Lieve dames, Gisteren ben ik positief getest op corona. Ik heb meteen de vk gebeld en die vertelde mij dat het vervelend is voor mij maar geen kwaad kan voor de baby. Ik had gisteren weinig klachten op wat hoofdpijn na. Helaas is het vandaag wel anders. Ik heb koorts gekregen, ben snotverkouden en ik hoest. Vanmiddag ga ik de vk bellen om aan te geven dat ik zieker aan het worden ben. Ook al weet ik dat de kleine meid er wss niks van merkt, maak ik mij enorm zorgen… Zijn er meer dames geweest die ook corona hebben gehad in het 2e trimester? liefs
Ja ik! Kreeg met 36 week extra groeiecho. En bij koorts gewoon Paracetamol innemen zei de verloskundige. Het kon inderdaad verder geen kwaad voor de baby. Geen zorgen maken en goed uitzieken! Beterschap
Klopt ja! Ik had het vorig jaar februari met 20 welen zwangerschap. Kleine meid is kerngezond met 39+5 weken ter wereld gekomen. Het voelt heel rot. Zwanger en corona. Heel onzeker. Maar een klein voordeel: je geeft waarschijnlijk nu al wat antistoffen mee tegen corona aan de kleine! Natuurlijk zijn er wat onderzoeken en alles die eng klinken. Laat je daardoor alsjeblieft niet extra onzeker maken! De meeste baby’s worden gelukkig gezond geboren. veel sterkte en beterschap!
Hier Corona gehad met ruim 16 weken. goed pcm nemen om de koorts te onderdrukken en veel rusten. Beninmiddels bijna 29 weken en alles gaat nog steeds goed
In mijn zwangergroepje zijn we met z'n 8en, en zeker de helft heeft het gehad tijdens het 2e trimester (zitten nu allemaal net in het 3e trimester). Ik zelf niet, maar de baby's doen het allemaal prima, ook van degene die het wel gehad hebben. Ik zou proberen niet teveel zorgen te maken en lekker rustig aan doen en uitzieken.