welke haarverf gebruik jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joyciejj, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    En van welke haarverf word je haar zacht van en knoopt het niet? ik heb net voor kerst mijn haar geverfd met syoss en mijn haar knoopt daar zo van.. daarvoor had ik million colors en daar knoopt het niet zo mee maar mijn haar word er wat ruwer van..

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik heb laatst voor het eerst geverfd met henna. Met roodtinten is het altijd een drama hoe snel je kleur vervaagt en dat wordt snel heel lelijk. Henna is daarvoor een uitkomst, en nog gezond voor je haar ook. Het ruikt wel wat sterk. Maar om welke kleur gaat het?

3. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Fantasy look haarverf van de kappersgroothandel.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik bestel via kapperswebsites altijd L'Oréal majirel 4.7 en meng ik zelf met een 6% oplossing.
    Uitspoelen met cremespoeling en heb nooit geen knopen of iets.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik koop de rode kleur van poly color. Pakt goed, geeft een mooie kleur en vervaagd niet.

Ik verf het elke 6 a 7 weken ongeveer.

6. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Heb het ooit ook eens met Syoss geverfd, wat een rotverf zeg! Ik kreeg er ontzettend droog haar van, en van glans was niks te bekennen. Ik heb wel krullen, dat scheelt ook maar tegenwoordig gebruik ik eigenlijk altijd gewoon Kruidvat huismerk. Na het verven uitwassen met shampoo, dat zakje met conditioner erop en eventueel nog een beetje conditioner die ik normaal gebruik, daarna is het nooit droog en knoopt het niet!

Ook een tijdje rood geverfd met verf van de kapperswinkel, maar ook hier werd mijn haar droog van. Tussendoor probeer ik wel eens een ander merk, vind L'Oreal ook over het algemeen prima maar is meteen weer zo duur helaas.

Oh en niet te vaak verven, met dat rood moest ik het elke 2/3 weken verven, nu verf ik het eens in de maand/6 weken en dat gaat veel beter. Moet wel zeggen dat ik na een paar jaar verven ook even een pauze heb gehad (in het verleden ook al eens gedaan), m'n eigen haarkleur terug (d.m.v ontkleuren, heb zelf blond haar en verf het donkerbruin) om m'n haar even rust te geven.

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Heel stom maar bij mij werkt de colormouse van kruidvat merk het beste! Vind de kleur die ik gebruik ook het mooiste en goedkoper dan al die duurdere merken die bij mij niet zo goed werken net zoals de dure shampoo's. Heb zoveel geprobeerd shampoo werkt alleen andrelon en herbal het beste :)

Is zo verschillend wat dan beste bij je past is gewoon uitproberen.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Kruitvat eigen merk vind ik tot nu toe het beste, ik heb er al verschillende geprobeerd. Ook de duurdere à 17,95 per pakje, maar het Kruidvat merk wordt het mooiste en blijft het beste zitten bij mij.

9. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    In Nederland gebruikte ik altijd die in de groene doos waarvan de conditioner zo lekker fruitig ruikt haha. Kan even niet meer op de naam komen. Of die mousse van John Frieda. Die bleef bij mij altijd het langste zitten.

10. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Ik verg het altijd zelf met kappersverf, kan je gewoon bij een kappersgroothandel halen en daar kunnen ze je uitleggen hoe het moet.

Maar van geen enkele verf wordt je haar lekker zacht.. ookal zeggen ze dat in de reclame maar dat is onzin.
    Na het verven en uitspoelen is het slim om een maskertje erin te doen en deze goed laten intrekken en na het wassen een conditioner gebruiken, geen crèmespoeling maar een echte conditioner!
    Het beste is van kappersmerken (ook te koop bij de groothandels, goedkoper dan bij de kapper) maar een drogisterij merk kan ook goed. Let dus wel op dat je conditioner hebt en geen crèmespoeling.

Als je je maskertje echt goed in wilt laten trekken kan je een handdoek nat maken en deze 1 minuutje ongeveer in de magnetron leggen. Dan wordt ie goed warm, even licht uitwapperen en dan op je hoofd leggen tot die afgekoeld is.
    Door de warmte trekt het masker extra goed in. Kan trouwens ook met je conditioner.

Doe de conditioner en het masker nooit op je hoofdhuid masseren maar alleen in je lengte en punten!
    Je hoofdhuid is al vettig genoeg van zichzelf en als je daarop nog eens extra vettigheid doet krijg je sneller vet haar en dat willen we ook niet.

Als je haar daarna nog droog en klitterig is kan je als laatste na het wassen nog een leave in spray conditioner erin sprayen.
    En daarna een olie erin doen, zoals biosilk (te koop bij kappersgroothandels en douglas).

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Spoelinkjes van Goldwell (meestal donkerbruin met aubergine in de winter) met 6% waterstof
    En verf Majirel van L'Oréal met 9% waterstof voor de high lights/folie coupe soleil.
    (Daar bel ik altijd een thuiskapster voor, scheelt me precies €100)

Een goeie waterstofperoxide zorgt ervoor dat je haar niet als stro wordt.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Klopt! Ik zweer bij de All Soft lijn van Redken.
    Vooral die Heavy Cream is super voor ultra droog haar.

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Verf van kappersgroothandel, zit keratine bij in en word mooi glanzend en zacht van

14. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Idd Nahla vooral de waterstofperoxide doet het hem!

Ik heb nooit droog haar knip het eens in de 8 weken en verf het om de 6.
    Was mn haar met speciale shampoo voor gekleurd haar die tevens de hoofdhuid verzorgt ( ook gekocht bij de groothandel ) een goede conditioner en idd af en toe een haarmasker incl warme handdoek!

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Plastic huishoudfolie om je haar wikkelen werkt altijd nét wat beter met een masker.

Goldwell en Redken hebben lekkere shampoos voor gekleurd en droog haar.

Bij de kapper gebruiken ze trouwens vaak die rode flesjes waterstof uit gierigheid. Dat is echt spul waar je haar als stro van wordt.

16. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier altijd L'Oréal beste naar mij mening. Van
    Schwarzkopf krijg ik uitslag.

17. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik gebruik als ik het zelf doe altijd de mousse van de kruidvat. Met die conditioner daarna wordt het altijd weer super zacht!

18. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga naar Poundland en koop 4 pakjes van whatever ze op dat moment voor merk hebben in de kleur die ik wil. Laatste paar keer was dat schwarzkopf, nu heb ik een paar pakken staan met een onbekend merk.

19. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Action 1.65 kost ie. Lekker goedkoop.
    Maargoed ik moet om de week mijn haar in de verf zetten ;)

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik gebruik jojo colorpure hairverf.
    eindelijk een verf die niet na 2 weken verdwenen is en een verf waar ik geen eczeem van krijg.
    Ik koop het bij een winkel voor professionele haarproducten.

Deel Deze Pagina