Het-‘random’-vragen-topic Deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 26 nov 2022.

  1. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.521
    16.096
    113
    Vrouw
    Verklaar?
    Ik denk bij een bordspel aan tegen elkaar spelen en winnaars en verliezers.
    Dus jij hebt er wss een totaal ander gedacht bij :D
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.218
    8.942
    113
    Ooh dat ook zeker maar ook de waarde van een steen, dobbelsteen of een speelstuk/ personage.

    Waarde als in inzet.
    Zeker bij coöperatieve spellen ( zoals pandemic) dan heb je elkaars expertise of vakgebied nodig. Je kiest bewust een personage om er voor te zorgen dat je als team er door komt.

    Waarde van een dobbelsteen.

    Waarde van je handelingen.

    Waarde van het geld.

    :D
     
  3. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    611
    987
    93
    Vrouw
    Ik heb een schoonmaakvraagje... hoe en waarmee krijg je de raamdorpel goed schoon als er groene aanslag op zit? Zonder de boel te beschadigen :)
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.079
    10.361
    113
    https://www.speed-dryer.nl/

    Ik zag dit langskomen in de krant. Iemand al ervaring mee? Het klinkt heel praktisch, maar werkt het echt?
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hoest nu 9 weken, niet (neus)verkouden geweest, geen koorts gehad, geen bloed gehoest. De eerste weken veel in de nacht gehoest. Tussendoor leek het minder te worden en ik hoest nu niet de hele dag, maar vooral in de ochtend wel redelijk wat vastzittend slijm en bij inspanning.
    Is het verstandig de huisarts te bellen en zo ja, wat zou hij dan doen, luisteren, bloedonderzoek?
    Ik maak mij niet echt zorgen, denk dat het wellicht kinkhoest is geweest. Maar ik had een collega en die is na lang hoesten toch maar naar de huisarts gegaan en die bleek longkanker te hebben.

    @Liekje81 @Anouk2005 :)
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.431
    113
    Vrouw
    Ik heb het filmpje bekeken en werd al draaierig van het rek eventjes te zien draaien.
    Ik zou dus echt helemaal tureluurs worden als ik dat ergens de hele tijd zou zien draaien:confused:
     
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.556
    3.790
    113
    Overijssel
    Ook heel benieuwd. Wil de eerste die hem besteld ons een uur tot uur update geven in een apart topic? :D
     
    NiVa0230, femkes en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.809
    21.406
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou zeker nog naar de huisarts gaan en die zal evt een foto aanvragen inderdaad.
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  9. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    927
    1.000
    93
    Vrouw
    Geen idee maar ik heb geen idee waar ik dat kwijt zou kunnen.....
     
  10. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    939
    1.464
    93
    Vrouw
    Nog een vraag voor de huisartsen/assistentes onder ons:oops:

    Ik heb anderhalf jaar geleden een implanon laten plaatsen. Deze mag nog anderhalf jaar blijven zitten. De eerste periode was ik helemaal tevreden met dat ding. Werd bijna nooit ongesteld, alles prima. Maar sinds februari ben ik om de haverklap ongesteld. Meer wel dan niet.
    Inmiddels ben ik alwéér ongesteld, het was net anderhalve week gestopt. Ik merk dat tampons inmiddels gewoon pijn doen, het voelt ruw. En ik kan me niet voorstellen dat het goed is om bijna altijd tampons, een lichaamsvreemd object, in je vagina te hebben?:$

    Ik ben twee maanden geleden al bij de huisarts geweest, die heeft toen een uitstrijkje gedaan. Daar kwamen wat afwijkende cellen uit, maar verder nog geen reden tot zorg. Ze gaf wel aan dat als dit bleef, ik eventueel een pil ernaast mocht slikken om de boel te resetten.

    Maar waar doe ik nu goed aan? Inderdaad om die pil vragen? Of gewoon de implanon eruit halen? De normale anticonceptie pil weer gaan slikken?
    Want het voelt gewoon niet goed zoals het nu gaat. Er moet iets veranderen.:$

    Edit: en dan hebben we het nog niet eens over de impact op je seksleven gehad:rolleyes: Af en toe tijdens je ongesteldheid is natuurlijk prima, maar ik heb er inmiddels helemaal geen zin meer in. Al dat gedoe.
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.092
    15.427
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou een afspraak maken bij de huisarts. Kan die luisteren en dan beoordelen of verder onderzoek nodig is.
    Vervelend hoor.
    Hopelijk is het straks ineens weg.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga sowieso dan morgen bellen. Het hoesten vind ik niet zo erg. Het zit ook niet zo diep zeg maar voor mijn gevoel. Maar de onzekerheid wel, wat als het toch iets anders is.
    Bedankt voor jullie reacties :)
     
