Tsja als ouder moet je ook niet uit huis gaan als je besmet bent, dus ergens gaat t sowieso mis bij deze mensen
https://www.nu.nl/coronavirus/6169417/15-meter-afstand-houden-is-vanaf-morgen-weer-verplicht.html Toevallig zag ik deze net. Dus 1,5 meter weer verplicht, tenzij het CTB geldt.
Ik had al zo’n vermoeden dat je het bericht zelf ook wel op zou pikken , maar voor de zekerheid er toch maar ingegooid haha. Ideaal, eindelijk je landal uitje dus (jij was toch degene die ‘m al eens verzet had of haal ik je nu door de war met iemand anders?.
Nee, dat ben ik! Al 2x verzet Heb nog tm 2 december om weer te verzetten, maar hoop dat we onbeperkt kunnen blijven zwemmen.
Misschien wel maar dat zal ik nooit weten want ze had haar kinderen, dat meisje dus en haar kleine zusje, niet laten testen zei ze. Dat wilde ze niet met haar kinderen. Maar meisje had geen klachten zei die moeder.
Ik zou het vieren. Maar zou dan kiezen voor iets minder grote groep. 12 kinderen is echt veel. Bij een grote groep is de kans dat er een besmet persoon tussen zit ook groter. Morgen vier ik het feestje van onze jongste. Hij heeft 4 kinderen uitgenodigd. Vrijdag vieren we het feestje van andere zoon. Hij wil er ook 4 uitnodigen, maar 1 van zijn vriendjes zit nu thuis met corona. Maar we gaan gewoon door. Het zijn allemaal klasgenootjes, ze zitten al de hele dag met elkaar. Die middag kan r ook nog wel bij.
Oef, dan zou ik ook niet echt blij zijn Mijn dochter werkt op een kdv. Vorige week stond ze met een paar collega's te overleggen. 'kind A' zou niet naar de BSO komen, want die heeft corona. Toen ging er bij een collega een alarmbelletje af: kind A? Zijn baby broertje is op dit moment in mijn groep! Toen hebben ze de ouders maar gebeld om te vragen om baby op te komen halen
Heel erg asociaal wat mij betreft. Ik zou die moeder dus ook aangegeven dat ze in quarantaine zou moeten met het hele gezin en dat je absoluut niet blij bent dat die moeder zich daar niets van aantrekt en dat kind gewoon overal laat komen. Ik zou vervolgens dit ook bij school melden (als ze gewoon in de klas zit) en aan andere ouders. Ik weet van genoeg mensen dat ze heel erg voorzichtig zijn (bijvoorbeeld omdat ze zelf kwetsbaar zijn of mantelzorger voor hun omgeving of vanwege hun werk).
Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik het zou melden op school. C zei dat ik dat misschien wel moest doen maar heb het niet gedaan uiteindelijk. Voelde toch niet goed. Je eerste stukje wel gedaan trouwens. Ze heeft het goed geweten.
Ik begrijp het wel hoor. Maar ik had in zo'n geval alles en iedereen op de hoogte gebracht. Je brengt mensen in gevaar en liegt ze gewoon voor. Door jou niet op de hoogte te brengen en achteraf een laf apje te sturen (ipv het je te zeggen). Ik had in dit geval school zeker op de hoogte gebracht en dit ook aan moeder laten weten.
Maar dat mag toch ook gewoon? Kinderen tot 4 hoeven niet in quarantaine. Wij heb en de ouders een poos geleden netjes gevraagd om dat wel te doen, maar het is dus gewoon een regel…