Jill is niet mijn smaak, eerst vond ik hem erg vclot en leuk, totdat ik een hele lome Jill leerde kennen. Dat heeft de naam voor mij verpest Leah vind ik met name op papier erg mooi en uitgesproken gewoon een gezellige naam. Alleen Lia vind ik dan weer niets. Joas echt een leuke naam ook! Las ergens Alana. Vind het een bijzonder mooie naam! Vraag me jullie mening af bij Maura, Iva en Alisa 3 namen waarvan ik dus heel erg wissel van wat ik er nu zelf van vind (vind Iva een afkorting van Ivana, maar wel weer leuker dan Ivana)
@Kikkertjekwak : Maura hmm niet zo. Vind hem in NL ook verwarrend want denk dat veel mensen denken dat je het als Laura maar dan met de M uitspreekt terwijl hij ook wel uitgesproken wordt als moh-raa. Iva mja zou er aan kunnen wennen denk ik. Past wel erg in de categorie: laten we een 3- of 4- letterige naam eindigend op -a kiezen voor onze dochter, wat ontzettend hip lijkt te zijn momenteel. Op het oog ben ik er niet zo weg van iig. Alisa sowieso niet mijn smaak dit soort namen maar deze lijkt me ook slecht gespeld als in dat er een s ontbreekt.
Maura: prima naam, leuk! Iva: Ik ken iemand die oorspronkelijk uit Kroatië komt met deze naam en daar spreek je het uit met een w, ik vind 'm daardoor buitenlands ogen. Alisa: Leuke naam.
En wat vinden jullie van Julan voor onze zoon? Alle mannen in onze familie hebben een naam die eindigt op -an
Caro: niet mijn smaak Jule: wel aardig Milla: niet mijn smaak Siara: niet mijn smaak Lev: Stoer en leuk! Alana: niet mijn smaak Caitlin: niet mooi Leyten: niet mooi Cullem: niet mijn smaak Armin: niet mijn smaak Thirza: niet mooi Jonah: niet mijn smaak Elia: niet mijn smaak Ezra: niet mooi Lenni: niet mooi Jill: niet mooi, denk ook de hele tijd aan het drankje. Nova: mooi, al voor je hem wel vaak Leah: niet mijn smaak Joas: moet ik even aan wennen, maar klinkt wel leuk. Maura: niet mijn smaak Iva: moet ik aan wennen, kan ik leuk gaan vinden. Alisa : niet mooi Julan: niet mijn smaak
Julan Niet keuk Josie niet leuk Lotus niet leuk Liv heel leuk maar je hoort hem ontzettend veel. Wat vinden jullie van Mitchell Caleb Rylan
Julan: Superleuke naam, wel wat te lief misschien voor een jongen, maar toch vind ik 'm leuk. Josie: Ken een schat van een meid die zo heet, daardoor de naam iets leuker gaan vinden. Lotus: Ik denk meteen heel erg aan de bloem, dat heb ik bij Lotis ietsje minder. Liv: Hele leuke naam. Mitchell: Niet mijn smaak. Caleb: Deze vind ik wel leuk. Rylan: Voor mijn gevoel hoort die l er niet tussen, zou er wel aan kunnen wennen denk ik.
Caro: wel ok, Cato mooier Jule: heel leuk en stoer! Milla: te verwarrend met Mila, vind die naam ook mooier, dit klopt voor mijn gevoel niet ofzo... Siara: helemaal niet mijn smaak Lev: ben er niet weg van, te gemaakt voor mijn gevoel... Alana: ok maar niet mijn smaak Caitlin: vind ik helemaal niks sorry Leyten: een achternaam voor mijn gevoel Cullem: Moet denken aan Gollum van LOTR Armin: vind ik niet mooi Thirza: aan de ene kant heel mooi, maar ook een tikkeltje van het kamp ofzo? Jonah: vind ik mooi, maar Jonas mooier Elia: vind het niet lelijk maar wel onaf en voor een jongen vind ik Elias mooier. Ezra: mooi! Zowel jongen als meisje Lenni: Moet dan toch echt aan lemmy denken haha. Vind het niet mooi. Jill: ok Nova: teveel andere associaties met Nova, ik zou het niet doen. Leah: prachtige naam! Joas: Kan, net als bij Jonah zou ik Jonas mooier vinden Maura: apart, kan er wel aan wennen denk ik Iva: opzich mooi, maar ook een beetje geknutseld tussen Eva en ivar in ofzo Alisa : niet mooi Julan: ook onaf, vind Julian mooier.
Josie: wel ok, beetje oubollig wel denk ik Lotus: leuk! Liv: mooi Mitchell: mwa Caleb: niet mijn smaak Rylan: niet mijn smaak, zou Ryan mooier vinden Wat vinden jullie van de naam Sille / Cille?
Mitchell: niet mooi Caleb: niet mijn smaak Rylan: niet mooi Sille/Cille: moet ik aan wennen, maar zou ik mooi kunnen gaan vinden
Sille/Cille: Twijfels over de uitspraken, spreek je die laatste e ook echt uit? Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden
Jonah: leuke naam! Elia: niet mijn smaak maar prima naam Ezra: mooie naam. Ik vind het wel meer een jongensnaam, of het nou met s of z is Lenni: ik ken een vrouw met deze naam, dus daarom vind ik het geen jongensnaam Jill: niet mooi, te engels en ik hoor de Nederlandse uitspraak er bij Leah: leuke naam op z'n Nederlands uitgesproken Joas: leuke, stoere naam Maura: niet zo mooi, doet me ook denken aan Mauro Iva: leuke, vlotte naam Alisa: wel oke, vind ''gewoon'' Lisa leuker Julan: ik vind het een leuke naam, maar tegelijkertijd ook beetje overkomen als Julian zonder i Josie: doet me denken aan Josine, maar verder prima naam Lotus: ondanks dat het me aan lotusslachtoffer doet denken vind ik het wel een leuke naam Liv: mooie naam, wel een beetje hard Mitchell: vind het zelf niks maar verder prima naam Caleb: zelfde als voor Mitchell Rylan: teveel Ryan met een l Sille/Cille: lastig, uitgesproken als Sill/Cill wel oke. Riv/Rif: niet mijn smaak. Riv wel mooier dan Rif Lennon: niet mooi Jens: ik ken een Jens. Dat is een beetje een sloom jongetje dus daardoor vind ik de naam ook sloom. Maar verder wel een mooie naam. Joep: leuke, vrolijke naam