Klusvraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Wij krijgen een bad.
    En nu wil ik om dit bad een scherm, muur, ...

    Iemand een idee hoe je zo'n bad kan "inbouwen"? Een kant en klaar scherm voor dit bad bestaat niet.

    Aan de onderste rechte rand komt een deur. Links en de lange zijde is een muur. Het gaat dus om de ombouw voor het schuine gedeelte en het kleine stukje rechts.

    Wie wilt meedenken naar opties om het bad in te bouwen, zodat er geen last is van gespetter tijdens het douchen en badderen. En wat ook de warmte in het bad en de douche houdt...

    Het gaat om dit bad:
    https://www.maxaro.nl/upload/slide/xw14_1609(l)_h.jpg
     
  2. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Gaan jullie de douche en het bad combineren in 1?
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je bouwt het bad eerst in, en dan een scherm zou ik zelf doen. Ipv in 1.

    Wij hebben tussen het frame (gipsblokken) en het bad isolatie materiaal gedaan. Houdt het net wat langer warm.

    Ons bad staat dus op gipsblokken en op het bad zijn pootjes.
    De helft van het bad staat achter de douche muur. Verder geen scherm.
     
  4. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Ja voor nu wel.
    We blijven hier niet lang wonen, maar ik wil een bad. Zeker nu met de kinderen. En er is helaas geen plek voor een bad én een douche.
    Dus we douchen in bad.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Er zit een draaibaar scherm aan een zijde. Maar dan is er nog een hele lange (schuine) zijde waar ik een scherm oid wil...
     
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    #6 rocketscience, 11 sep 2019
    Laatst bewerkt: 11 sep 2019
    Ik kwam laatst dit tegen, stuk goedkoper en makkelijker. En potentiele kopers van je huis hebben liever een douche en geen bad ipv een douche in een bad.

    https://tubble.com/nl/

    Zonder gekheid, er zit op de lang zijde dus al een scherm? Is dat dan niet voldoende om spetters tegen te gaan? Waar komt de douchekop?
     
  7. mamavanR

    mamavanR Actief lid

    6 sep 2011
    269
    11
    18
    Wij hebben ook dit bad, maar gebruiken hem alleen voor het badderen ( we douche in de andere badkamer)
    Ik denk dat je het meeste spetteren al tegengaat met het scherm wat je al wil aanschaffen.
    Ik heb nooit ergens nog een extra scherm gezien.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook zo'n bad en hadden een scherm dat uit 2 delen bestaat, dat scharnierde op het punt waar het bad smaller gaat lopen zeg maar. Maar dat scherm is kapot hegaan (het stuk aan de smalle kant) en nu hebben we alleen nog een scherm aan de brede kant, en dat gaat prima.
     
  9. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.211
    768
    113
    Vrouw
    Ik zou nooit een huis kopen waar ik in bad moet douchen. verschrikkelijk
    Dan veel liever geen bad en een ruime douche.
    Maar ot hoeveel gespetter zal het extra tegen gaan.
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Klusvraag :o:
    Nou gewoon, welk standje je lekker vindt. Maakt niet uit hoor als je aan het proberen bent om een baby te maken :p
    Hahahahahaha! Sorry, ik zag je onderwerp en ik moet door dit topic (helaas) altijd bij klussen aan seks denken en niet meer aan wat het ook kan betekenen. Flauwe grap, maar ik moest hem maken:D

    OT: ik ben hier niet zo goed in. Maar succes! Ik denk dat veel andere dames wel goeie tips hebben! :thumup:
     
    Yeuu vindt dit leuk.
  11. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Ieder zijn ding.
    In ons oude huis hadden we dit ook en alle kijkers die geweest waren vonden de badkamer geweldig. En stelden hun mening bij over douchen in bad. Maar zoals ik zei.. Ieder zijn ding. :)
     
  12. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Weet je toevallig nog waar dat vandaan kwam? Ik kan niks vinden met juiste afmetingen..
     
  13. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.211
    768
    113
    Vrouw
    Absoluut heb je daar gelijk in en gelukkig zijn er verschillende smaken en wensen.
    Zou anders ook maar een saaie boel zijn :D

    Succes met zoeken :thumup:
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Ik had hetzelfde, zeker nadat ik de eerste zin las en “bed” ipv “bad” las:roflmao::roflmao:

    Verwarrend, al dat stomme gebruik van het woord “klussen” op dit forum:roflmao:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja was van een bekend merk die inmiddels failliet is. Douchescherm hebben we in 2015 gekocht ;)

    Maar zoiets was het, alleen was het rechterstuk nog wat groter. Weet alleen niet of deze site betrouwbaar is.

    https://leaubain.nl/index.php?route=product/product&product_id=507
     
    Yeuu vindt dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Opzetbad geen idee?
    Ik zou zelf ook geen huis kopen als je in bad moet douchen. Vind ik echt een enorme afknapper.
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina