Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Ik heb een vraag.
    Iemand een idee.
    Als ik douche met de 2 in 1 maar ook andere shampoo en conditioner, heb ik krullen en slag (nat haar dus maar ook als het droog is)
    Maar zodra ik de volgende dag opsta is het weg echt zonde dus.
    Ik ben geen miep die een hele bar in mijn haar smeerd kost te veel tijd en heb ik geen geduld voor.
    Dus ik zoek iets makkelijks als in goed wassen en blijvende krul/slag.
    Elke dag een crème insmeren wil ik nog wel maar meer ook niet.

Of ontkom ik er niet aan en ook heb ik droge hoofdhuid dus moet wel daar ook iets mee doen.
    Dus wie heeft er tips.
    En ja ik was het 1 x per week vandaar een goede was beurt vind ik wel wenselijk

2. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Als je vrij vraagt aan je baas, via de mail, is het dan zo dat je verzoek bij geen reactie na 2 weken automatisch wordt ingewilligd?

Of heb ik die regel zelf bedacht :roflmao:

Het is voor mij belangrijk om vrij te krijgen ivm een persoonlijke situatie (nieuwjaarsborrel bij mijn oma van 90 die waarschijnlijk niet lang meer gaat leven, vraag is of ze überhaupt het nieuwe jaar nog haalt).

Ik ben echter bang dat ik sowieso geen vrij ga krijgen ivm drukte, daarnaast denk ik dat er al meer collega's vrij hebben gevraagd/gekregen.
    Dus nu zit ik te hopen dat mijn (zelfbedachte?) regel klopt en ik sowieso vrij krijg als ze vergeten te reageren:o:

Kinderachtig, i know, maar ik ben gewoon bang dat ze nee gaan zeggen.

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.832
    3.589
    113
    Vrouw
    Je kan het in de ochtend ook gewoon even nat maken met een waterspray en dan eventueel wat product naar keuze erin. Dan droogt het weer mooi krullerig op!
    Je kan eens kijken naar de curly Girl methode en dan niet gelijk allerlei producten aanschaffen maar gewoon eens kijken wat bij jou past!

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    @Adje (of iemand anders :p) waarmee kun je biefstuk puntjes lekker marineren? De biefstukpuntjes gaan erna in een salade.

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.832
    3.589
    113
    Vrouw
    Wat voor salade?
    Ik vind zelf een marinade van sojasaus, beetje azijn, sesamolie, knoflook, gember en wat chillipeper erg lekker! Even kort wokken en klaar.

Mim89 vindt dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Dat vind ik een beetje afhankelijk van wat er verder in de salade gaat.
    Maar ik zou dan denk ik een lekker steak specerijenmix maken (vb zie foto), of marineren met cajun kruiden oid.
    Of voor een oosterse versie een marinade maken met knoflook, bosui, ketjap (of sojasaus), honing en wat citroensap, oid

Bijgevoegde bestanden:

Mim89 vindt dit leuk.
  7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    @Zuul @Adje verder is het met tomaat, bosui, komkommer, mix van jonge bladsla en veldsla en truffeldressing. Wat jullie noemen klinkt iig al heel lekker!

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.821
    18.535
    113
    Vrouw
    Nee hoor, bij hun beland zoiets zeker niet in de keukenla ;)
    Een high tea past totaal niet bij mijn schoonvader en stiefschoonmoeder. Net als een wijnpakket of rituals. Vogelvoerstandaard is wel een leuk idee! Ik zal mijn man nog eens vragen want snap sowieso niet dat ik altijd degene moet zijn die de cadeautjes bedenkt :rolleyes::o:

Baileyy vindt dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Kan iemand die naar zeeman gaat spieken of ze ergens nog de witte bollen van Julia hebben (kleurnummer 02, batch is me om t even).

Ik heb er zo te zien nog 4 nodig om een trui af te maken die ik aan t breien ben, dr gaat "iets" meer inzitten dan verwacht. (T dubbele geloof ik :|)

Betaal met liefde verzendkosten, online zijn ze niet meer te krijgen. Minder dan 4 ook prima, elke bol is meegenomen :roflmao:

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.669
    113
    Vrouw
    Ik vind sambal en sojasaus lekker. (Hoeveelheid sambal is dan afhankelijk of je van pittig houd)

Mim89 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.669
    113
    Vrouw
    Dan zou ik denk ik alleen wat peper erop doen en de biefstuk naar biefstuk laten smaken.
    Klinkt erg lekker

Neuzeke en Mim89 vinden dit leuk.
  12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Heb gister de marinade van Adje geprobeerd (die met de ketjap etc). Was heel lekker!

Zuul en Mamafiets vinden dit leuk.
  13. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Neehoor, dat is geen zelfbedachte regel!
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vakantiedagen-en-vakantiegeld/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-vakantiedagen-opnemen
    Ik hoop dat je een leuke borrel hebt!

14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Hoe vind je gouden oorbellen terug tussen een hoop planten terug?
    Mijn moeder heeft in het weekend per ongeluk haar gouden oorbellen mee naar buiten gegooid samen met een stukje dorre plant, vanaf het eerste verdiep. Iets met verstrooidheid ;) dus ze denkt dat ze dat gedaan heeft maar weet het ook niet zeker, binnen ook nergens te vinden (ook niet in de vuilbak, de papierbak enz). Er staat buxus, zo van dat hoog gras, hortensia, en heel veel blaadjes.
    Maar nu vinden ze die dus nergens meer en ze vind dat echt super erg. Wil dus graag gaan helpen zoeken maar dan wel met een plan. Het stuk is volgens mij iets van 5op5 meter waar het zou kunnen liggen.
    Metaaldetector vond ook niks trouwens.

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hahah is bij ons net zo. Ik moet altijd de cadeautjes bedenken..
    Nouja dan geef je toch wel een keuzecadeaukaart? Als het bij hun niet in de la beland ka dat toch prima? Ik hoef bij mijn vader ook niet aan te komen met high tea of rituals ofzo haha. Past ook totaal niet.

Spectre vindt dit leuk.
  16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Super onzinnige vraag maar toch stel ik hem..

We hebben een nieuw huis en daar zijn nieuwe toiletten in gemaakt.. super mooi geworden. Nu heb ik gave toiletrol houders van Tiger gekocht. Ik kom er alleen niet goed uit waar te plaatsen.. Aan de zijkant, dus de muur aan je linker/rechterhand (waar ze normaal hangen) voelt niet heel logisch gezien ook de plek van mijn wastafel.. ik vind het krap ogen.
    Maar een wc rol houder aan de muur waar je op uitkijkt (als je op wc zit) voelt ook niet logisch... Of wordt dat wel eens gedaan?

Wat vinden jullie?

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zo moeilijk hoor. Ik wil er zittend gewoon goed en makkelijk bij kunnen. Als dat tegenover mij is is mij dat best.
    Soms moet je jezelf in allerlei rare bochten wringen om erbij te kunnen. Staat vast mooi, maar is niet praktisch.
    Ik ga voor praktisch, dus schroef dat ding op de plek die jullie goeds vinden.

Iertje81 en Mamak vinden dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Helemaal mee eens

Mamak en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Nou dit idd. Ga op het toilet zitten en kijk waar hij het beste te bereiken is.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens. Schoonmoeder heeft m ook tegenover de wc hangen. Op zich best praktisch.

Deel Deze Pagina