Oké, ik ben heel benieuwd wie soortgelijk heeft meegemaakt en een verklaring heeft! Situatie: twee weken geleden zoon positief op Corona met thuistest en daarna ook ggd test. Man vanaf vorige week zondag ineens hoesterig, maandag positieve zelftest. Behoorlijk beroerd, zere keel en hoesten. Geen afstand gehouden. In datzelfde weekend was ik heel erg moe! Zelf kreeg ik vanaf vorige week dinsdag heeeeel iets een dichte neus als ik wakker werd. Dus elk dag even een zelftest, ook in de keel, maar negatief. Vrijdag heeel iets raar kriebel in de keel en ivm afspraken dus toch maar even ggd test op vrijdagochtend, en positief! Vond het verbazingwekkend. Verder helemaal geen klachten, afgelopen weekend kiplekker. Uit nieuwsgierigheid toch nog maar zelftestjes gedaan maar bleven gewoon negatief. Daarom zondag nog een keer een ggd test, ik snapte er niets van en had deze week paar belangrijke dingen. En ja hoor…die ggd test was negatief!! wie kan het verklaren? Ggd test van vrijdag vals positief? Maar ja, zieke man en zoon in huis gehad, geen afstand gehouden. Of heeeel iets besmet geweest maar alweer over? Kan dat zo snel? Klachten waren zo miniem dat ze normaal waarschijnlijk niet eens opgevallen waren. Ik breek mijn hoofd erover maar kan geen verklaring vinden. Wie kent soortgelijk verhaal of heeft dit ook meegemaakt? Ben heel benieuwd!
Ik voelde me met mijn positieve test ook kiplekker 2 weken terug. Terwijl ik weken daarvoor flink verkouden was.
Omicron B2 schijnt amper opgepikt te worden door zelftesten. Was een of twee weken geleden ook op de NOS.
Ik heb donderdag ook positief getest en had geen klachten. Heb ook geen klachten gehad dus het kan waarschijnlijk. Ik dacht ook aan een valse test. Ik weet niet meer wat ik moet geloven
Ik heb eigenlijk hetzelfde gehad in januari. Zondag zoontje positief, woensdag zijn broertje, zaterdag mijn man, ik de vrijdag daarna een PCR gedaan (mijn booster was nog maar 3 dagen gezet bij de eerste besmetting) al ruim 2 weken negatieve testen en PCR positief. Thuis door blijven testen uit nieuwsgierigheid en geen positieve zelftest gehad (ook via de keel gedaan). Ik had ook geen klachten, dus waarschijnlijk zo weinig virus gehad dat zelftesten het niet oppakken. Vanwege 3 positieve gevallen in mijn gezin zonder afstand (in mijn bed geslapen, in mijn gezicht gehoest) geloof ik wel dat het echt positief was.
Hier 15-3 positieve zelftest met nauwelijks klachten. Baby had ook amper last, alleen een ander hoestje dan wij gewend waren van m. De kuchel was net ff anders dan zn reflux kuchje, maar meer was t ook niet. Dochter ging wel hard onderuit maar die had vermoedelijk combi corona met griep. Na een nachtje "mama ik ben ziehiek, mag ik bij jou slapuh?" met toch al fors slaap tekort en ondergehoest te zijn had ik vrij vlot daarna aanzienlijk meer klachten. Zelftest was ook vlot weer negatief bij iedereen overigens, na alle verhalen had ik verwacht dat dat langer had geduurd, te lage viruslad denk ik ofzo.
Ik snap dat je het vreemd vind dat de GGD test na 2 dagen alweer negatief was. Maar ik vraag me alleen maar af: waarom ga je nog een keer na de GGD? Ik heb al heel wat keer gelezen dat mensen nooit positief testen met zelftesten. Of pas na meerdere dagen met klachten. Dus met jouw klachten en een positieve test bij de GGD zou het voor mij klaar zijn geweest. Je hebt corona en je gaat in quarantaine. En klaar. Maar goed dat verklaart niet waarom jouw test zo snel alweer negatief is. Ik weet niet of de GGD daar een antwoord op heeft. Ik zelf zou gewoon uitgaan van positief.
