Herstructureren maatschappij

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 18 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat laatste ligt toch echt aan jezelf. Je maakt het zo druk voor jezelf als je wil.

WinterBird, Louise11110 en YaelStone vinden dit leuk.
  2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Alsjeblieft zeg, ik vind dit zn vreselijke losse kreet van onze overheid. Vervolgens loopt iedereen om elkaar heen alsof wij een paria zijn. Ik voel nu juist heel sterk veel angst en ieder voor zich.

WinterBird, Kukido, Poolvos en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat een rare opmerking over dat moeders dan misschien weer voor hun kinderen gaan zorgen :rolleyes: Ik zorg ook voor mn kind hoor, ook al werk ik. Met een basisinkomen gaat daar niks in veranderen.

Poolvos, Kes, Neuzeke en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Helemaal mee eens, wat een BS!
    Ik ben een veel betere en leukere moeder als ik (parttime) werk en mijn dochter doe je een enorm groot plezier met een dagje kinderdagverblijf. Ze gaat huppelend naar binnen en leert daar veel meer (andere dingen) dan ze thuis zou leren. Dus nee dank je, mijn kinderen zijn nu veel beter af door de combinatie werken/thuis zijn.

Poolvos, Kes, Neuzeke en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Ik hoop dat iedereen met nog een badkamer of wc te verbouwen een aansluitpunt maakt voor een sproeiertje. Dan hoef je voor een volgende pandemie in elk geval geen hamstertaferelen uit te halen voor wc papier.

En dat iedereen gewoon een basis voorraad in huis heeft. Volgens mij als de petrochemie in Nederland een probleem krijgt of een ander "airborn" issue zich voordoet en dat "nog even snel boodschappen doen" niet meer kan dat er toch problemen ontstaan in menig huishouden als ik lees dat mensen totaal GEEN voorraad hebben.

Al gooi je t in een krat met een deksel, niet een van dat waaiboom plastic die na een paar jaar breekt bij openen of verplaatsen. Je hoeft geen total prepper te worden maar in elk geval een week, bij voorkeur 2 weken aan eten, drinken en (basis)medicatie in huis.

Er zijn zat oudere lijstjes van de overheid ala "voorbereid voor een noodgeval" ter inspiratie beschikbaar. Doe daar maar een corona aanvulling op toevoegen zodra het weer fatsoenlijk te krijgen is want dit is geheid niet de laatste die we mee gaan maken.

luca75 vindt dit leuk.
  6. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Dit dus. Heb een 24/7 functie, maar denk toch echt wel dat ik voor mijn kinderen zorg. Ben nu zelf ruim een maand bijna 24/7 samen met ze.
    Nou was mijn motto voor dit jaar minder werken meer tijd doorbrengen met de kinderen. Dat eerste is tot nu toe deels gelukt, het tweede is zeker weten gelukt.
    Ik zou eerder pleiten dat mannen ook een bredere verantwoordelijk krijgen en nemen. Ik zie nu toch dat vrouwen geacht worden het schoolwerk te doen, huishouden te draaien en te werken. Terwijl mannen zoveel mogelijk ongestoord verwachten door te kunnen werken.

Kolibrie2, Liefje91, Mar76 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    klopt, en dan vind ik dat wij het altijd al bewust rustig houden en toch merk ik een duidelijk verschil.

Bijvoorbeeld sport; Ik vind twee keer 1,5 uur trainen en een wedstrijd elke zaterdag best heel veel. Van mij mag die wedstrijd best om de week en dan op een schappelijke tijd én wat dichter in de buurt :p
    Ik heb bijv wel eens 50 min enkele reis moeten rijden voor een kind van 7. Dat is toch totaal onnodig? Ook daarvan hoop ik dat de knvb en clubs gaan inzien dat dat blijvend anders moet kunnen. Ietsje minder en milieu vriendelijker mag wel van mij:)

soovi, amdaa en kadootje vinden dit leuk.
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Ik vat hem anders op, er zullen nu best veel moeders 3/4 dagen werken die graag minder zouden willen werken. Met een basisinkomen kan dat eindelijk! Waar moeder staat kan ook vader staan ;)

Een basisinkomen heeft ontzettend veel voordelen. Iedereen is in de basis gelijk.
    Het scheelt daarnaast ook vreselijk veel gedoe met alle toeslagen. Ik zou dat zien als een hele positieve verandering.

@MamaTal85 ik weet dat ze een proef doen in NL. De geluiden zijn volgens mij heel positief.

