Nee. Oudste moet regelmatig zelftesten voor school. Bij jongste was de laatste keer testen een drama. Vraag me af of ze genoeg materiaal hebben kunnen verzamelen. Wanneer er meer dan een kuchje is dan gaan we testen. Of bij contact (zoals nu dus met besmettingen in de klas)
Zoals ik al zei; zonder digiD, dan duurt het helaas echt een stuk langer. Hier heeft er ook eentje elke keer 10 dagen thuis gezeten omdat hij niet wilde testen, ik vond dat geen probleem. Als andere gezinsleden klachten krijgen kan je ervoor kiezen om die wel te testen als ze dat willen en een digiD hebben. En de afspraak maken gaat nu ook niet overal even snel, dus dat speelt ook nog mee. Al bij al kan het dus zo zijn dat hem amper scheelt en dan snap ik dat dus wel.
ik zou dat niet doen, buikgriep heerst ook erg op t moment. Als er andere klachten bij komen kan je het alsnog doen, maar voor nu zou ik dus niet gaan
Weet je wat ik mij wel eens afvraag. Wat zou er gebeuren als we met zijn allen niet meer gaan testen en de regering daardoor geen cijfers meer heeft? Dus "gewoon" bij klachten 10 dagen thuisblijven, ziekmelden op werk/school.
Het hoeft niet. Maar nu we hier in de situatie zitten zijn we wel terughoudender dan normaal. Oudste gast wel naar school, maar man heeft zwemmen voor zichzelf afgezegd. En ook de mantelzorg voor opa en oma ligt even bij anderen. Hoop snel negatief bericht te krijgen
Dat laatste, gewoon bij klachten 10 dagen thuisblijven ziekmelden op werk/school gaat echt nauwelijks iemand doen. Moet je nagaan hoeveel mensen nu al alles aan hun laars lappen. Nooit haalbaar zoiets
Nee klopt. Maar als dat kind ook daadwerkelijk klachten heeft of in aanraking is gekomen met een besmet persoon is het wel belangrijk om te weten of kind ook besmet is. En vervolgens ook of andere gezinsleden misschien besmet zijn (via kind).
De praktijk is dat mensen dat (10 dagen thuisblijven) gewoon niet doen. Je ziet hier op het forum al dat mensen de regels niet of half opvolgen. En 10 dagen is natuurlijk ook best lang. Zeker voor jonge kinderen. Maar ook voor mensen die moeten werken. En een test kan er ook voor zorgen dat jij weet dat je het hebt gehad. Of juist dat je het niet hebt waardoor je niet voor niets dagen thuis moet zitten.
Is ook zo. Maar volgens mij begon deze discussie met de vraag of je voor elke snottebel of kuchje zou laten testen. Dat is wat anders dan quarantaine vanwege besmette klasgenoten. Ik blijf het ook wel lastig vinden waar precies de grens wel/niet naar de teststraat ligt. Bij direct contact is duidelijk. Maar met vage klachten die je ook krijgt van buiten door de kou fietsen (loopneus) of bij mij thuis de bovenste plank afstoffen (niesbui ) . Tja... vanaf welke gradatie sterk je een stokkie in je neus?
Ik vind het ook lastig hoor, wanneer wel, wanneer niet, volstaat een zelftest? Nu maar weer het zekere voor het onzekere genomen en met een beetje keelpijn getest bij de GGD vanwege besmettingen in de klas (hoeven niet in quarantaine), ik hoop echt dat we morgen voor schooltijd de uitslag hebben, nog zo’n dag is voor niemand goed. En anders gaat hij naar school zodra de uitslag binnen is
Oh dat is absoluut zo hoor. Het is soms ook lastig en ik zou ook zeker niet voor iedere loopneus een test doen. Echte klachten, contact met besmet persoon of quarantaine is wel wat anders. Mijn reactie ging ook over iemand die aangaf haar kind nooit te laten testen. En vervolgens zelf wel gewoon alles te doen (dus niet de regels opvolgen). Daar vind ik wel wat van aangezien er goede redenen zijn om te testen. En waardoor je anderen in gevaar kunt brengen. Als je kind niet getest is weet je immers niet of er wat is.
Waarom zou ik me moeten laten testen zonder klachten als ik mijn kind niet wil testen? Als ik geen klachten heb, heeft testen toch helemaal geen zin?
Nee. Maar dat is wel genuanceerd! Onze oudste is nooit verkouden dus als hij dat heeft wel. onze middelste is constant verkouden maar vorige week kreeg hij ook koorts en hoesten (en ik zelf ook overigens) dus zaterdag wel getest bij GGD. Negatief. Onze oudste heeft geen klachten maar kreeg nu meldingen van bso en school van mogelijke contact met (al is het dubieus) ik heb net een zelftest (negatief) bij hem gedaan. Als hij klachten krijgt ga ik naar de GGD maar ik ga niet wekelijks zonder klachten testen bii de GGD (ja ik krijg nu bijna wekelijks mail van bso, school of voetbal)
Klopt. Maar zo ven ik van mezelf gewend dat ik zelden verkouden ben. Tot ik corona kreeg. Niet dat ik nu constant verkouden ben. Maar in yijdrn van stress (best vaak eigenlijk) wel de typische coronaklachten als keelpijn, kortademig, hoesten. Daarvoor heb ik me al meerdere keren laten testen. Telkens negatief. Intussen herken ik die typische klachten wel en test ik er niet meer elke keer voor. Mocht ik ze krijgen als ik juist super relaxed ben en weinig actief geweest.....
Jij wilt je kind niet laten testen. Nooit. Dus ook niet als daar goede redenen voor zijn (zoals klachten of in de toekomst een besmet persoon/kind). Vervolgens ga je zelf ook niet in quarantaine. Jij weet dus niet of je kind besmet is (want je test niet) en weet dus ook niet of jij (of andere gezinsleden) besmet zijn. Daardoor kan je dus heel makkelijk anderen besmetten. Want juist bij kinderen verloopt het vaak met geen of minimale klachten. En helaas kan je (vaccinatie of niet) het ook doorgeven aan anderen zonder dat je dat weet. Ik ga echt niet continu naar de teststraat. En het testen ervaar ik ook niet als een groot feest. Maar kindertesten zijn echt heel anders. En ik denk dat je opstelling als ouder daarbij ook van invloed kan zijn. Daarnaast is het afnemen van een zelftest (ook bij kinderen) echt zo gebeurd.
Mijn oudste dochter is nu positief. Heeft Corona. Stel ze heeft geen klachten meer en mag uit quarantaine maar 1 van de andere huisgenoten heeft wel Corona opgelopen , moet ze dan weer in quarantaine?