Mijn zoons van 6 en 10 hadden in januari '21 een positieve test, zonder klachten. Bij zoon van 6 werd 6 maanden daarna in zijn bloed nog steeds antistoffen gevonden. Met 9 maanden is weer bloedgeprikt, maar daar heb ik nog geen uitslag van. Je kunt dus prima corona hebben zonder klachten
Misschien minder goed uitgevoerd en misschien had je een lage virusload. Ik zou uitgaan van positief en die maatregelen opvolgen.
Je mag weer uit isolatie als je positieve test 5 dagen of langer geleden was én je 24 uur klachtenvrij bent. Ben je nog niet klachtenvrij, dan mag je 10 dagen na je positieve test uit isolatie. Dat zijn de officiële regels, daar zou ik me dan ook maar aan houden voor de zekerheid...
Juist bij geen klachten vind ik het wel verklaarbaar. Hier ook het gezin positief (zelftest én pcr) met klachten en ik had geen klachten (wel voelde ik m'n slijmvliezen 'aan het werk'). Negatieve zelftest, positieve pcr, negatief gebleven op zelftest. Een pcr-test is veel gevoeliger (virusdeeltjes worden een soort van op kweek gezet waardoor de cellen vermeerderen) waardoor minimaal virus aangetoond kan worden. Bij een zelftest is dat niet zo waardoor er wel een bepaalde hoeveelheid virus aanwezig moet zijn om het daarmee aan te kunnen tonen. Als je zo weinig virusdeeltjes had, waardoor geen klachten en een negatieve zelftest, kan het ook al snel weer afgenomen zijn, dat wat je wel minimaal had, en dat zelfs de pcr de tweede keer ze niet meer oppikte en de eerste keer wel. Ik denk dat de positieve pcr dus oprecht positief was en je de tweede keer alweer van zo goed als alle virusdeeltjes verlost was.
Ik heb hetzelfde gehad.. buiten maar wel in de buurt geweest van iemand met Corona, vanaf toen iedere dag een zelftest gedaan, altijd negatief. Op dag 5 naar de ggd gedaan, en op 2 uur hoofdpijn in die week na had ik nooit klachten gehad. Dus ik dacht even bevestigen dat ik het niet heb, want had een druk weekend voor de boeg. Dus getest en s’avonds de uitslag en positief.. Ik was echt in shock, die had ik niet verwacht. Dus mijn man gelijk een afspraak gemaakt voor de ochtend erna, en toen dacht ik nou ik ga gewoon nog een keer mee want ik geloof het gewoon niet. Dus dag erna, weer getest. S’avonds uitslag, negatief… Ik ben voor de zekerheid wel 5 dagen in quarantaine gebleven maar vraag me nog steeds wel echt af of die test echt positief was of dat er iets is misgegaan..
The Story continues…na de hele week totaal geen klachten, donderdagnacht ineens een neusgat verstopt en vrijdagochtend verkouden wakker te zijn geworden die ochtend maar weer eens een zelftest gedaan: knalpositief!! En nu ook echt beroerd ervan, verkouden, oorsuizen, hoofdpijn. Had zelfs afgelopen woensdag nog een zelftest gedaan omdat ik mijn moeder zou zien, die was wederom negatief. Dus…heeft het er al die tijd al gezeten? Sluimerend? Heeft die ggd test dat dan op kunnen pikken? Mijn quarantaine was al weer voorbij, toch daarna pas klachten en duidelijk positieve zelftest. Nou ja, weer nu in ieder geval waar ik aan toe ben.
Ik heb het andersom gehad. 2 positieve zelftesten op vrijdag en zondag en bij de ggd waren de testen op zaterdag en zondag negatief!?