Ik was net in de speelgoedwinkel met m'n moeder en er stond zo een kassa van Fisher price. Die hadden wij vroeger ook toen we klein waren 30 Jaar geleden, en onze reactie was ook meteen alle 2 oohhhh ja dat was zo leuk om mee te spelen wisten niet dat die nog steeds hetzelfde bestaat
Net mijn eigen ultieme O,JA! momentje gehad toen ik oude boeken van de zolder haalde om toch maar weg te gooien en dit ertussen weg viel: Mijn eerste gedachte was: “wat een grappige kleine dikke schrijfpapiertjes” Ra,ra wat is het?
Mijn buurmeisje kwam net ineens met van die scoubidou touwtjes aanlopen. Ken je dit??? Jaaahaaaaa Ze maakte er vlechtjes van dus ik heb haar meteen even geleerd hoe je er sleutelhangers van maakt. Volgende stap wordt de helikopter!!!
Die heb ik speciaal nog bewaard omdat het me leuk leek 'voor later als ik hopelijk kinderen zou krijgen' dat mijn kinderen dan de boeken konden lezen die ik zelf leuk vond vroeger. Ik was niet echt een lezer, dus des te bijzonderder (is dat een woord?) dat de boeken dIe ik had, ik ook heb bewaard. Geldt overigens ook voor enkele boeken van m'n leeslijst voor Nederlands. Gut wat had ik daar een hekel aan, die verplichte boekenlijst. Maar zo leerde ik wel 'De grot' kennen en zo was er nog 1 die ik daarna nog meerdere malen heb gelezen, alleen kom momenteel ff niet op de naam. Die heb ik een paar jaar terug toen gekocht via MP, want ik speelde er zelf ook zo graag mee vroeger dus het leek me super leuk voor onze kids! We hebben laatst het keukentje verkocht (ze zijn nu bijna 5 en 6,5), maar de kassa hebben we nog bewaard
Wij gingen naar de supermarkt en haalden grote kartonnen dozen. Die vouwden we plat en gleden daarmee van de dijk af.
Je had ook van die plastic ronde voor in zo'n pistool. Die kocht mijn man dus voor onze zoon vorig jaar uit nostalgie. Vroeger gaven die dingen nog wel een flinke klap, nu wilde man schieten en was het echt "plop". Dat was best een teleurstelling en ik heb me kapot gelachen om dat teleurgestelde gezicht van man
Jaaaaaa! Vroeger echt zoveel gespeeld. En sinds, uhm ik denk alweer meer dan 2 jaar, op m’n telefoon als spelletje. Supaplex classic, supaplex 2 en supaplex squares. De classic heb ik de eerste maanden weer helemaal uitgespeeld. Good old times