In mijn app staat (in het Nederlandse deel) dat het geldig is vanaf juni 2021. Toen heb ik m’n tweede prik gekregen. Ik heb in januari de booster gehaald. Wordt het dan niet verlengd met die booster? Bij het internationale gedeelte staan 3 codes: daar lijkt het wel vanaf januari zo te zijn. Hoe zit dit nou? Hoelang is die app geldig? En vanaf wanneer dan? Ik heb alles gedaan zoals verteld qua uploaden.
Wat als... Je corona blijkt te hebben als je een booster laat zetten? Niet gewenst natuurlijk, en de persoon in kwestie doet daarvoor een zelftest, maar wat als die de besmetting net mist?
Geen idee. Ik heb vanmorgen mijn booster gehaald. En geen zelftest gedaan. Dus het zou mij ook kunnen overkomen. Volgens mij heb ik wel hier op zp gelezen van mensen die heel kort na vaccinatie positief testten, maar weet er echt geen namen bij.
Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar… op site rivm of ggd geloof ik, dat dat geen kwaad kon. Omdat je dan het wrs niet heel erg hebt. Zoiets was het.
Heb ik deze week gehad... Zondagavond gek gevoel in mijn keel en besmettingen onder cliënten en collega's. Maandagochtend zelftest: negatief. Booster gaan halen om 10u, en die nacht ziek, volgende ochtend weer dat rare gevoel in de keel. Pcr test laten doen: positief, en zelftest toen ook positief. Ik ben maandag op dinsdag nacht en dinsdag tot eind middag echt niet lekker geweest. Hoofdpijn, zere keel en moe. Denk echt van de vaccinatie. Want vanaf toen eigenlijk werd de hoofdpijn al snel minder en hoefde ik alleen nog wat te hoesten. Voelde me ook wel aardig fit, gisterenavond nog een ommetje gemaakt van 4km. Vanmiddag wel ineens duizelig, zwaar hoofd en moe, maar dat is sinds vanavond weer weg gelukkig.
Ik zie een grijzig iets. Hier ook gehad bij mijn dochter, dag erna ook en nu niet meer zichtbaar. Zij ook geen klachten. Als je corona hebt is mijn ervaring nu wel dat je een duidelijke roze lijn ziet op de test.
Zoontje test net dik positief met zelf test. Klopt het dat man en ik nu niet in quarantaine moeten( booster gehad en man net 3 weken geleden corona gehad)? En dochter dan wel in quarantaine? Hoorde van anderen dat het dan niet hoeft maar kan het online nergens vinden.
Wanneer ben je eigenlijk klachtenvrij? Ik meende iets gelezen te hebben dat smaak en reuk daar niet onder vallen, maar hoe zit dat met hoofdpijn? Vermoeidheid? Ik kan er online maar weinig over vinden
Vraag hem hier ook maar even. Hoe zit dat als er 1 persoon in quarantaine moet ivm contact met besmet persoon? Onze oudste zit helaas in quarantaine (verjaardag 2 die hij in quarantaine zit), iv. Positieve leraar. Nou heb ik al tegen de kids gezegd dat appelen er even niet bij is,maar hoe zit het nu echt. Mag je iemand thuis ontvangen? En ja voor vandaag hebben we de visite afgezegd en hopelijk kan de rest zaterdag wel komen,hij mag woensdag te testen.
Hopelijk test hij dan negatief, maar dan nog zou ik het even goed in de gaten houden. Geen idee wie er eventueel op visite willen komen zaterdag. Maat ik zou het wel even melden dat er een kleine kans is dat hij toch nog positief wordt. Dat testen op dag 5 is maar een richtlijn, er zijn mensen die pas op dat 8 of 11 positief testen. De kans is klein maar ik zou even oppassen met mensen die een kwetsbare gezondheid hebben. Hier nml de ervaring van later positief testen dan dag 5, en wij zijn zeker niet de enigen!
Klopt; booster geldt na 1 week, dan geen quarantaine. Ook als je in de afgelopen 8 weken corona hebt gehad geen quarantaine. Voor je dochter inderdaad helaas wel. Zij kan op dag 5 na het laatste contact een test doen bij de GGD.