Het ‘Random’-Corona-Vragen-Topic

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Iertje81, Nov 20, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Klopt, dus nee, zou niet gaan.

Dubbelgeluk likes this.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Thanks!

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Ja dat is het lastige vind ik. Het zijn geen andermans kinderen omdat het de kinderen van mijn man zijn. Dus de stief-kleinkinderen van m’n moeder.
    Als er geen band was geweest dan was het anders geweest denk ik.
    Maar ook ik vind testen een kleine moeite. Maar dan moet hun moeder dat ook vinden want anders krijg je weer gekke situaties met exen en zo :|

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hij is afgelopen maandag idd weer getest, maar weer negatief.

Probleem is dat hij vorige winter, tijdens de lockdown, ook vrijwel continu verkouden was. En nu dus weer.
    Moet ik hem elke 1,5 week laten testen en thuishouden?
    Elke 2 weken school 3dagen thuis houden? En testen?

Ik weet het namelijk inmiddels niet meer.

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,673
    113
    Female
    Vanaf nu mag je ook een zelftest doen.
    Ik zou dan denk ik gewoon 1x per week een zelftest doen. Mits je kind er geen moeite mee heeft.

Athina likes this.
  6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Is dat ook voor kinderen met "klachten" en voor school?
    Dacht namelijk dat je voor school altijd nog een ggd test moest hebben.

Maar zelftest is beter ja.

7. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,241
    11,820
    113
    Nee dat is per vandaag veranderd. Voor iedereen en dus ook de kinderen. Ook bij klachten mag je een zelftest gebruiken en bij negatief mag je gewoon weer alles doen. Dus ook naar school. Bij positief moet je je laten testen bij de ggd.

Dubbelgeluk and Averlhach like this.
  8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,241
    11,820
    113
    Hoe is het afgelopen?

9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wel alleen bij milde klachten.

10. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,843
    4,103
    113
    Nee juist bij de snottbellen is dit goed. Bij milde klachten zijn ze schijnbaar ook beter betrouwbaar dan zonder klachten.
    Op deze manier testen mensen makkelijker en hoeven kinderen bij een snotneus niet meteen een paar dagen te missen ivm wachttijden voor afspraak en uitslag.
    (Denk overigens dat het misschien wel van de school afhangt of ze dan toch mogen komen).

Averlhach and Syane like this.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Geen vraag maar verdrietig momentje wat ik niet in de lounge wil gooien.

Dochter begon vandaag over corona (net in de nacht). We hebben t nog lang voor weten te blijven dat het een "ding" werd.

Als je t dan ineens uit haar mond hoort vallen kan ik er alleen maar verdrietig van worden.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Dikke knuffel.
    Mijn jongens zijn ouder dus hebben het begin ook bewust meegemaakt. Maar in het begin was dat echt wel even heftig. Ik kan mij dus voorstellen als het nu binnen komt dit best heel heftig kan zijn!

Ik vind dat ook echt wel een dingetje, alles rondom corona. Kinderen horen nu constant dat ze voorzichtig moeten zijn rondom corona, maar ook de tweedeling tussen mensen onderling.
    Iedereen heeft toch een mening en hoe je er ook instaat, die mening is er wel.

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Sorry! Niet meer gereageerd. Het liep wat anders :rolleyes:
    Eentje was getest. De ander hebben we hier getest.

14. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Hier zei mij zoontje het woord Corona ook vorige week voor het eerst. Een juf op school heeft Corona zei hij. Klonk heel gek omdat het enige wat wij hem vertelde was dat er veel mensen ziek zijn en daarom sommige dingen nu niet kunnen. Maar door die zieke juf had hij nu natuurlijk 100 vragen.

En nu gisteren moest hij dan getest voor zijn buisjes die morgen geplaatst worden. En heel de dag door vroeg hij ‘mama heb ik corona?’.

En ik vind dit allemaal heel erg stom. Want ik heb zo lang geprobeerd hem van heel het Coronagedoe af te schermen en nu zie ik gewoon wat een zorgen dat kleine ventje zich allemaal maakt in zijn hoofd.

15. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    En hoe zou dit overkomen naar de kinderen zelf? Oh we zijn ziek dus mogen niet bij papa blijven want die moet Sinterklaas gaan vieren...

Of zijn ze oud genoeg dat ze dit wel snappen?

