Herziening WAO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door joseetje26, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    goedendag,

om een lang verhaal kort te houden.

man vanaf 1998 in wao, is afgekeurd toen hij net 20 was, kok en werkte onder het minumum loon. manmaat is megalaag, omdat ik inkomen heb geen recht op toeslag, begrijp ik uiteraard.

in de periode dat hij 100% ao was heeft hij toch 7 maanden een fumtime baan gehad omstreeks 2000 met een prima loon, in die tijd natuurlijk geen uitkering gehad , toen hij weer ziek werd daarna is hij teruggevallen op zijn manmaat kok.

in 2005 o.i.d via wsw bedrijf toch weer aan de slag gegaan, kortingsregel was ivbm wsw van toepassing, wat hij zelf kon verdienen ging van zijn uitkering af.

nu vanaf 2010 100 % a.o pas geleden weer gekeurd en 100% ao bevonden arbeidsdeskundige ziet geen mogelijkheden voor werk en per brief duidelijk aangegeven dat er voor hem ook geen planning is qua plan of iets.... dus nu heeft hij een heel magere uitkering.

bij het uwv hebben verschillende mensen per telefoon aangegeven dat het echt de moeite waard is om te laten bekijken of zijn manmaat van 1998 kok niet herzien moet worden, hij heeft daarna nog 7 maanden fultime gewerkt tegen een veel hoger loon en ook bij het wsw bedrijf werkte hij voor een hoger loon dan zijn manmaat van 1998.

ik heb inmiddels 2 brieven gestuurd... eentje naar een man die specifiek genoemd werd ons te kunnen helpen hiermee, die heeft nooit gereageerd en een 2e brief naar de afdeling wao in het algemeen en ook daar nooit een reactie op gehad... nu weten we eigenijk niet wat we moeten doen en wie ons daar nu echt mee kan helpen.

het kan gewoon niet kloppen dat je als jongere in de wao beland terwijl je werkt onder het minumum loon ,daarnaa 2 maal laat zien dat je in staat bent meer geld te verdienen en dit ook beide keren langer dan 6 maanden aaneengesloten doet en dat er dan steeds naar je manmaat van 1998 wordt gekeken.

vooral omdat er door 3 verschillende medewerkers telefonsich is gezegd toen ik onze situatie uitlegde dat het de moeite waard is om te laten beoordelen of het manmaat moet worden herzien.

hoe pakken we dit nu aan? eigenlijk wil ik er ook wel een klacht over indienen dat er helemaal niet op wordt gereageerd... duidelijk in de 2e brief vermeld dat het de 2e brief was met de 1e brief erbij

vriendelijke groet,

Jose

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Jose,

Ik kan niet beoordelen of de WAO-uitkering van je man moet worden herzien.
    Dit moet worden beoordeeld.

Je hebt dit op de juiste manier in gang gezet door het sturen van een brief naar UWV.

Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat UWV niet reageert op de door jouw verstuurde brieven.

Je kunt dan het volgende doen:

Contact opnemen met UWV op 0900-9294.
    Geef dan aan dat je 2x een brief hebt gestuurd over herziening WAO en dat je geen reactie hebt ontvangen.
    Mijn collega’s zorgen dan dat degene die verantwoordelijk is voor de WAO-uitkering contact met je opneemt.

Als je liever niet zelf wilt gaan bellen, stuur dan gerust een privé-bericht sturen met je telefoonnummer.
    Ik bel je dan zelf en zorg dan dat mijn collega die verantwoordelijk is voor de uitkering van je man contact met je opneemt.

Wil je dit niet en dien je liever een klacht in ?

Dit kan online, per telefoon of per brief.
    Het klachtenbureau UWV neemt dan na je melding contact met je op.
    Actuele informatie over hoe je een klacht kunt indienen vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dank u wel voor uw reactie, nee liever sturen we geen klacht in omdat we verder altijd wel tevreden zijn... maarja wat moet je anders als je geen gehoor krijgt..

ik ga het telefoonnummer proberen en als dat niet lukt dan zal ik even een pb naar u sturen

Vriendelijke groet Jose

Deel Deze Pagina