Nee, als zij haar quarantaine heeft doorlopen kan ze eruit. Dan is de kans dat ze het meteen weer oploopt vrijwel nihiel.
Ik vraag waarom ik me zou moeten laten testen zonder klachten? Zoals eerder al gezegd: als ik zelf klachten heb, laat ik me testen. Als mijn kind klachten heeft, blijft hij thuis.
Vraagje, stel 2g komt er dadelijk. Zou dit dan gelden vanaf 12 jaar? Mijn huisarts gaf aan vanaf 18 jaar maar nu bij 3g geldt het toch ook vanaf 12 jaar?
3g nu is vanaf 13 jaar. Geen idee hoe het zit met 2g straks, als het zover komt zullen we het dan wel horen.
Nou wat zou het b.v doen met de beslissingen van de regering als er geen besmetting cijfers zijn. Wat zou het doen met de economie als iedereen 10 dagen de ziektewet in gaat wanneer die verkoudheidsklachten heeft. Hoe zou het er dan uitzien, zou je dan vanzelf in een soort van lockdown komen omdat er veel " zieken" zijn. ( en zieken even tussen haakjes omdat voor de corona je niet onder ziek viel omdat je verkouden bent.)
Wat betreft het eerste: check de cijfers van de eerste golf. En de beslissingen die zijn genomen. Er werd nauwelijks getest. Ziekenhuizen lagen voller dan ooit. Wij gingen in lockdown. Het hele testgebeuren kwam later. Want dan konden ze sneller reageren. Ben er nog niet over uit of dat ook echt gelukt is
Hier ook niet. Onze jongste bleek achteraf ook besmettelijk op school gezeten te hebben, maar dat is ook niet rondgemaild. Heb toen zelf maar de moeder van haar beste vriendinnetje geappt. Maar het lijkt mij ook wel handig om te weten. Dan ben je toch net wat alerter.
Maar over vriendinnetjes: als je als ouder positief getest bent en je moet binnen blijven en je laat je kinderen (om welke reden ook), niet testen. Mogen je kinderen dan wel bij vriendinnetjes thuis spelen (waarvan die ouders dus ook thuis zijn)?
Iemand enig idee of die 1,5 plicht nou terug gaat komen? Dat alles weer gereserveerd moet worden omdat je met een max zit enzo? Of doen ze dat niet en gaan ze daarom de CTB uitbreiden of 2g doen enzo?
Groot gelijk hoor, al dat getest moet niet normaal worden. In ons gezin is 1x iemand getest meer dan een jaar geleden. Wilde het kind zelf, daarna nooit meer iemand laten testen.
Nee. Al heeft zoon hier tijdens onze quarantaine periode wel afgesproken met zn beste vriendje, maar die zat in exact hetzelfde schuitje.
Geen vraag maar zo irritant! Ik probeer heel de ochtend al een test afspraak te maken. Online geen mogelijkheid en telefonisch is het te druk.