nog wel veel pijn maar ik ga lekker aansterken, vannacht sowieso 1 nachtje in het zkh en hopelijk morgen weer lkkr in mijn eigen bedje

8. Lieneke2016

Wat fijn dat alles goed is gegaan, en hoe fijn is dat getrappel dan weer! Krijg je nog een echo voor je gaat?

MaHeRo88 likes this.
  9. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Heftig, maar fijn dat alles goed is gegaan!! Veel beterschap!

MaHeRo88 likes this.

Share This Page