Het ‘Random’-Corona-Vragen-Topic

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Iertje81, Nov 20, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,457
    8,609
    113
    Female
    Opnieuw tellen vanaf waar bedoel je? Als je positieve test eerder is als de klachten begin je daar mer tellen. Beginnen je klachten eerder, dan tel je die dag als eerste.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,457
    8,609
    113
    Female
    Hoe kan het dat het R getal op dit moment maar 1,2 is? Met zoveel besmettingen?

GossipGirlxoxo likes this.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

waarom zou je dat moeten kunnen bewijzen? De klachten zelf zeggen dan toch genoeg op het moment dat je longcovid hebt samen met het verhaal dat je een positieve zelftest hebt gehad?

4. GossipGirlxoxo

Ik moet nog veel bijlezen dus waarschijnlijk mosterd na de maaltijd maar ik zou ze laten komen als de die dag zelf voor ze komen nog even een zelftest doen tenminste de oudste. De jongste is gewoon “veilig” als die het een ruime week geleden had.

5. GossipGirlxoxo

Op welke virussen kan een zelftest nog meer aanslaan dan? Dat laat mij weer twijfelen morgen wel met mijn kinderen een pcr test te gaan doen, straks zitten ze voor niets thuis. Tenminste zoon is echt niet lekker dus die blijft sowieso thuis maar dochter zou nu een week binnen zitten omdat ze vanmorgen 1x gehoest heeft (daarna niet meer) en ik haar na die ene keer hoesten testte met een zelftest die positief bleek te zijn.

6. GossipGirlxoxo

thanks voor de tip! Ik ben nog in dubio over wel of geen pcr test laten doen maar als we dat niet doen bel ik wel de assistente nog even om het door te geven.

7. GossipGirlxoxo

als je dat van het ziekenhuisafspraken in je vorige bericht had gezet had ik een ander advies gegeven, namelijk schuiven. Dan zou ik ook extra voorzichtig zijn en het niet gaan opzoeken.

8. GossipGirlxoxo

ze adviseren minimaal 3x per dag 15 minuten luchten. Maar ik zou persoonlijk het geen fijn idee vinden. En als hij dan al in je bed tv gaat kijken daarna je beddengoed wassen voor je zelf weer in bed gaat liggen. Voor mijn gevoel heeft het anders weinig nut hem in isolatie te doen.

9. GossipGirlxoxo

Ik weet niet zeker van wie zoon het heeft gekregen. Maar hij heeft vrijdag ochtend gekust met een meisje die vrijdag middag een positieve zelftest had. Daarna wist hij zeker besmet te zijn. Zaterdag ochtend begonnen zijn klachten en dinsdag testte hij positief. Sinds vrijdag avond testte hij 2x per dag. Dus tussen vermoedelijke besmetting en positieve test zat 4 dagen.

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Weet ik niet, aangezien er een lijstje in de handleiding staat wat ze bekeken hebben en waar hij niet op zou moeten reageren denk ik dat er misschien toch iets tussen zit waar hij wel op kan reageren... Maar goed ik ben geen dokter oid, dus is op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd ;)

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je positief test zonder klachten, gaat je quarantaine in vanaf testdatum. Als je daarna toch klachten ontwikkelt, gaat de teller weer opnieuw lopen en reken je vanaf daar 7 dagen met 24 uur klachtenvrij.

Baileyy and Sopje1234 like this.
  12. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Klopt idd. Mensen hebben omdat ze sneller klachten krijgen, minder tijd om meer mensen te besmetten. Incubatietijd bij Delta lag rond 5 dagen, nu rond 3. Dus je hebt 2 dagen minder dat je anderen kunt besmetten.

Bloempjelief likes this.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Er schijnen problemen met zorgverzekeringen te zijn die als je niet officieel hebt laten vast leggen dat je Covid hebt gehad als je daarna nog klachten krijgt. Om oa die reden heb ik het hele gezin toch door de PCR straat gehaald. Wij gaan altijd naar een autoteststraat, ging prima.

15. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Als je echt twijfelt zou je nog een thuistest kunnen afnemen. Maar hier in huis hebben we tot nu toe alleen maar onterecht negatieve thuistest gehad (bij mij) en nog geen onterechte positieve thuistest.

