Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Dan zou je eigenlijk ook een versnipperaar willen hebben voor een composthoop of voor een toplaag.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Ik heb net de poli gebeld, moest me kennelijk ook expliciet bij hun melden omdat de huisarts vaak oraal AB uitschrijft en dat komt niet aan op de plek waar t nodig is. Ze krijgt AB druppels en gezien de overduidelijke troep en pus ellende vandaag al beginnen.

Het beleid is overal anders, daarvoor belden we gisteren ook maar de HAP want de nacontrole is ook nog niet geweest, die is pas in november. Online consult werkte ook niet, mobiel stond oorklachten er niet bij en in de pc browser liep hij vast...Tref ik weer (software tester).

Als t 2 dagen loopt, dan bellen voor AB oordruppels, die een week lang druppelen. Indien dan nog niet over KNO poli bellen voor hetzij consult, hetzij poging met andere druppels (zonder gezien te zijn).

Zit geen extreme urgentie achter dus wachten tot de poli opent is prima. Stond ook niet in de patienteninformatie. :roflmao:

Liekje81 vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.151
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij ons niet hoor, gewoon druppels. Maar goed dat je hebt gebeld, hopelijk knapt ze snel weer op!

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Die oogdruppels voor in de oren werken echt onwijs goed.
    Vaak binnen 2 dagen weg of heel veel minder.
    Ook pijnvrij.

Waarom worden deze niet snel gegeven?
    Zeker bij kindjes die er zo veel last van hebben en om de week bijna ab krijgen .

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Geen idee, die oogdruppels (Tobradex) heeft ze nu inderdaad ook gekregen. Gaf geen probleem met druppelen gelukkig. Denk dat de terughoudendheid zit in de AB an sich.

Voor ontstekingen heeft ze 1x een AB gekregen, die liep samen met dr waterpokken en op dat moment hadden we geen idee wie de schuldige was van de koorts. De andere keren zonder en toen barstte t ook open. Op de lange duur lijkt me dat ook geen beste maar of dat opweegt tegen evt resistentie voor AB...dunno

In dit geval heeft ze ongetwijfeld t zelfde virusje als waar ik van t weekend gestrekt mee ging. 1 dag snotteren (gisteren) en vandaag noppes nada...its a weird virus. Maar vandaag was ze opvallend goed gemutst, lekker met oma geknutseld en daardoor kon ik mn werk doen.

6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    DHL pakketje staat al dagen stil en is er nu een onderzoek gestart. Is hier ooit uit gekomen dat die nog gevonden is? of word het altijd maar gewoon vergoed? Dit is me zelf ooit één keer via vinted gebeurd en toen kreeg ik het vergoed maar ik had niet het idee dat er echt gekeken was waar het pakketje was gebleven. Nu is het via marktplaats en krijg ik via dhl binnen 5 werkdagen bericht.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Ja bij ons. Wij hadden een pakket gestuurd via DHL met een marktplaats pakket.

Hij stond stil na dat hij opgehaald was bij het afhaalpunt.

Dagen bleef hij staan. De koper stuurde ons maar berichtjes waar het was. Uiteindelijk onderzoek laten doen en uiteindelijk hebben ze hem ontvangen.

8. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Mijn zoontje krijgt bij astma aanvallen salbutamol en ipratropium. Nu was de laatste niet leverbaar (langdurig) en dus heeft de arts vanwege een acute aanval nu berodual voorgeschreven. Normaal is puffen geen probleem, maar van de berodual raakt hij helemaal in paniek en deze weigert hij. Heeft iemand toevallig ervaring met de berodual en kan die uitleggen waar deze reactie vandaan kan komen? De arts herkent het namelijk niet en zegt dat we gewoon door moeten pakken.

9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    Ah top dat geeft hoop :) hier hetzelfde. Hij staat stil nadat het opgehaald is.
    We hebben beide een onderzoek laten starten. Verkoper is gelukkig ook erg vriendelijk. We kunnen er natuurlijk beide niks aan doen.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Die van ons bleef maar vragen en berichten sturen. Wel blij dat we altijd schrijven risico is voor de koper maar je wil dat gezeur niet. Liever iemand die zo blij is met je pakket:)

Gelukkig was ze daarna heel blij. Overigens geen mega duur pakket maar je wil natuurlijk wel je spullen.

