Als ik op de site zelf kijk lijkt het me meer dat het juist gaat om uitzonderingen in de horeca. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-coronabewijs-en-coronatoegangsbewijs/coronatoegangsbewijs/waar-verplicht Ik hoop voor je dat je gewoon lekker wat kan eten/drinken!!
Je moet het net anders lezen. Coronatoegangsbewijs niet verplicht Uitzonderingen in de horeca Op deze plekken heeft u geen coronatoegangsbewijs nodig: als u afhaalt bij een eet- of drinkgelegenheid; bij luchthavens na de securitycheck; op zorglocaties, zoals ziekenhuizen en verzorgingstehuizen; bij dagbesteding voor kwetsbare groepen in bijvoorbeeld buurt- en wijkcentra; uitsluitend voor beroepschauffeurs bij verzorgingsplaatsen langs de hoofdwegen, zoals wegrestaurants en tankstations; bij zeemanshuizen in internationale treinen; bij verblijf in hotels, op campings en op vakantieparken (maar wel in de horeca of ontbijtzaal, binnen en buiten). Andere uitzonderingen U heeft ook geen coronatoegangsbewijs nodig: bij uitvaarten; op warenmarkten (maar wel in de horeca, binnen en op het buitenterras); bij evenementen die normaal gesproken worden georganiseerd in bibliotheken en buurt- of wijkcentra. Zoals de wekelijkse bingo. Zolang de maaltijd maar niet centraal staat tijdens de activiteit; bij sporten en kunst- en cultuurbeoefening en vertoning als dit onderdeel is van onderwijsactiviteiten; voor personen die noodzakelijke begeleiding bieden aan kinderen en jongeren tot en met 17 jaar met een beperking bij de beoefening van sport, kunst en cultuur; als u aan het werk bent op een plek waar het coronatoegangsbewijs verplicht is voor bezoekers. Bijvoorbeeld: als u werkt in een restaurant of café; als u vrijwilligerswerk doet op een sportlocatie; voor kinderen tot en met 17 jaar en begeleiders tijdens een georganiseerde jeugdactiviteit; voor kinderen tot en met 12 jaar.
Als ik die tekst van de Rijksoverheid zo lees, zou t dus wel gewoon moeten kunnen hè. Geen idee waarom ze dat bij ons dan niet doen en zeggen dat ze daarom to go hebben. Iedereen is verdwaald in de regels geloof ik…
Eind maart ga ik ergens naartoe in Amsterdam en dan moet ik test voor toegang doen. Ik woon in België. Is het dan beter om me in Amsterdam te laten testen op die zelfde dag? En welke app moet ik dan installeren? In België heeft tvt gaan nut als ik naar Nederland ga. 1 keer gedaan en kreeg de uitslag toen 20 uur later. Dus was nog maar 4u geldig in Nederland
Ik vrees van wel? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-coronabewijs-en-coronatoegangsbewijs/negatief-testbewijs/negatieve-testuitslag-regelen-voor-een-activiteit
Ik zou inderdaad in Amsterdam testen, van tevoren even checken hoe lang het duurt voordat je de uitslag hebt. Je hebt de app coronacheck nodig om te uitslag te uploaden. De test kan je inplannen op www.testenvoortoegang.nl
Dat weet ik niet, want ik heb nooit tvt gedaan. Maar als dat niet hoeft is het denk ik idd de makkelijkste manier voor @Fantykoekie om de app coronacheck te downloaden en in Amsterdam te testen voor toegang.
Ja heb net die app gedownload en naar het schijnt krijg je na de test via email een code. Die code kan je ingeven op die app en dan krijg je een certificaat. Ook als toerist/buitenlander. Ik vind het wel spannend
Tvt is heel simpel. Wij hadden binnen halfuur de uitslag. Je krijgt dan een code en die tik je in in de app en dan kan je je qr downloaden. Klaar.
En afspraak maken gaat ook gemakkelijk? Datum wat ik nodig heb kan ik nog niet aanklikken maar tja is ook pas eind maart