vruchtensap over datum help!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MvN, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo,

Ik heb net een paar glazen vruchtensap ( multivitaminen )op die niet gekoeld heeft gestaan.. dat was bij mijn oma,
    Nu had ik het mee na huis genomen( aangezien zij het niet lust ) en zag ik dat het over datum was...
    Wel weet ik nu dus waarom het laatste glas wat ik dronk wat raar was leek allemaal vruchtvlees ofzo in te zitten.

Kan dit erg kwaad voor mijn baby? Ik ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger..

Ik ben er erg van geschrokken...

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoever was hij over datum? En was hij gesloten?
    Ten eerste denk ik dat je er hoogstens wat beroerd van kan worden maar geen kwaad kan voor je kindje ;( (denk ik hoor)
    Als het pak gesloten was, dan is het meestal nog goed hoor over datum (fabrieken moeten een datum erop zetten en de einddatum is ruim ingeschat)
    En ik denk ook wel dat je het geproefd had als het niet goed was of dat er schimmel op dreef :D

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kort antwoord? Kans heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein!

Langer antwoord: je hebt veel meer kans dat je straks zelf niet zo lekker bent maar verder is er echt niets aan de hand hoor.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij een dicht pak over datum is de kans kleiner dat je wat oploopt dan bij een open pak.
    Als het groen was geweest, er schimmelproppen op had gezeten en heel smerig had gesmaakt, had je het vanzelf gemerkt!
    De THT-marges zijn heel ruim hoor! Een dicht pak sap kan je een maand na datum nog gerust drinken.

Deel Deze Pagina