GossipGirlxoxo and Mapje like this.
  16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Ik vraag me met deze kennis over kortere incubatietijd zo langzamerhand af of wij het nog gaan krijgen. Dochter sinds vorige week vrijdag klachten, zondag GGD-test positief. We doen verder niets om besmetting te voorkomen, leven gewoon in huis met haar zoals we anders doen. Isolatie zouden we sowieso niet doen, daar wordt ze doodongelukkig van (ook al is ze niet heel jong meer, "al" 14). Maar we houden nu ook geen afstand ofzo. Dachten, het is zo besmettelijk, ze heeft ons vast allang besmet in die twee dagen voor de positieve test. We hadden ergens ook niet verwacht dat ze het had omdat ik net snotverkouden ben geweest en dat begon ook met keelpijn (laten testen bij de GGD voor de zekerheid, ondanks negatieve zelftesten). Zoon was in die tijd ook snotverkouden. We dachten dus dat ze ook wel gewoon verkouden zou worden, maar voor de zekerheid ook maar weer bij de GGD laten testen. Positief dus. Nu heeft zij natuurlijk wel veel meer contacten op school (wij werken beide volledig thuis en komen momenteel bijna nergens). Maar ze is ook niet verkouden geworden. Het is bij keelpijn gebleven en een paar dagen wat hoesten. Nu is ze in december 2020 ook al positief getest, toen nog minder klachten eigenlijk. Ook toen hebben we geen isolatie gedaan, maar wel wat meer afstand gehouden indertijd. Ook toen hebben wij (man, ik, zoon) het allemaal niet gekregen.
    En ik sprak net een moeder op school waarvan ik wist dat een van de kinderen ook positief getest is, ook vorig weekend. Zij was zieker, had juist koorts, hoofdpijn ed. Ook zij hebben verder geen isolatie gedaan of afstand gehouden en de rest van het gezin is ook nog steeds niet besmet.
    Ik had echt gedacht dat we nu wel besmet zouden raken omdat het zo besmettelijk is en we verder niets doen om het te voorkomen binnen het gezin nu het eenmaal binnen is (verder houden we ons uiteraard aan de maatregelen en zijn we wel voorzichtig). Maar we zijn nu een week verder en nog steeds niets...

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben ook 2x niet besmet. Half december niet door vriend, en 2 weken geleden niet door dochter, dus kan natuurlijk prima. Het is natuurlijk ook echt niet zo dat 'iedereen' het gaat krijgen. De WHO gaat uit van 60%. Dus er zijn er zat die het niet krijgen. :thumup:

Syane, Mapje and nijn37 like this.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    @nijn37 ik testte iedere dag met een zelftest nadat mijn zoontje als eerste positief was getest. Andere zoontje en mijn man binnen week ook positief (zowel thuistest als PCR) en ik negatief. Ik testte met de thuistesten door en die zijn (nog steeds) negatief, op dag 12 na mijn zoontje begon had ik een PCR gepland staan en die was positief. Bij mij heeft het dus wel langer geduurd (6 dagen na mijn man) en zelftesten pakken mijn besmetting nog steeds niet op.

19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Je kunt er dus niets van zeggen blijkt wel. Die incubatietijd kan dus ook nog best wel langer zijn. We houden onszelf goed in de gaten, doen zelftesten en blijven veel thuis. Zoon gaat naar school en sport en wij werken beiden thuis. Ik ga eigenlijk alleen zoon naar school brengen/ophalen en boodschappen doen nu. Niets meer dan noodzakelijk is.
    Had jij wel klachten? Ik heb de afgelopen dagen wel wat last van mijn keel gehad, maar niet heel noemenswaardig en vandaag eigenlijk ook helemaal niet meer.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Dat is eigenlijk mijn enige klacht. Kriebel in mijn keel en wat keelpijn. Ik dacht echt dat ik vrijdag negatief zou testen, al was dat een wonder in dit coronahuis, maar helaas toch positief. 2 dagen later begon de milde keelpijn.

nijn37 likes this.

Share This Page