  13. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.432
    2.597
    113
    Iemand ervaring met de neuro-oncologen in het academisch ziekenhuis in Leiden? Is dit gewoon op de neurologie of op oncologie? Ik vind alleen de naam al best confronterend. Klinkt waarschijnlijk of ik super flauw ofzo ben. Maar voor het eerst in mijn leven voel ik een soort van angst, wel eerder gehad om mijn kinderen maar nooit om me eigen.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen ervaring, maar denk neurologie omdat het bij jou iets neurologisch is. Een neuro oncoloog heeft ervaring met het opereren in de hersenen (maar dan ivm tumoren), dus denk ook dat zo'n arts zal gaan opereren. Heb net even teruggelezen wat ze uiteindelijk bij je gevonden hebben. Fijn dat dat nu duidelijk is, maar ook wel eng, ik snap dat je wel een beetje angstig bent.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  15. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.432
    2.597
    113
    Ja dat zeker, de oog arts belde dinsdag dat ze met het team overlegd had. En vergeleken met november ' was toen al te zien maar niet zo duidelijk en hebben ze allemaal over heen gekeken was haar uitleg'. Maar ze in hun achterhoofd hielden dat het groeit en ze met neurologie ging overleggen. Vandaag moest ik er voor iets anders zijn en vonden ze het links rechts verschil heel groot dus neuroloog er bij, deze vond het ook en wilde even overleggen. Dus smiddags werd ik gebeld dat ze allemaal overleg gehad hadden de beelden opnieuw bekeken en dat ik binnen nu en twee weken door de neuro oncoloog gezien moet worden. Aan gegeven dat het best wel heftig vond klinken en of dit dan was omdat deze ervaring hebben met ruimte in nemende processen. Maar toen kreeg ik als antwoord dat ze niet konden uitsluiten dat het een tumor is.

    Moet eerlijk zeggen dat er vrij nuchter onder ben maar het toch wel een soort van spookt. Kan er toch niks aan veranderen en loop er nu met de klachten al een tijdje waar door best cynisch geworden ben over of er uberhoupt een oplossing kom. Voor nu duim ik gewoon dat de neuro oncoloog zegt dat het zowiezo geen tumor is! Maar tot er moet komen ga ik gewoon verder met het genieten van mijn jongens.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Donderdag pureersoep van de supermarkt gemaakt, was houdbaar tot donderdag. Ik heb nu nog een restje staan, kan ik dat nog eten of niet?
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Crp laten prikken, was niet verhoogd. Als ik over 2 week nog hoest langskomen bij de huisarts 3n waarschijnlijk een longfoto.
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.039
    14.306
    113
    G heeft een gps horloge van Cactus Rebel (destijds via AH), maar ik wordt sch...ziek gestoord dat dat ding continue leeg is en een valhalla tijd nodig heeft om te laden. Laden duurt langer dan leeglopen zeg maar...:|

    Dus nu in dubio: oude GSM geven (kan ook locatie /bellen/videobellen) of een one2track (die in een ander draadje veel gebruikt werd).

    Ze speelt nog veel buiten dus een GSM is dan wel onhandig want met rokjes enzo waar laat je m. Om je pols is wel handig maar die giga laadtijden...:|
     
  19. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.580
    3.618
    113
    @Vero0504, @Mamafiets en/of nog anderen met verstand van computers waar ik de naam niet van weet. Mag ik je/jullie vragen welke laptop je zou aanraden voor een man (mijn vader van 70 met 0,0 verstand van computers, slechtziend, zware neuropathie een (korte termijn) geheugen van niks, sterk afnemend vermogen voor het begrijpen van wat je hem probeert uit te leggen en een driftkop eersteklas)..? Mijn moeder is gewoon in beeld maar heeft ook geen verstand van computers en wordt bloednerveus van mijn vaders gescheld en getier als hij het weer eens niet voor elkaar krijgt.

    Zijn huidige laptop staat op punt van overlijden dus er moet een andere komen.
    Het gaat om het kunnen doen van bankzaken, pensioenfonds gerelateerde zaken, zorgverzekering, belastingdienst, mijn overheid, emailen, online bestellingen plaatsen en 80.000 online kranten lezen etc. Het moet echt zo simpel mogelijk apparaat zijn want dan hebben we er alsnog onze handen vol aan om hem bij te brengen hoe hij ermee moet omgaan (kijk er nu al naar uit :cry:). Budget om en nabij de 500/600 euro. Liefst niet 1 die zo traag is als dikke stront.

    Ze (mijn ouders) hebben deze op het oog: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-ideapad-slim-5-16abr8-16-inch-amd-ryzen-5-16-gb-512-gb-1766191.html
    Is dat wat? of zijn er jou/jullie inziens andere/betere/gemakkelijkere opties?

    Ik kan met mijn eigen Asus wel redelijk overweg maar daar heb je het mee gehad. Ik heb geen fluit verstand verder van besturingssystemen en weet ik veel wat nog meer... Maar ik ben wel degene die mijn vader via teamviewer om de haverklap moet helpen met allerlei zaken.
    Mijn man heeft genoeg verstand van computers maar die staat vermoedelijk niet enorm hoog te springen dat we weer aan deze klus "mogen". Dus ik wil alvast wat voorwerk gedaan hebben voordat ik hem ga vertellen dat we wéér een laptop voor mijn vader moeten gaan installeren met alle shit van wachtwoorden die we weer moeten gaan opnieuw instellen/zien te achterhalen.

    Sorry voor het onsamenhangende verhaal. Ik hoop dat iemand kan/wil helpen.
    Alvast bedankt voor het lezen!

    En oh jah...; hoi familieleden, collega's, bekenden, vrienden die me door bovenstaande omschrijving van mijn vader herkennen...:p:rolleyes:
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.039
    14.306
    113
    Dat is een prima ding hoor! Sm heeft de 15inch variant onlangs aangeschaft. Enige nadeel, met name voor ouderen, is windows 11.
     

Deel Deze Pagina