Overigens hadden we 2 dagen na het eerste pakket nergens last van. Die kwam veel eerder aan. Maar waar dat aan lag geen idee.

Hopelijk is het bij jullie vlot opgelost

11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ligt het intertoys speelgoedboek al in de winkels?

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Vanaf 14 oktober.
    Nog een paar dagjes geduld dus:D

Mammavantwee vindt dit leuk.
  13. WWJD

WWJD Niet meer actief

Wij hadden hem al in de bus gekregen.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij moeten hem volgens mij in de winkel halen!

WWJD vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Kan t door die feneterol komen allicht die er nu bij zit? Weet niet of hij in het oude middel er ook bij zat, maar die schijnt toch in aardig wat gevallen hartkloppingen te geven wat ik zo las. Voor een kind kan dat best beangstigend voelen, een volwassene ervaart dat ook niet als prettig.

Helaas is het voor die leeftijd nog wat lastig uit te leggen wat ze voelen vrees ik, maar misschien kan je t op een rustig moment wanneer er niet gepuft hoeft te worden eens proberen te polsen wat hij aan die zo vreselijk vindt. Hier vraag ik dat soort dingen wanneer ze aan t kleuren ofzo zijn, dan krijg ik meer antwoorden dan wanneer ze niet bezig zijn.

Wij hadden Salbutamol en flixotide, mijn relatie met flixotide is ook niet best (slaapstoornis). Las bij de apotheek dat 1 op de 5 geneesmiddelen niet leverbaar waren, gaat lekker.

16. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Dankjewel voor je reactie. We hebben gisteren wat meer uit hem gekregen, doordat hij zich weer beter voelde. De dagen ervoor kon hij vrijwel niet praten, omdat hij geen lucht had en hele hoge koorts. Slechte combinatie.
    Hij geeft aan dat het naar appel smaakt en prikt. Onze inschatting is dat het komt doordat er alcohol in de puffer zit. We hebben nu afgesproken dat hij die puffer neemt als hij echt heel erg benauwd is, en anders gewoon de salbutamol. En dat accepteert hij nu wel. Hij is nu wel weer door de ergste benauwdheid heen, dus we bouwen nu gewoon weer af met salbutamol. En hopelijk voorlopig geen aanvallen meer. We hebben in de afgelopen maanden ook een aantal keer prednisolon moeten geven omdat de puffers niet werkten, we zijn dus nog aardig zoekende.

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Hij komt pas in de winkels te liggen als ze alle boeken verstuurd hebben.
    Anders nemen mensen die op de mailinglist staan al een boek mee naar huis.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Weet iemand of er vandaag een of andere islamitische feestdag is?
    Ik was vandaag voor het eerst sinds dit schooljaar op het schoolplein, en zag 2 moeders met Marokkaanse roots ineens in traditionele kleding lopen (soort burka, maar dan ogen, mond en neus net aan zichtbaar, wangen wel ingepakt) er zal daar vast een naam voor zijn, maar die ken ik niet. Ze hadden ook geen make-up op. Tot aan de zomervakantie liepen deze dames altijd met strakke westerse kleding, zonder hoofddoek en had vooral de ene moeder altijd een hele dikke laag make-up op.
    Dus het viel mij echt op. Daarom ben ik nieuwsgierig of er vandaag wat aan de hand is? Vond het wat stom om rechtstreeks aan deze dames te vragen, want voor het zelfde geld lopen ze er al een poosje zo bij en dan lijkt het net alsof ik hun kledingkeuze afkeur, wat uiteraard absoluut niet zo is.

19. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    er is geen Islamitische feestdag. Misschien hebben ze gewoon besloten om zich te bedekken.
    Loop zelf ook laatste tijd met het gedachte en laatste paar dagen ook echt geen zin om make-up op te doen. Maar misschien speelt er bij hun totaal iets anders, kan ook:) maar geen feestdag dus.

Cin85 en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je antwoord!
    Mag ik vragen waarom je met de gedachte loopt om jezelf misschien te bedekken? Mij lijkt het juist heel oncomfortabel en je valt zo op. Maar dat kan ik natuurlijk fout hebben. Ik vind het interessant om de beweegredenen van mensen te weten, vooral omdat ik geen moslima's in mijn eigen kring heb.
    Mocht je de vraag te persoonlijk vinden en niet willen antwoorden dan is dat ook geen probleem.

Deel Deze Pagina