Ik zou vanaf de 28e de boosterprik mogen halen. Wil ik in principe ook wel doen. Vanaf vorige week woensdag t/m gisteren heb ik een flinke buikgriep gehad. Het lichaam nu eerst even wat verder laten aansterken en wachten met de boosterprik of toch al gewoon gaan halen? Wat zouden jullie doen?
Dochter (positief getest maar niet ziek) wil graag met haar klasgenoot spelen (ook positief getest en niet ziek). Volgens mij is dit in eerste instantie not done, maar aan de andere kant kunnen ze elkaar toch niet meer besmetten. Wat zouden jullie doen? Zelf heb ik het nu afgehouden omdat de oudste ziek op bed ligt (ook corona), maar als hij geen klachten meer heeft kan ik eigenlijk geen bezwaar meer bedenken.
Ik zou liever 2 weken wachten, dat is ook het advies na een andere vaccinatie. Maar goed, zelf heb ik helemaal geen corona vaccinatie genomen, dus wie weet denk ik er wel 'te zwaar' over.
Ik denk dat ik het ook zo ga doen. Gevoelsmatig voelt het een beetje vreemd om dan gelijk de booster erachteraan te laten zetten. Ik ga nog eventjes wachten.
In dit geval zie ik geen enkel bezwaar om ze lekker samen te laten spelen. Ze kunnen elkaar niet meer besmetten en aangezien ze niet ziek zijn, lijkt dit me een mooie manier om verveling tijdens de quarantaine tegen te gaan.
O, als ouders klasgenoot het prima vinden, zou ik het ook prima vinden. Juist fijn deze dagen dat ze in quarantaine zitten, beetje socialigheid.
Lekker laten spelen. Ze kunnen elkaar niet meer aansteken. Alleen kijken hoe je kan halen/brengen etc zonder mogelijk anderen te besmetten.
Oké ik loop hiermee een beetje op de zaken vooruit, maar ik heb dus voor vrijdag kaartjes voor een voorstelling. Ik krijg stille hoop dat dit door kan gaan. Alleen ben ik afgelopen dinsdag positief getest op Corona en krijg pas de 29ste mijn herstelbewijs in de app. Maar de voorstelling is de 28ste dus dan zal ik moeten testen voor toegang, maar ik begreep dat je wel tot 8 weken nog positief kan testen. Ik ben inmiddels klachten vrij en vanaf morgen mag ik uit quarantaine. Heeft ons heerlijke QR beleid een oplossing voor dit QR-gat?
Testen voor toegang is met antigeen testen. Grote kans dat je daarmee al weer negatief test. Met pcr kun je wel lang positief testen
Ik denk het eigenlijk niet.. Ik denk dat de enige optie is hopen op toch een negatieve test. Antigeen test schijnt wel eerder negatief te testen dan pcr.
Mijn zoontje heeft op dag 8 nog milde klachten, al heeft hij heel vaak deze klachten, dus ik voorzie dat dit de rest van de week aanhoudt, hij mag dan op dag 14 toch sowieso uit quarantaine? Op quarantaine check staat ‘Overleg met GGD’ maar zij zijn niet bereikbaar.
Bedankt allemaal! Morgen gaan ze samen buiten spelen. Ze kunnen zelfstandig naar elkaar toe, dus we hebben geen halen/ brengen probleem.