Misschien kun je naar zo’n locatie waar ze testen zonder afspraak? Op Schiphol is er nog een, misschien bij jou in de buurt ook?
Mijn man en zoon mogen donderdag de deur uit. Zijn al sinds gisteren klachten vrij. Maar wat als ik morgen positief test, mogen ze dan ook de deur uit, naar school etc?? wat als er maandag toch nog iemand van de basisschool positief test, moet zoon dan ook weer in quarantaine? Hij heeft vrijdag 19/11 een positieve ggd test gehad
Ja dan is het anders. @Liekje81, @Merlino, @Bloempjelief Nou ja, ik vroeg het me af en dacht al wat jullie zeiden maar een poosje terug (ik heb me daarna laten testen en de rest ook) kwam er een meisje uit Ies’ haar klas spelen en bij het ophalen stond de moeder buiten en zei dat zij en haar man positief getest waren. Ik schrok me naar. Ze zei het ook niet bij het ophalen zelf maar app’te me ‘s avonds om aan te geven dat ze maar een stuk van me afstond omdat ze dus al 2 dagen daarvoor positief getest waren. Dat ik niet dacht dat ze onbeleefd was of zo Ik was blij dat ze niet binnen was gekomen
Nouja wat absurd. Dat is nooit volgens de regels geweest ook. Beetje raar, straks had dat meisje het ook maar zonder klachten, had ze jullie mooi kunnen besmetten.
Hier idd via de klassen app(indien het van belang is voor anderen) dus niet tijdens of na de vakantie of als de kinderen al in quarantaine zaten ofzo. Schoolinfo is wekelijks via mail een algemene mail en dan specifieke klas info enkel indien nodig. Het is 3 weken pittig geweest met gesloten klassen en veel afwezige kinderen maar vorige week was het blijkbaar veel rustiger en geen gesloten klassen.
Jouw man en zoon mogen donderdag de deur uit, ook als je morgen positief test. Je zoon hoeft niet in quarantaine als er iemand op school positief test.
Ja nou dat dacht ik dus ook maar dat hadden ze dus niet gedaan. Ze was ook gewoon op school die hele week.
Dat heb ik ook tegen die moeder gezegd maar ze begreep er echt helemaal niks van en zei dat ik me druk om niks maakte. Nou ja, toen heb ik dus wel even verteld dat ik bij Jeugdzorg werk Niet als dreigement uiteráárd maar ik kon het niet laten
Hier geen testvraag wel een twijfel. Zoon is jarig over 3 weken. Het plan was een feestje met klasgenootjes te houden. We zouden in totaal 12 kinderen meenemen naar mijn ouders voor een voornamelijk buitenactiviteit (in de tuin) maar om eerlijk te zijn twijfel ik nu. We hebben het er al over gehad om het niet door te laten gaan met klasgenootjes omdat ik 1: toch de zorgen heb dat ALS er een besmetting komt, hetzij vanuit ons, hetzij vanuit een kindje we de hele boel besmetten en 2: heel eerlijk financieel. Ik heb geen groot budget en zou het doodzonde vinden als we geld uitgeven aan alles voor het feestje en dit niet door kan/mag gaan. Ik spendeer dat dan liever aan een iets duurder/grote cadeau. Overdrijf ik nu of is het toch verstandig om geen kinderfeestje te geven. (We vieren het overigens dan wel met mijn zuster en kids en ouders die we toch al 2x in de week zien.)
Punt 2 financieel Dat weet je al waarom zou je dan al 12 kids meenemen???? 3/4 beste vriendjes is dan toch ook prima. Punt van besmetten Ze zitten bij elkaar op school, dus tja dan kunnen ze ook besmet worden… dan maakt die middag ook niet meer uit. jullie kunnen afstand houden
Ja lastig…voorlopig zien de kinderen elkaar sowieso nog op school. Dus als dat zo blijft, hoef je je daar niet druk over te maken toch? En wat betreft budget…ik zou liever een feestje geven dan een groot cadeau. Maar dat is omdat mijn kinderen dat veel leuker zouden vinden. Ik denk dat je moet doen wat goed voelt? Of je kunt misschien een middenweg kiezen? Wel een feestje maar minder groots?
Kan het zijn dat het meisje ervoor al besmet was en haar quarantaine al achter de rug had (binnen x aantal weken volgt geen nieuwe quarantaine)?
Het punt zit het er niet in dat we het niet kunnen betalen. Wel dat ik ervoor gespaard heb en als ik allerlei spullen aanschaf waar ik vervolgens niets mee kan omdat het niet door kan gaan dat vind ik gewoon zonde. Dat bedoelde ik meer.