Line, bloem82 en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ja dat zei ik een beetje ongelukkig zie ik nu! Sorry! Maar veel vrouwen werken nu omdat het niet anders kan. Ik ook.
    Met een basisinkomen zou iedereen thuis kunnen blijven, tenzij je meer luxe zou willen. Maar dan zijn er waarschijnlijk veel meer moeders die thuisblijven om voor de kinderen te zorgen en dan zal die 24/7 economie dus ook terug kunnen naar vroeger. Want je kunt dan gewoon doordeweeks overdag de boodschappen gaan doen en dat hoeft dan dus niet meer op zondag of op feestdagen.

Ik begin er gewoon echt een hekel aan te krijgen dat iedereen verwacht dat altijd alles te koop is op het moment dat zij het willen en dan gaan roepen dat ze er al die andere dagen geen tijd voor hebben.

Zwierezwaai en Luna86 vinden dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Nou ja. Niet helemaal waar. Het is goed voor de ontwikkeling van kinderen om op een sport te zitten. Als je drie kinderen hebt dan betekent dat vaak per kind 2x trainen en 1x wedstrijd. Per kind ook meerdere oudergesprekken op school. De tandarts 2x per jaar. Eventueel opticien/ortoptist (bij ons bij 2 kinderen). De huisarts indien nodig. Dyslexiebegeleiding of andere extra begeleiding wellicht.
    En dan zijn dit enkel de verplichte dingen en ik ben vast nog iets vergeten.
    Dan staan er nog niet eens de kinderfeestjes, speelafspraakjes, andere uitjes en zo in.

11. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Dat laatste is echt niet overal zo. Ik ken zat hoogopgeleide mannen met hoge functies die evenveel in het zorg delen als hun vrouw. En dat ook heel leuk en belangrijk vinden.

Het is ook de positie waar heel veel vrouwen zich in zetten al vanaf de geboorte van hun kind. De afhankelijkheid dat de baby alleen gevoed kan worden door de moeder en niet door de vader.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Dat is toch erg vanuit je eigen gezichtspunt geschreven. Ik werk omdat ik dat echt graag wil. Vind het eigenlijk al onzinnig dat ik dat zo moet schrijven als vrouw zijnde. Moet er dan ook bij schrijven dat mijn man ook werkt omdat hij dat wil. Waarom gaat dit enkel om de vrouw. Daarbij, hoezo zou de supermarkt niet in het weekend open mogen/moeten zijn. Hoe denk je dat we de zorg/onderwijs/politie maar ook andere beroepen door gaan laten lopen als men massaal thuis gaat zijn. Ik denk dat de economie dan juist vastdraait. Als we nu niet al die mensen in vitale beroepen aan het werk hadden gehad, hadden we echt een groot probleem.

Dubbelgeluk, Malbec en Liekje81 vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha no worries iedereen heeft nu voldoende om door te kunnen tot 2050 :roflmao:

Poolvos en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    nou ja, hier wat korter. Dochter speelt grote boze wolf erg graag en die MOET natuurlijk een staart hebben (lees een stuk wc papier achter de band van dr broek)

Syane en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Super leuk maar waar gaat dat geld dan vandaan komen?

We hebben toch al een soort basis? Toeslagen van de belastingdienst :) als je een laag inkomen hebt is dat al snel 1000 euro per maand voor een gezin met 2 kinderen en een huurhuis.

Maar iedereen een basisinkomen geven lijkt me dus een heel slecht idee. Je behoort gewoon te werken voor je levensonderhoud en het is ook helemaal niet haalbaar. Tenzij de mensen met grote bedrijven en hoge salarissen ook door blijven werken, afzien van dat basisinkomen en nog meer belasting gaan betalen.

Poolvos, Theezeefje, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hahaha dat is wel heel leuk.

17. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd wat er over een jaar op tv te zien is, herhaling? Of programma's gemaakt in tijden van corona met 1,5 meter afstand tussen mensen.. Veel ligt nu plat, kunnen ze dat inhalen? Niet dat ik veel tv kijk, maar bv. expeditie robinson, dat is leuk om nu te zien maar dat ligt natuurlijk verder stil in de toekomst met deze maatregelen. Bijna surrealistisch om daar naar te kijken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is waar! Maar ook je kind op die betreffende sport doen is een keuze. Het moet niet. Maar ik snap zeker dat je dat wel doet als je kind het suoerleuk vindt natuurlijk!

Luna86 vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik sta daar wat anders in denk ik. Ik zou juist willen dat er meer verantwoordelijkheid komt te liggen bij de vaders. ;)

soovi, Mar76 en Syane vinden dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, 3 kinderen is ook een keuze he. Wij hebben er expres maar 1 ;) En dan heb je ook nog de keuze op welje sport je die kinderen doet natuurlijk.
    Daarbij wel zeggend dat ik die keuzes wel snap hoor, zou het waarschijnlijk hetzelfde doen als dochter een sport zo leuk zou vinden.

Huismuisie en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina