voel wat drukken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loe, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ik vraag t toch maar even hier, misschien dat iemand het herkent: Ik voel wat drukken in mijn vagina, net alsof een tampon te laag/verkeerd zit zeg maar. Toen ik voelde (durfde niet heel hoog hoor), voel ik niets raar, maar da's dan ook wel erg aan het begin van de vagina denk ik.
    Ik voel een soort druk, als ik lig is het veel minder. Maar net alsof er iets hangt........:( Als ik eerlijk ben, vind ik t wel een beetje vreemd. Ik moet er bij zeggen dat afgelopen week mijn baarmoedermond verder verkort was (nu 3 cm), maar nog voldoende (vier weken geleden nog boven de 5) en ik heb teveel vruchtwater. Hoeveel liter weet ik niet, dat wil ik nog vragen.

Iemand een idee wat het kan zijn? En is dit iets om over aan de bel te trekken (durf niet, stom he) of herkennen jullie dit gevoel en is t normaal?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb dat gevoel alleen nu met blaasontsteking als ik naar de wc ga.
    Zou t wel even navragen als ik jou was

3. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb t al een paar dagen en vorige week een enkele keer en daarna was het weer weg. Maar nu voel ik het de hele tijd.
    Blaasontsteking is het niet, want er is onlangs nog een test en kweek gedaan....

4. Loe

Loe Niet meer actief

het is een naar gevoel.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#5 mimi83, 11 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2010
    ik zou gewoon vandaag nog je verloskundige bellen. beter 10 x teveel als 1 x te weinig..

Zeker met het oog op verstrijkende baarmoedermond, denk ik dat ze geen risico willen lopen. Het kan zijn dat je kindje aan het indalen is en als jou baarmoedermond week is kan dat drukkend voelen.
    het kan ook wel een acute blaasonsteking zijn..
    maar als je veel vruchtwater hebt, kan dat behoorlijk drukken op je baarmoederhals
    Gewoon bellen meid, daar zijn ze voor en daaron zeggen vk's ook altijd als er wat is bellen!!

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Meid ik zou even contact opnemen met je vk/gyn.
    Zéker met een verstrijkende baarmoedermond!

Mijn gyn heeft me destijds op het hart gedrukt liever 10 x onnodig te bellen dan 1 x te laat! Dus voel je niet bezwaard.

Zeker als het een naar gevoel is!
    (heb zelf 3 dagen met een naar gevoel rond gelopen en toen bleek ik al 3 dagen weeen te hebben(met bijna 32 weken))

7. Loe

Loe Niet meer actief

ja en dat is nu het probleem: ik heb geen verloskundige, maar loop in het ziekenhuis (heb pace maker en nog wat andere dingen). Het contact met het ziekenhuis is niet goed, ze vinden telkens dat er niets aan de hand is, en dat allerlei onderzoeken hebben uitgewezen dat ingrijpen niet helpt blablbalalbla.
    Ze nemen ons niet serieus en vinden als snel dat je ongerust bent.

Ik weet nu niet goed wat te doen. Ik weet zeker dat het me kwalijk word genomen als ik ga bellen en ze vinden niets, dan ben ik de hypochonder.
    Bah, echt vervelend. Ik bel dus niet, niet omdat ik niet ongerust ben, maar omdat het zo'n vervelend contact telkens geeft met die gyns daar. Voel ik me een aansteller.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    welk zh zit je? misschien een optie om naar een ander ziekenhuis te gaan? Dit is overigens wel zeker mogelijk hoor!

9. Loe

Loe Niet meer actief

ik zit in het gel re ziekenhuis apeldoorn (zo dat is er dan maar uit). maar ik vraag me af of ik nu moet bellen (hap ofzo) of niet. He jak, en daar zijn we vorige week ook al geweest (ik hield erg velel vocht vast waardoor mijn arm gigantisch pijn deed). Voel me dan net zo'n zeikerd. Wat zal ik doen..........

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    is het misschien wat om eventueel naar het radboud in nijmegen te gaan?! heel goed ziekenhuis op gyneacologisch gebied.

ik zou daar maandag iig even heen bellen als ik jouw was. of misschien naar zwolle..
    ik zou gewoon is rond gaan bellen of je niet een second opinion kan krijgen in een ander ziekenhuis.

sterkte ermee meid. en misschien anders gewoon een vk bellen en daar nu deze vraag voorleggen...
    kijken wat ze zegt.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

eigenlijk is het belachelijk dat je je bezwaard voelt om een arts te bellen.

Ik zelf zou evengoed bellen, maar jah ik lag bij colin ook et 30 weken in en uit ziekenhuis met weeen.
    Laat ze dan maar zeuren, dat is gelijk over als er wel iets is.
    MAAR je kan ook een ander ziekenhuis bellen he..

12. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Schijt aan de mensen in het ziekenhuis hoor.ALs jij je er niet goed bij voelt dan gewoon bellen.Vragen naar de afdeling die je hebben moet en je verhaal uitleggen.Zij vertellen je dan wel of je langs moet komen of niet.
    Mijn Gyn zegt ook steeds als er wat is bellen.Er loopt altijd wel een arts/verloskundige die je kan helpen en geen enkele vraag is een stomme vraag.

13. Loe

Loe Niet meer actief

nou ik heb net de hap gebeld, wordt zo teruggebeld door een dokter.......

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Loe ik liep bij hetzelfde ziekenhuis maar dan in Zutphen. Bel daar anders naar toe?
    IK zou dit trouwens aankaarten bij je gyn. Dat jij je zó bezwaard voelt te bellen is niet goed.
    Je kan ook de spoedlijn van de verloskunde afdeling bellen. Daar krijg je in eerste instantie te maken met de dienstdoende verloskundige zeker in het weekend!
    Anders voor info naar de HAP bellen.
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Dan vinden ze je maar een zeur.

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Goed zo meis!

16. Loe

Loe Niet meer actief

ben snel teruggebeld. moet me melden op de verloskunde......

17. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Goed zo.
    Volgende keer gewoon ziekenhuis bellen en naar de verloskundigeafdeling vragen scheelt je een omweg ;)

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja dat klopt. ik heb het nummer van de verloskunde afd.( 5 noord) in mijn tel. staan , je krijgt daar nl. gelijk een verpleegkundige die weet wat een zwangerschap is of de vk of gyn aan de lijn.

Ben benieuwd..

19. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    loe, ik heb hetzelfde gevoel. En toen mijn gyn 2 weken geleden keek zag hij dat alles een beetje verzakt is bij mij en heel laag hangt. Dus daar heb ik een drukkend gevoel van. Dit heb ik ook bij mijn zoontje gehad maar dan pas met 36 weken en toen ik beviel was hij er met 1 minuut persen uit omdat hij dus al zo laag zat.

Misschien is dit ook bij jou het geval.

Laat je nog even weten wat het is?

Groetjes

20. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

jeetje loe wat vervelend dit. Hopelijk is alles goed. Laat je nog wat horen?

Liefs

Deel Deze Pagina