Ik begrijp uiteraard dat dit dan heel erg stom is voor jouw kinderen en nog stommer is als zowel jullie als de ex dan alsnog in quarantaine moeten.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Jup, hier is dr broertje nu verkouden...Aangestoken door grote zus, dat zat er natuurlijk dik in.

Dochter vraagt bezorgd of hij corona heeft, want ze heeft m pas net en wil niet dat ie weg gaat net als opa sterretje want ze heeft nog geen kiekeboe kunnen spelen met m en hij is nog geen grote koning geworden. (haar uitleg van koningskoppel :roflmao:)

In gedachten hoor je dat stemmetje alleen maar hoger worden naarmate de woorden steeds sneller volgen.

en begint heel hard te huilen.

(mama en papa hart breekt)

Mag ik de tijd op sommige plekken ff terugspoelen of een geheugen manipulator en dat woord en wat daarmee samenhangt in haar hoofdje even uitgummen ofzo.

Dus wij gewoon "nee joh, gewoon een snottie meer niet. Jij hebt toch ook alleen maar een snottie?"

(haar hadden we eerder al getest, nouja dr neussie ff schoongepoetst zoals we t haar uitleggen want een snottie is niet echt prinsesserig en vervolgens met een chocolade munt aan t tekenen gezet terwijl ik de test verder afrondde)

Bah bah bah zijn we er al klaar mee?

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Ik vind je eerste zin eigenlijk helemaal niet zo prettig want het lijkt net alsof je zegt dat papa een nieuw gezin heeft gesticht en zijn eerste kinderen niet meer welkom zijn :)
    Sowieso is dat niet het geval. Plus, we hebben het over COVID en we leven niet in 2015 waarin het inderdaad heel naar zou zijn als (stief)kinderen niet kunnen komen door een simpele griep of verkoudheid omdat papa zo nodig Sinterklaas moet vieren. Dan had je een punt gehad.
    Ik vat het niet aanvallend op hoor maar zodra we het over situaties mbt stiefkinderen gaan hebben, gaan mensen soms zo steigeren. Zonder te weten hoe de vork in de steel zit.
    Maar antwoord op je vraag: ze zijn oud genoeg om het te snappen. Eentje is rondom 10 jaar en de ander rondom de 16 jaar. Alhoewel ik me afvraag of leeftijd heel belangrijk hoeft te zijn hierin.
    Mijn Ies begreep het vorig jaar, toen was ze 5, ook al goed. Gaan we niet naar oma? O, zal wel door COVID komen. Kunnen we niet zwemmen? Door COVID zeker.
    En natuurlijk was het stom geweest. Bijna alles is stom nu.
    Het enige wat ik vroeg was hoe het sec zat met de regels. En omdat ik heel veel dingen niet weet mbt de regels nu (en ik weet dat sommigen echt heel goed zijn hierin hier!) stelde ik hier m’n vraag.
    Ik stelde geen vraag over hoe het moest overkomen op (stief)kinderen :)

18. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Ik bedoel het zeker niet aanvallend en ik weet dat stiefkinderen inderdaad altijd een fragiel onderwerp zijn.

Maar ik denk eerlijk dat het voor kinderen van 5 of 6 toch moeilijker te begrijpen is dan voor kinderen van 10 en 16. Of in ieder geval dat de teleurstelling dan kleiner is of zo omdat ze toch niet meer geloven.

Maar weet je, ik ken de situatie/mensen/stiefkinderen/etc. niet. Dus uiteindelijk heb ik er ook gewoon geen mening over.

Ik ben blij dat het allemaal gewoon gelukt is voor jullie. Deze morgen baalde ik gewoon weer eens heel hard van alles wat we onze kinderen moeten ‘aandoen’ door die rotte Corona (en ja ik weet dat er ergere dingen zijn dan een sinterklaasfeest missen)

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Het is ook gewoon om te janken allemaal. En dat los van wel of niet testen, wel of niet vaccineren, enz. Ik baal ook. En dat mag gewoon toch :)
    Opmerkingen als: ‘tja we hebben er gewoon mee te dealen’ veeg ik m’n kont mee af. En dat klinkt echt heel rottig, maar het lijkt dan net alsof je iets niet erg mag vinden en dat mag gewoon wel :)

Zxcvb, Syane and Dompiewompie like this.
  20. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,156
    113
    Waarom test de een veel dieper (en dus pijnlijker) dan de ander en waarom doet de 1 in 1 neusgat en de ander in 2 neusgaten?

Share This Page