Vetbutje tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Kalush, Feb 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Wie kent dit probleem? Een vriendin van mij die krijgt overal vetbulten nu ze zwanger is.
    Ze is hiermee naar de HA gegaan alleen die doet hier niks aan.
    Ik zelf had hier nog nooit van gehoord.
    Ben een beetje wezen sneupen op het internet wat het nou precies inhoud maar kan er weinig over vinden.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Kalush

2. Niet meer actief

Ik heb niet zozeer vetbultje, maar wel allemaal van die kleine uitstulpinkjes op mijn huid. Van die losse stukjes huid.. tsja, weet ook niet hoe ik het moet uitleggen eigenlijk!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat bedoelt ze precies met een vetbult dan ?

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb gister het bultje gezien.. Het zit op dr been een ophoping van vet?
    Ik heb eigenlijk geen idee wat het is.
    Volgens haar komt het door de zwangerschap.. Heb er eigenlijk zelf nog nooit van gehoord :(
    Aangezien hier toch wel veel zwangeren op het forum zijn 8) dacht ik van laat ik hier eens polsen of er misschien meer zijn die dit fenomeen herkennen.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet omschrijven, het is een verdikking onder je huid. Als ik haar zo hoor, is het ook nog wel pijnlijk als je eraan zit.

Groetjes Kalush

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ja die heb ik ook, flubbertjes noem ik ze! Volgens mijn vk destijds zouden ze na de bevalling weg moeten gaan...ze heeft duidelijk gelogen :p

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Ja ik heb ze ook, de huisarts zegt dat het gewoon komt omdat de huid ouder wordt en dat ze niet meer weg gaan. Ik maak ze steeds per ongelukt stuk omdat ik denk dat het pukkeltjes zijn :oops:

7. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb ze ook.. met namelijk rondom mijn borsten, volgens mij een combinatie van zwangerschappen en een te krappe bh of zo. Ik heb ze sinds mijn vorige zwangerschap, en ze gaan inderdaad niet meer vanzelf weg.

Gewoon even naar de dokter.. die knipt ze er zo af. Wel ff vervelend, maar het is zo voorbij. Voelt als een speldenprikje. Alleen heb ik jammer genoeg nu weer een paar nieuwe :(

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ken iemand die een vetbult kreeg. Maar dat was zo erg dat ze niet wisten wat het was, en ze tijdens haar zwangerschap geopereerd moest worden om het te verwijderen. (Doktoren dachten aan kanker).

Alles is goed gekomen met het kindje.

Share This Page