Hahahaha dat zijn Deense poffertjes. Ik zag bij de kringloop een mooie kleine pan met wat grotere gaten. Nog nooit gezien en vond het zo leuk dat ik op ben gaan zoeken tot ik het had gevonden. Je maakt dan echte balletjes. Zoon is gek op poffertjes dus verwacht dat het een grote hit zal zijn. Nu nog een goed recept
Hahaha ik dacht dat het een auto correct fout was maar kreeg niet verzonnen wat er dan wel moest staan. Ik had er nog nooit van gehoord in elk geval.
Hahaha ik voor die pan ook niet. Ze spellen het soms ook als aebleskiver maar wat nou correct is weet ik niet
In het Deens is het officieel æbleskiver. De æ is een extra letter in het Deense alfabet (net als de ø en de å), maar wordt buiten Denemarken vaak als ae geschreven. Deze letters zitten ook in het Noorse alfabet en het Zweedse alfabet heeft de å, ä en ö als extra letters. Alle drie deze alfabetten hebben dus 29 letters i.p.v. de 26 die wij in ons alfabet hebben. Letterlijk bekent het overigens appelschijven.
Ik kan even kijken of ik een recept voor aebleskiver kan terugvinden. Een vriendin van me komt uit Denemarken en had me het officiële recept gegeven toen wij ook zo'n pan kochten! Het is bij hun trouwens een heel traditioneel toetje (geloof ik). Vroeger werd het altijd met appels gemaakt, vandaar de naam. Maar tegenwoordig is de appel meer een toevoeging, in het huidige recept zit er niet altijd appel in. Als ik het me goed kan herinneren
Hele domme vraag waarschijnlijk hoor maar heeft iemand wel eens geprobeerd om een Diamond painting te strijken zoals strijkparels zodat de tekening meer een geheel wordt ipv afzonderlijke steentjes? Vind het zelf leuk om te doen, maar niet mooi genoeg om er iets mee te doen als het af is, dus vroeg me af of je er een beter geheel van kunt maken zodat het meer op een poster lijkt
Op Google lees ik van wel maar je hebt meer kans op verkleuring. 1 kaneelstokje is ongeveer1/2 kaneel zegt Google.
Ik gooi er altijd gewoon kaneelpoeder bij. Maar niet te veel doen. Kaneelpoeder kan zo'n droog gevoel in je mond geven.
Graag gedaan. Maar mijn reactie komt vanuit kennis van de taal (heb Noors gestudeerd), ik had er verder nog nooit van gehoord
Euh iemand ervaring met kinderen met buisjes en een loopoor? Hoe verloopt dat ongeveer en wat doen jullie voor support? Hebben m hier nu de eerste keer sinds de plaatsing van 13-9 (al weer vlot raak, niet voor niks die dingen...). G heeft nu koorts, buikpijn, oorpijn. Dus niet enkel loopoor met "niks" dr is wel overlast van een virusje. Ze slaapt nu op PCM maar verder heb ik t zelf nooit aan den lijve ondervonden.
Het is bij mijn dochter wel wat langer geleden, maar ik dacht dat ze maximaal 5 dagen tot een week een loopoor mocht hebben met buisjes, en anders kreeg ze weer oogdruppels voor in haar oren (oogdruppels werkte bij haar niet, dus dit was een of andere truc van de kno arts). Dit heeft ze maar een paar keer gehad. Wel 4x nieuwe buisjes, buisjes kunnen er namelijk na een x aantal tijd ook uitvallen. Dat merk je dan dat je kind weer dezelfde oogklachten krijgt als voor de buisjes, bij twijfel dus altijd laten controleren of de buisjes er nog inzitten.