Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussion in 'De lounge' started by Iertje81, Nov 26, 2022.

1. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,271
    8,716
    113
    Female
    Ja idd! Kon het met de digitale bon ruilen.

Spectre likes this.
  2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    We zitten voor een weekendje weg naar vakantiepark Marveld te kijken. Maar voor zover ik kan zien, is het niet mogelijk om een niet roken huisje te boeken. Weet iemand of dit klopt? We moeten er ook nog meerdere bij elkaar hebben.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Planten/bomen vraag:

wij hebben een red Robin verplaatst zo’n 3 weken geleden. Volgens Google zou dat de beste tijd zijn. Alleen nu heeft het toch al wel wat nachten gevroren en de sneeuw werkt misschien ook niet mee. Moet ik de stam en bodem extra afdekken? Eventueel met snoeisel van siergrassen?

en ik heb een plant gekregen. Die staat tegen een koude muur (garage kant) en het blad voelt koud. De ruimte is wel gewoon kamertemperatuur, zou dat kwaad kunnen?

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Ik heb een verspakket champignonsoep met room. Kan ik dat ook eerder maken en weer opwarmen? Of gaat de room dan schiften? Dit ivm verschillende tijdstippen eten door sport en werk.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    dat zou ik wel op durven warmen.

Baileyy likes this.
  6. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Oke ik had dat zelf ook bedacht, maar mijn man is ervan overtuigd dat het dan gaat schiften. Via Google las ik ook verschillende dingen.

7. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,155
    113
    Ik zou dat ook gewoon opwarmen

8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Je kunt het gewoon opwarmen

Baileyy likes this.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Hebben jullie een extra tandartsverzekering? En in hoeverre is het nodig/ verstandig?

Ik zit bij CZ en aangezien de premies steeds hoger worden, twijfel ik of de tandartsverzekering écht nodig is.. ik ga 2x per jaar voor controle. Een enkele keer heb ik een gaatje (om het jaar of wanneer ze weer foto's gaan maken).
    Controles worden ook niet vergoed zonder extra verzekering dacht ik? De kosten voor de tandartsverzekering lijken mij dan hoger dan de daadwerkelijke kosten voor de tandarts zelf?

10. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben geen extra verzekering. Ik heb vaak wel wat, maar zat dan al snel over dat budget heen waardoor we alsnog op een gegeven moment zelf moesten gaan betalen. Zo’n verzekering is dan wel duurder. Wij hebben overal potjes voor en voor dit soort dingen dus ook, we zetten maandelijks een bedrag apart en tot nu toe kunnen we daar de tandarts steeds van betalen.

Spectre likes this.
  11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,332
    113
    Amsterdam
    Ik zou hem wel houden als je geregeld wat hebt. Ik heb dus gewoon geen gaatjes ga twee keer per jaar naar de mondhygiënist en 1 keer per 2 jaar naar de tandarts dus ik heb geen verzekering. M’n vriend heeft een abbo op de tandarts die heeft de hoogst mogelijke verzekering.

Spectre likes this.
  12. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

Jul 3, 2014
    2,073
    1,570
    113

Ik wel. Er zijn jaren dat ik probleemloos door de controles ga, maar er zijn ook jaren dat er toch wel het e.e.a. gedaan moet worden. Denk aan wortelkanaalbehandeling. Onder aan de streep komt het voor mij dus wel uit om een tandartsverzekering te hebben.

Spectre likes this.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Ja ik vind het dus lastig in te schatten hoeveel bijv. controles, vullingen etc. bij elkaar opgeteld kosten. Al zal ik dat vast ook op de site van de tandarts terug kunnen vinden.

14. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    En hoe hoog zijn die rekeningen dan ongeveer?

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    https://delievetandarts.nl/tandartstarieven-2023/#1541166234197-5dc2c0db-d6db
    Hier kun je een overzicht vinden van de maximum tarieven (die de meeste tandartsen zullen hanteren.
    (Ik ken deze website niet, maar ik had gegoogled op de max tarieven, want dat wist ik dus wel dat die worden vastgesteld).

Een tandartsverzekering is alleen verstandig als je elk jaar in de buurt van de maximale vergoeding komt. Ik heb best vaak wat aan mijn gebit, maar ook wel jaren dat ik alleen 1x op controle ga en dan loont een verzekering al niet.

Spectre likes this.
  16. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,044
    17,015
    113
    Ik wel!

Maar ik ga in elk geval 2x per jaar naar de tandarts en 4x per jaar uitgebreid naar de mondhygiëniste. Dat tikt best aan en dan reken ik dus eventuele reparaties nog niet mee.

Spectre likes this.
  17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,778
    1,131
    113
    Female
    @Spectre ik zit ook bij CZ en heb wel een aanvullende verzekering. Sowieso omdat ik zelf 2x per jaar naar de tandarts ga en 4x per jaar naar de mondhygiënist. Daarbij heb ik nogal eens iets.

Nu ook blij dat ik hem heb, want dochter kon gelijk beginnen met een beugel en geen jaar wachttijd voor de vergoeding van orthodontie.

Spectre likes this.
  18. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Even inloggen op de site van je zorgverzekering (of de app). Dan kun je zien wat jouw tandarts de afgelopen jaren heeft gedeclareerd voor jou.

Ik heb geen tandartsverzekering. Ik ga 2keer per jaar op controle en moet dan meestal wat tandsteen laten verwijderen. Afgelopen keer ook foto's laten maken. Ik ben in een jaar eigenlijk nooit meer dan €100 kwijt, meestal veel minder.

Spectre likes this.
  19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Als je alleen op controle gaat en dan niets tot weinig hebt, ben je als het goed is goedkoper uit als je het gewoon zelf betaalt. Want ja, zonder extra verzekering moet je de controles zelf betalen. Maar dan heb je het over een paar tientjes ofzo. Controles en andere normale tandartskosten voor kinderen tot 18 jaar worden vergoed vanuit de basisverzekering. Pas als er orthodontie om de hoek komt kijken, heb je die extra verzekering nodig.

Zo hebben wij nooit een extra tandartsverzekering gehad. Man gaat 1x per jaar op controle, heeft nooit wat. Ik ga 1x per jaar op controle en 2x naar de mondhygiëniste omdat ik meer last van tandsteen heb en verder heb ik nooit wat (0 gaatjes in 50 jaar tijd). Dat kostte bij elkaar heel wat minder dan een verzekering. Sinds dochter aan de beugel moest hebben we een tandartsverzekering en die staat op mijn naam omdat ik zelf dus iets vaker ga dan man en dus wat hogere kosten heb. Je hoeft dus niet beiden een tandartsverzekering te hebben als het verder alleen voor de orthodontie is! Een van de ouders is dan genoeg.

Spectre likes this.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,819
    18,535
    113
    Female
    Valt de mondhygiëniste ook onder de vergoeding?
    Ik heb ook niet een heel sterk gebit, maar het wisselt dus heel erg. Ene jaar 2 a 3 gaatjes en dan zo weer een paar jaar niks.
    Zul je net zien dat ik geen tandartsverzekering neem en dan vanalles aan m'n gebit krijg dat jaar :roflmao:

Share This Page